Sosyal Güvenlik Kurumu
Kurum misyonu
Değişen sosyal güvenlik ihtiyaç ve risklerine karşı toplumu güvence altına alarak güvenilir, kaliteli ve yenilikçi bir anlayışla sürdürülebilir sosyal güvenlik hizmeti sunmak.
Kurum vizyonu
Yenilikçi ve insan odaklı anlayışla topluma kaliteli hizmet sunan, sürdürülebilirliğini sağlamış, dünyada örnek alınan güçlü ve saygın bir kurum olmak.
Stratejik Yönetim
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Sosyal devlet anlayışı yönünden hayati bir rol üstlenen Sosyal Güvenlik Kurumu; değişen ihtiyaçlara uyum sağlayan, vatandaş odaklı hizmet anlayışı ile yenilikçi, hızlı, adil, kolay erişilebilir hizmetler sunan, bilgi ve iletişim teknolojilerinden en üst seviyede yararlanarak vatandaşlarımıza toplumsal risklere karşı güvence sağlayan bir Kurumdur.
Sosyal Güvenlik Kurumu özverili bir şekilde çalışmalarına devam etmekte iken hazırlanan Kurumumuz 2024-2028 Stratejik Planı'nda prim gelirlerini artırmak, sosyal güvenliği yaygınlaştırmak, sağlık hizmetlerine erişimi kısıtlamadan sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğini sağlamak, kaliteli sosyal sigortacılık hizmeti vererek hizmet alan memnuniyetini artırmak, kurumsal yönetim sistemini geliştirmek ve bilişim altyapısını geliştirmek olmak üzere 6 adet stratejik amaç belirlenmiştir.
Önümüzdeki dönemde de Sosyal Güvenlik Kurumu, uygulamaya konulan politikalar ile finansal açıdan istikrarı sağlamış, toplumun tüm kesimlerine sosyal devlet olmanın sonucu olarak sağlık, emeklilik ve sigortacılık hizmetlerini en iyi şekilde sunan Kurum olmayı sürdürecektir.
Bu doğrultuda hazırlanmış olan 2024-2028 Stratejik Planı’nda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Dr. Raci KAYA
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı
-
A1- Prim gelirlerini artırmak
A2- Sosyal güvenliği yaygınlaştırmak
A3- Sağlık hizmetlerine erişimi kısıtlamadan ağlık harcamalarının sürdürülebilirliğini sağlamak
A4- Kaliteli sosyal sigortacılık hizmeti vererek hizmet alan memnuniyetini artırmak
A5- Kurumsal yönetim sistemini geliştirmek
A6- Bilişim altyapısını geliştirmek
-
H1.1- Cari dönem prim tahakkukunu ve tahsilatını artırmak
H1.2- İcraya intikal eden prim alacaklarının tahsilat tutarını artırmak
H1.3- Uluslararası gelişmeler ve ulusal plan-programlar çerçevesinde sosyal güvenliğe ilişkin araştırmalar gerçekleştirmek
H1.4- Kayıt dışı istihdamın önlenmesine katkıda bulunmak
H1.5- Güçlü bir denetim ve kontrol mekanizmasıyla kayıtlı istihdamın artmasına yönelik çalışmalar yapmak
H2.1- Sosyal güvenlik ve prim ödeme bilincini artırmak
H2.2- Sosyal güvenlik alanında farkındalık oluşturmak
H3.1- Sağlık sigortacılığının gelişimine yönelik politikalar üretmek
H3.2- Sağlık giderlerinin etkin yönetimi için izleme, değerlendirme, kontrol ve denetim sistemini geliştirmek
H3.3- Sağlık sigortacılığının gelişimine yönelik araştırmalar yürütmek
H4.1- Emeklilik hizmetlerini etkinleştirmek
H4.2- Yurt dışı iş ve işlemlerini iyileştirmek
H4.3- Kısa vadeli sigorta hizmetlerini geliştirmek
H4.4- Tescil ve hizmet işlemlerini etkinleştirmek
H5.1- Taşınmazları etkin yönetmek
H5.2- Kurumun personel yönetim kapasitesini geliştirmek
H5.3- Çalışanların eğitim memnuniyetini artırmak
H5.4- Hukuk hizmetlerini etkili bir şekilde gerçekleştirmek
H5.5- Dış ilişkileri ve dış mali kaynaklardan yararlanma imkânlarını geliştirmek
H6.1- Bilgi teknolojisi sistemlerini geliştirmek
H6.2- Bilgi teknolojisi uygulamalarını geliştirmek
H6.3- Kurumsal izleme sistemini güçlendirmek
H6.4- Bilgi teknolojisi çerçevesinde analizler yürütmek
H6.5- İletişim kanallarını geliştirmek
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
- 2024 Performans Programı (indir)
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
Sosyal Güvenlik Kurumu faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
- Henüz eklenmemiş
Görüşlerinizi bizimle paylaşın
Sosyal Güvenlik Kurumu stratejik planları, performans programları ve faaliyet raporları ile ilgili görüşünüzü kurumun ilgili birimine iletebilirsiniz.
Hızlı Erişim