Yükseköğretim Kalite Kurulu

Kurum misyonu

Türkiye’deki yükseköğretim sisteminin güçlenmesine, bireylerin evrensel yeterliliklere ulaşmasına ve paydaşların sürekli gelişimine katkı sağlamak üzere yükseköğretimde kalite güvence sistemini sağlamaktır.

Kurum vizyonu

Yükseköğretimde kalite güvencesi alanında uluslararası düzeyde etkin ve tanınan bir kurum olmaktır.

Stratejik Yönetim

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  •  

    Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) olarak, 2024-2028 Stratejik Planımızı sunmanın gururunu yaşıyor ve sorumluluğunu taşıyoruz. Bu plan, yükseköğretimde kalite güvencesi sisteminin sürekli iyileştirilmesine odaklanan bir yol haritasıdır. Önümüzdeki beş yıl için belirlediğimiz hedefler ve stratejiler, eğitimde mükemmeliyetin peşinde koşan bir kurum olarak vizyonumuzu yansıtmaktadır.

    Küreselleşen dünyamızda, yükseköğretimin sadece akademik başarıyla sınırlı kalmadığının farkındayız. Öğrencilerimizin, akademik bilginin ötesinde, küresel vatandaşlık, etik değerler ve dijital çağın gerektirdiği becerilerle donatılmaları gerekmektedir. Bu bağlamda, 2024-2028 Stratejik Planımız, yükseköğretim kurumlarının Türkiye yüzyılına hazırlanması için kapsamlı bir yaklaşım benimsemektedir.

    Yeni dönemde yükseköğretim kurumlarımızın küresel rekabetçilik ve inovasyon kapasitelerini artırmak için çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız . Yenilikçi araştırmaların ve girişimciliğin teşvik edilmesi, ülkemizin bilim ve teknoloji alanında öncü bir konuma gelmesi için kritik öneme sahiptir.

    Kurulumuz, Türkiye’de yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda çalışan tüm paydaşların profesyonel gelişimini önemsemektedir. Bu doğrultuda, eğitim ve öğretimde yenilikçi metotlar, dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik konularında kapasite geliştirme programları uygulayacağız.

    Toplumsal etki ve sosyal sorumluluk alanlarında da somut adımlar atmayı planlıyoruz. Yükseköğretim kurumlarımızın topluma katkılarını artıracak projeler ve iş birlikleri geliştireceğiz. Bu yaklaşım, öğrencilerimizin toplumsal sorunlara duyarlı, çözüm odaklı bireyler olarak yetişmelerini sağlayacaktır.

    Yükseköğretim, Birleşmiş Milletler‘in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) ile doğrudan ilişkilidir. Bu hedefler, yoksulluğu sona erdirmeyi, eşitliği teşvik etmeyi, iklim değişikliği ile mücadeleyi ve barışçıl toplumlar kurmayı amaçlamaktadır. YÖKAK olarak, bu hedefler doğrultusunda yükseköğretim kurumlarımızın sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik konularında liderlik yapmalarını desteklemek niyetindeyiz. Öğrencilerimizin, bu küresel hedeflere katkıda bulunacak bilgi, beceri ve tutumları kazanmaları için gerekli ortamları sağlamak bizim için önceliklidir.

    Uluslararasılaşma, yükseköğretimdeki kalite güvencesi çalışmalarımızın merkezinde yer almaktadır. Alanında ENQA ve EQAR gibi Avrupa’nın çatı kuruluşlarıyla ESG bağlamında tam entegre çalışmalar yürüten YÖKAK’ın değerlendirme perspektifi yükseköğretim sistemimizde yer alan tüm kurum ve programların görünürlüğüne katkı sağlamaktadır.

    YÖKAK olarak, bu planın uygulanması sürecinde sizlerle iş birliği içinde olacağız. Hedeflerimize ulaşmada sizlerin desteği ve katkıları olmazsa olmazımızdır. 2024-2028 Stratejik Planımızın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür eder, planın ülkemizin yükseköğretim kalitesine önemli katkılar sağlamasını dilerim.

