2009-2013 dönemi Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Tüm kurumlar için geçerli olduğu gibi bir yükseköğretim kurumu da, yasal düzenlemelerin, mali çözümlerin yanı sıra, belki de en önemlisi, mensuplarının kurumsal kimlik kazanmak noktasında gösterdiği çabalarla başarıya ulaşır.

    Diğer birçok kurumdan farklı olarak, toplumdaki tüm birey ve kurumlar yüksek öğretimle bir şekilde ilişkilidir ve doğal olarak yüksek öğretime ve sorunlarına duyarlıdırlar.

    İleriye yönelik olumlu adımlar atabilmenin temel koşulu atılacak adımının önceden saptanması ve gereklerinin hazırlanmasıdır.

    Tüm akademik dünyayı göz önüne aldığımızda iki türlü değerlendirmeyi önemsiyoruz. Birincisi Yüzüncü Yıl Üniversitesinden tüm akademik dünyaya bakış ve yorumlama, ikincisi tüm akademik dünyadan Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ne bakış ve yer tespiti.

    Akademik değerlendirme raporu bu bakış açısıyla ve olabildiğince gerçekçi olarak hazırlandı ve sunuldu. Sorunlarımızı ve yerimizi iyi saptadıktan sonraki aşamada çözüm önerilerini kapsayan stratejik plan çalışmaları başlatıldı.

    Gerek akademik değerlendirme raporu gerekse stratejik plan çalışmaları süresince üniversitemiz akademik ve idari personelinin gösterdiği eşgüdümlü çalışmalar övgüye değerdir. Bu kurumsal kimliğe sahip çıkılacağının en önemli göstergesidir.

    Üniversitemiz mensupları, Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyeti olan bir üniversitede görev yaptıklarının bilicindedirler ve vasiyeti yerine getirecek kararlılığa sahiptirler.

    Stratejik planın hayata geçirilmesi aşamalarında tüm Yüzüncü Yıl Üniversitesi mensuplarına, öğrencilerine, paydaşlarına ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ne gönül vermiş kişi ve kurumlara başarılar dilerim.

    Saygılarımla.

    Prof. Dr. Hasan CEYLAN

    Rektör

  • A1- Bilimsel araştırma etkinliklerinin geliştirilmesi.

    A2- Eğitim kalitesinin ve öğrenci memnuniyetinin artırılması.

    A3- Kurum kimliğinin ve kültürünün güçlendirilmesi.

    A4- Üniversite altyapısının geliştirilmesi.

    A5- Nitelikli öğretim üyesi yetiştirmek.

    A6- İdari yapının güçlendirilmesi ve etkin duruma getirilmesi.

    A7- Tüm paydaşlarla ilişkilerin geliştirilmesi.

  • H1.1- Yayınların sayısının ve niteliğinin artırılması.

    H1.2- Bilimsel araştırmalar için ayrılan finansal kaynakların geliştirilmesi, araştırma alt yapısının geliştirilmesi.

    H1.3- Araştırma ürünlerinin artırılması.

    H1.4- Yaratıcılığı destekleme sistemlerinin geliştirilmesi ve yenilikçiliğin özendirilmesi.

    H1.5- Araştırma faaliyet ve ürünlerinin etkili olarak duyurulması ve yayılmasını sağlamak.

    H1.6- Üniversite ve akademik birimler düzeyinde “öncelikli disiplinlerarası araştırma” alanları belirleme ve destek mekanizmalarının kurulması.

    H1.7- Bilimsel toplantıların düzenlenmesi ve katılımın teşvik edilmesi.

    H1.8- Toplumun öncelikli sorunlarını belirlemek için anket ve alan çalışmaları yapmak, sonuçlarını veri tabanına aktarmak.

    H2.1- Lisans eğitiminin kalitesinin artırılması

    H2.2- Öğrenci gelişiminin desteklenmesi (akademik, sosyal ve kişisel)

    H2.3- “Yenilikçi, yaratıcı öğrenci” yetiştirmeye yönelik olarak eğitim programları ve “ders dışında” verilecek desteklerin artırılması.

    H2.4- Öğrenci kullanımına sunulan eğitim, çalışma mekanlarının iyileştirilmesi.

    H2.5- Eğitim programlarının uluslararası standartlara uyumunun ve akreditasyon süreçlerine katılımın desteklenmesi.

    H2.6- Öğrenci – öğretim elemanı iletişiminin artırılması.

    H2.7- Öğretim tekniklerinin geliştirilmesi.

    H2.8- Disiplinlerarası eğitim-öğretim etkinliklerini arttırıcı program düzenlemelerinin yapılması.

    H2.9- Öğrencinin yönetime katılımına ilişkin yaptırımlar konusunda uygulamaya geçmek.

    H2.10- Mezun Bilgi Sistemi’nin kullanıma sokulmasını sağlamak.

    H2.11- Akademik birimler arasında öğrenci iletişim ve etkileşimin artırılması.

    H2.12- Lisansüstü eğitimin iyileştirilmesi.

    H3.1- Etkin bir idari yapının kurulması.

    H3.2- Üniversitenin kurum kültürünün ve kimliğinin geliştirilmesi.

    H3.3- Tüm paydaşlarla sürekli iletişimi sağlamak.

    H3.4- Toplumsal ilişkilerin düzenlenmesinde Basın ve Halkla İlişkiler birimlerinin yeniden yapılanması.

    H3.5- Kamuya yönelik danışmanlık ve rehberlik hizmetlerine ağırlık verilmesi.

    H3.6- Halka yönelik ürün ve hizmetlerin nicelik ve nitelik yönünden geliştirilmesi.

    H3.7- Birimler arasındaki işbirliği ve iletişimi sağlamak ve güçlendirmek.

    H4.1- Tüm birimlerin bağımsız fiziki mekanlara sahip olmasını sağlamak için yerleşke düzeninin yeniden yapılanması.

    H4.2- Tüm kullanım alanlarının işlev ve gereksinimlerine göre yeniden düzenlenip fiziksel alt yapının yeterli niteliğe ulaşması.

    H4.3- İçinde yaşamaktan mutluluk duyulan bir yerleşkeye sahip olunması.

    H5.1- Akademik personel niteliğinin artırılması ve üstün niteliklerin korunmasına yönelik çalışmaların yapılması.

    H5.2- Öğretim elemanlarının akademik gelişim ve bilimsel üretimlerinin arttırılmasını sağlayan ortam ve olanaklar hazırlamak.

    H5.3- Ulusal ve uluslararası üniversiteler ve araştırma kurumları ile iletişim ve işbirliğinin artırılması.

    H5.4- Öğretim elemanlarının, bilimsel üretimlerini paylaşma, izleme ve disiplinlerarası çalışma alanlarında bilgilenme çabalarının desteklenmesi.

    H5.5- Öğretim elemanlarının evrensel etik değerlerin korunması ve geliştirilmesinde  gösterdikleri bilimsel çabalarının yoğunlaşmasını sağlamak.

    H6.1- Yönetim sisteminin paylaşımcı, şeffaf, hesap verebilir anlayışla, birimlerin verimliliğini artırmaya yönelik olarak örgütlenme yapısının geliştirmesi.

    H6.2- Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarını tamamlamak.

    H6.3- Stratejik Planın uygulamaya konulması, izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla gerekli mekanizmaların oluşturulması.

    H7.1- Paydaşlarla iletişim ve işbirliği altyapısının geliştirilmesi.

    H7.2- Toplumun öncelikli sorunlarına yönelik faaliyetlerin ve topluma açık hizmetlerin desteklenmesi.

    H7.3- Üniversite sanayi işbirliğinin kurulması.

    H7.4- Kariyer ve insan kaynakları merkezinin kurulması.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]