2017-2021 dönemi Gebze Teknik Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nün temelleri ve tecrübe birikimleri üzerine ve 22 yıllık mirasına sahip çıkarak 4 Kasım 2014 tarihinde kurulan Gebze Teknik Üniversitesi, altyapısıyla, donanımıyla, akademik kadrosuyla ülkemizin en genç ancak en deneyimli üniversitelerinden bir tanesidir.
Gebze Teknik Üniversitesi, henüz çeyrek asırlık bir geçmişe sahip olmasına rağmen evrensel ölçekte bilim ve proje üretmeyi başarabilen bir üniversite haline gelmiştir. Bu kapsamda toplam yayın sayısı, kişi başına düşen yayın sayısı, kişi başına düşen atıf sayısı ve öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı gibi kriterler göz önünde bulundurularak yapılan üniversite sıralamalarında daima ilk sıralarda yer almayı başarmıştır. URAP (University Ranking by Academic Performance) 2016 sıralamasında üniversitemiz 6000’den az öğrencileri olan üniversiteler arasında birinci, tıp fakültesi olmayan üniversiteler sıralamasında ikinci, üniversiteler genel sıralamasında beşinci sırada yer almayı başarmıştır. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın açıkladığı "Girişimcilik Endeksi"nde ise Gebze Teknik Üniversitesi, üst sıralarda kendisine yer bulmaktadır
Uluslararası alanda bilime katkı sağlayan üniversitemiz, ülkemizin teknoloji üreten ülkeler arasına girmesini sağlayacak Bilişim Vadisi’nin de güçlü ortaklarındandır.
Eğitim faaliyetlerini 4 Fakülte, 24 bölüm ve 9 Enstitü ile sürdüren Üniversitemizde 4 lisans öğrencisine 1 öğretim elemanı düşmektedir. Üniversitemiz Öğretim üyelerinin büyük bir çoğunluğu doktoralarını ABD ve İngiltere’deki saygın üniversitelerde tamamlamıştır. Genlerinde yüksek teknoloji olan üniversitemiz güçlü akademik kadrosu ile Türkiye’nin en önemli araştırma odaklı üniversitelerinden birisidir. Bu bağlamda üniversitemizde öğrenim gören öğrencilerin % 60’ı lisansüstü % 40’ı lisans öğrencisidir.
Yükseköğretim kurumlarının; kalitesini ve saygınlığını artıran, kurumlara uluslararası güvenirlik sağlayan belgelerden biri olan Diploma Eki Etiketi, 2009 yılında 7 üniversite ile birlikte Avrupa Komisyonu tarafından üniversitemize verilmiştir. Böylelikle Üniversiteden mezun olan öğrencilerimizin diplomaları evrensel bir nitelik kazanmıştır.
Teknolojik gelişmelere öncülük eden üniversitemiz, üniversitemizle aynı bölgeye konumlanmış olan TÜBİTAK, TSE ve pek çok kurum ile yakın ilişkilere sahip olup, imzaladığı protokollerle Ar-Ge altyapısını geliştirmiş, sahip olduğu imkânları artırmıştır. Bu sayede Kalkınma Bakanlığı, TÜBİTAK vb. kaynaklardan finanse edilen projelerle insansız hava aracı, elektrikli otomobil, biyolojik saat, kanser araştırmaları, savunma teknolojileri, nanoteknoloji gibi çağın gerekliliğini yansıtan önemli konularda çalışmalarını sürdürmektedir.
Bilginin en önemli değer olduğu günümüzde bir kurumun ilerlemesi ve hedeflerine ulaşabilmesi için stratejik yönetim esaslarını uygulaması bir zorunluluk haline gelmiştir. Geleceğimizi, görmek istediğimiz düzeye taşımak için bir yol haritası olan stratejik plan büyük önem taşımaktadır. Planın hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür eder, planın uygulanması sürecinde tüm birimlerimize başarılar dilerim.