     

    Prof. Dr. Ümit KOCABIÇAK

    Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanı

  • A1. Ulusal ve uluslararası yükseköğretim ekosistemindeki değişimleri iç ve dış kalite güvence sistemine yansıtarak yenilikçi eğitim-öğretim modellerine uygun değerlendirme yaklaşımları geliştirmek.

    A2. Yükseköğretim kurumlarında kalitenin benimsenmesini ve yayılmasını sağlayarak ulusal KGS’ni güçlendirmek.

    A3. Tüm paydaşların kalite farkındalığının artması için kalite iletişiminin etkililiğini artırmak ve kalite kültürünün tüm ekosisteme yayılımını sağlamak.

    A4. Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun kurumsal yapısını güçlendirerek yükseköğretim ekosisteminin sürdürülebilir şekilde desteklenmesini güvence altına almak.

    A5. Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun uluslararası tanınırlığını, iş birliğini ve etkinliğini artırmak.

  • H1.1.Metodolojiyi periyodik olarak gözden geçirerek ulusal KGS’ni yükseköğretiminin tüm seviyelerini ve yenilikçi eğitim modellerini kapsayacak şekilde geliştirmek ve güncelliğini korumak

    H1.2. YÖKAK tarafından yetkilendirilen ya da tanınan dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının uygulamalarını desteklemek, faaliyetlerin YÖKAK faaliyet alanları ile bütünleşmesini sağlamak ve program akreditasyonu çalışmalarını yaygınlaştırmak

    H1.3. Yükseköğretimde kalite konusunda yükseköğretim kurumlarına yönelik diğer fon sağlayıcı kuruluşlarla iş birliği halinde ulusal proje destekleri oluşturmak ve uluslararası proje desteklerinden faydalanılmasını sağlamak

    H2.1. Yükseköğretim kurumlarının KGS’ni geliştirmek üzere eğitim hizmetleri sunmak ve etkinlikler gerçekleştirmek. 

    H2.2. Kurumların kalite güvencesi sisteminde sürekli gelişimini desteklemek üzere değerlendirme hizmetleri yürütmek

    H2.3. Ulusal KGS için mevzuatta gerekli düzenlemeleri sağlamak

    H3.1. Yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda düzenli olarak kurumsal ve toplumsal bilgilendirme faaliyetleri gerçekleştirmek ve referans düzeyde yayınlar yapmak.

    H3.2. Yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda referans düzeyde farklı dillerde yayınlar ve tematik analizler yapmak.

    H3.3. Kalite iletişiminin etkililiğini artırmak üzere hedef kitle sayısını ve iletişim ortam çeşitliliğini artırmak

    H4.1. YÖKAK’ın kalite güvence sistemine yönelik kurumsal yapısının güçlendirilmesini sağlamak

    H4.2. YÖKAK’ın insan kaynağı ihtiyacının tüm hizmet alanları dikkate alınarak karşılamak.

    H4.3. YÖKAK’ın insan kaynağı değerini artırmak

    H4.4. Şikâyet ve itiraz süreçlerinin etkililiğini artırmak.

    H5.1. Uluslararası iş birliği ağlarında aktif olarak yer almak.

    H5.2. YÖKAK’ın uluslararası tanınırlığını arttırmak.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    Yükseköğretim Kalite Kurulu faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

      Henüz eklenmemiş

Kurum ile iletişim

https://yokak.gov.tr/

ükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı Universiteler Mah. 1600 Cad. No:10 06800 Bilkent Ankara-Türkiye

Görüşlerinizi bizimle paylaşın

Yükseköğretim Kalite Kurulu stratejik planları, performans programları ve faaliyet raporları ile ilgili görüşünüzü kurumun ilgili birimine iletebilirsiniz.

Hızlı Erişim

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Mahalli İdareler]

[KİT'ler]