Prof. Dr. Haluk GÖRGÜN
Rektör
-
A1- Akademik alanda öncü üniversite olma misyonunu korumak ve sürekli iyileştirmek
A2- Eğitim&öğretim kalitesini sürekli iyileştirerek tercih edilme oranını yükseltmek
A3- Kurumsallaşma döngüsünü kurduğu modern sistemler ile geliştirmek
A4- Kamu-üniversite-sanayi (küs) işbirliğinin paylaşımcı bir şekilde sürdürülebilirliğini ve geliştirilmesini sağlamak
A5- Türkiye genelindeki yaşayan en yeşil kampüs olmak
-
H1.1- İndeksli yayın konusundaki öncülüğünü sürdürmek
H1.2- Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası dış kaynaklı projelerinin sayısını ve fonlarını artırmak
H1.3- Girişimcilik konusundaki çalışmaları özendirerek artırmak
H1.4- Teknoloji transfer ofisinin etkinliğini artırmak
H1.5- Kampüs içinde teknoloji gelişim bölgesi projesini hayata geçirmek
H2.1. Interdisipliner lisansüstü programlar açmak
H2.2- Yeni lisans,çift anadal ve yandal lisans programları açarak tercih edilme oranını artırmak
H2.3- Uluslararası öğrenci değişim programlarına ivme kazandırmak
H2.4- Var olan ve yeni açılan programlarda %100 ingilizce eğitimine geçmek
H2.5- Nitelikli öğrenci sayısını artırmak amaçlı faaliyetler yapmak
H2.6- Öğrencilere mentorlük hizmetleri vermek
H2.7- Yabancı dil eğitim kalitesini iyileştirmek
H2.8- Öğrenci eğitim&öğretim memnuniyetini ölçümlemek ve sürekli iyileştirmek
H2.9- Uzaktan eğitim sistemine geçerek zamanı daha etkin kullanabilmek
H2.10- Akreditasyon konusunda çalışarak akredite olan program sayısını artırmak
H2.11- Öğrencilerin nitelikli staj yapmalarını sağlamak
H2.12- Öğrenci ve akademisyenlerin başarılarını desteklemek
H3.1- Çeşitli yönetim sistemleri kurmak ve iyileştirmek
H3.2- Birimlerde norm kadro çalışmalarının yapılmasını sağlamak
H3.3- Üniversite bünyesinde çeşitli konularda yazılımlar geliştirmek
H3.4- Sürekli eğitim merkezinin (sem) etkinliğini artırmak
H3.5- Doküman arşivleme sistemini oluşturmak
H3.6- Üniversitenin bilinirliğini artırmak
H3.7- Akademik ve idari personelin performansını ölçmek ve ödüllendirmek
H3.8- Çalışan memnuniyet ve aidiyet duygusunu iyileştirmek
H3.9- Hizmet içi eğitim programlarının niteliğini artırmak
H3.10- Üniversite web sayfasının iyileştirilmesini sağlamak
H3.11- Bilgi işlem alt yapısını sürekli iyileştirmek
H3.12- Mezunlarla iletişimi güçlendirmek
H3.13- Yeni idari birimler kurulmasını sağlamak
H3.14- İdari bölümlerin iş performanslarını ölçümlemek ve sürekli iyileştirmek
H3.15- Akademik ve idari personeli kaynaştırıcı etkinlikler planlamak
H3.16- İdari personelin kariyer gelişimine destek olmak
H3.17- Tüm çalışanların ekonomilerine katkıda bulunmak
H3.18- Üniversite özgelirlerini artırarak iyileştirme faaliyetlerini hızlandırmak
H4.1- Küs işbirliğini geliştirmek adına araştırma merkezleri açmak
H4.2- Danışmanlık ve eğitim hizmetleri vererek kurumların ve kurum çalışanlarının kalifikasyonlarını artırmak
H4.3- Kamu ve sanayiye nitelikli ölçme ve değerlendirme hizmeti vermek
H5.1- Kampüs içinde barınma imkanları sağlamak
H5.2- Kampüs içinde fiziki alanlar oluşturmak
H5.3- Öğrenci kulüplerinin etkin çalışmasını sağlamak
H5.4- Yaşayan kütüphane uygulaması geliştirmek
H 5.5- Engelsiz kampüs projesini hayata geçirmek
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2021 Performans Programı (indir)
- 2020 Performans Programı (indir)
- 2019 Performans Programı (indir)
- 2018 Performans Programı (indir)
- 2017 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
- 2021 Faaliyet Raporu (indir)
- 2020 Faaliyet Raporu (indir)
- 2019 Faaliyet Raporu (indir)
- 2018 Faaliyet Raporu (indir)
- 2017 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar