2008-2012 dönemi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Sayın ilgililer, değerli Adnan Menderes Üniversitesi mensupları, sevgili öğrencilerimiz ve mezunlarımız, çok önemsediğimiz paydaşlarımız!
Üniversiteler bilgi toplumunun hızla artmakta olan bilgi arayışlarını karşılayabilmek için eğitim, araştırma, hizmet görevlerini çeşitlendirmektedirler. Bu çerçevede Adnan Menderes Üniversitesi de eğitim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında önemli atılımlar yapma kararlılığındadır. Üniversiteler, hizmetlerine artan talep ve kısıtlı kaynaklar nedeniyle önceliklerini özenle belirlemek durumundadırlar. Bu durum, akademik ve idarî birimlerinin katılımıyla Üniversitemizi belirli bir disiplin altında tutacak bir doküman oluşturmaya zorlamıştır.
Stratejik planlama çalışmalarının başlangıcında Üniversitemizin büyük bir hızla değişen iç ve dış dinamikleri göz önünde bulundurarak geleceğini en doğru ve etkin şekilde yönetebilmesi için, Strateji Planını yapması bir zorunluluktur demiştim. Bu planlamanın sadece Üniversitemizin bütçeden kaynak almak için değil; evrensel eğitim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda çağdaş toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücünü hazırlayabilmesi, Üniversitemizin ülkemiz ve dünya üniversiteleri arasında ön sıralarda yer alabilmesi için, gereksinim duyduğumuz bir araç olduğunu da ifade etmiştim. Artık Üniversitemizin tüm mensuplarının stratejiye öncelik vermeleri, uzun dönemlerde Adnan Menderes Üniversitesinin stratejik kabiliyetini artıracak karar ve uygulamaları daima birinci sırada düşünmeleri gerekmektedir. Ancak böylece Üniversitemizin rekabetçi konumunu artırabilir ve kendi alanımızda önemli bir yere gelebiliriz. Bu stratejik planın mümkün olduğu kadar açık, tutarlı ve sürekliliğe sahip olması gerekmektedir. Elbette stratejik planın uygulanmasında Üniversite üst yönetiminin kararlı tutumu da çok önemlidir. Bu amaçla Üniversite yönetiminin yazılı hâle getirdiği ve ilan ettiği bir stratejik planın mevcudiyeti önem kazanmaktadır. Bu plan Üniversitemizin ulaşmayı arzu ettiği yeri göstermekte olup uzun vadeli ve geleceğe dönük bir bakış açısı taşımaktadır. Oluşturmaya çalıştığımız plan gerçekçidir, Üniversitemizi istenilen yönde değiştirmeye olanak verecek yapıdadır, aynı zamanda hesap verme sorumluluğu ile kaliteli yönetimin bir aracı olarak düşünülmektedir. Stratejik Planımızın oluşturulması süreci üst yönetimin desteklediği, katılımcı bir yaklaşımla gerçekleştirilmiştir.
Üniversitemizin stratejik planlamasının yapılması sürecinde kurumun değişik birimleri ve değişik seviyesindeki çalışanları, planlama sürecinde dahil edilmiştir. Bu durum, kurum içi iletişimi güçlendirmiştir.
Adnan Menderes Üniversitesinin yönelimi en temel olarak, eğitime ve bilime katkı yapmak ve içinde bulunduğumuz bölgenin gelişmesine önderlik edebilmektir. Adnan Menderes Üniversitesi Stratejik Planı 2008-2012, güçlü ve zayıf yönlerimizi irdeleyerek stratejik amaçlar ve hedeflerle zayıf yönlerimizi ortadan kaldırmaya çalışan, güçlü yönlerimizi öne çıkartan bir çerçevededir. Aslında, Adnan Menderes Üniversitesi Stratejik Planı, Üniversitemizi daha ileriye taşıyacak bir yol haritasıdır. Çünkü, hazırladığımız bu stratejik plan, sadece bütçeden kaynak almak için değil, evrensel eğitim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda çağdaş toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücünü hazırlayabilmesi, Üniversitemizin ülkemiz üniversiteleri arasında ön sıralarda yer alabilmesi için gereksinim duyduğu bir araçtır da.
Adnan Menderes Üniversitesi Stratejik Planı’nın hazırlanması sırasında emeği geçen fakülte, enstitü, yüksek okul, meslek yüksek okulları ve idarî birimlerin stratejik planlama komisyonlarındaki görevlilere, ayrıca Üniversite Stratejik Planlama Komisyonu (ÜSPK) ve Üniversite Stratejik Planlama Ofisi (ÜSPO) çalışanlarına teşekkür ederim.
Önümüzdeki yıllarda Üniversitemizin bizden sonraki yöneticileri, daha hızlı ve istenilen biçimde kurumu geliştirebilmek için, Stratejik Planı 2008-2012’nin uygulamasının takipçisi olmalıdır. Bu metin, yapacağımız işler için bir referans noktası oluşturmalı; kaynak kullanımı, alınacak kararlar ve insan kaynakları politikaları, stratejik planımızla uyumlu olmalıdır. Elbette bizden sonraki yöneticiler değişen koşullara bağlı olarak bu süreçleri yeniden belirleyeceklerdir ve elbette stratejik planın uygulanması bizleri güçlü bir kurum hâline getirecektir.
Saygılarımla.
Prof. Dr. Mustafa GÜREL
Rektör
-
A1- Yükseköğrenimdeki okullaşma oranını artırmak için eğitim öğretimin kapasitesini artırmak.
A2- Eğitim öğretim kalitesini yükseltmek.
A3- Bilimsel araştırma ve yayınların sayısını ve niteliğini ulusal ve uluslar arası ölçütlere uygun hâle getirmek.
A4- Hizmet alan ve hizmet veren memnuniyeti yüksek, standartları belirlenmiş, akredite olmuş ve ihtiyaçları karşılayabilen, güvenilir, etkin ve hızlı hizmet vermek.
A5- Üniversitenin tanınırlığını artırmak.
-
H1.1- 2010 yılına kadar projeleri devam eden (Fen-Edebiyat Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Üniversite Hastanesi, Veteriner Fakültesi, Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kapalı Spor Salonu, Merkez Amfi ve Tıp Fakültesi Morfoloji Binası) binalarda toplam kapalı alan miktarını %200 oranında artırmak.
H1.2- 2012 yılına kadar projeleri devam eden (Fen-Edebiyat Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Üniversite Hastanesi, Veteriner Fakültesi, Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kapalı Spor Salonu, Merkez Amfi ve Tıp Fakültesi Morfoloji Binası) binalarda yol, aydınlatma, çevre düzenlemesi ve galeri gibi alt yapı sorunlarını bitirmek.
H1.3- Hedef 1’de tanımlanan binaları 2010 yılına kadar hizmet verebilecek donanıma kavuşturmak.
H1.4- 2008-2012 döneminde öğrenci sayısını %30 oranında artırmak.
H1.5- 2012 yılına kadar birim/bölüm/ana bilim dalları arasında öğretim elemanlarının dengeli dağılımını sağlayacak şekilde %50’sini norm kadroya ulaştırmak.
H1.6- 2012 yılına kadar öğretim elemanı sayısını %40 artırmak.
H1.7- Üniversitemiz vaziyet planında yer alan fakat yatırım programında yer almayan birimlerin (Eğitim Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Tıp Fakültesi Eksik Binaları, Sağlık Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Merkezi Atölyeler, 2. Öğrenci Kafeteryası) inşaat projelerini 2009 yılı yatırım bütçesine dahil etmek.
H1.8- Yeterli öğretim üyesi bulunan ana bilim dallarında yeni lisansüstü programlar açmak.
H2.1- 2012 yılına kadar eğitim birimlerinin %50’sinin ISO 9001:2000 Kalite Belgesi almasını sağlamak.
H2.2- Eğitim öğretim programlarının en az %50’sinde 2012 yılına kadar Çekirdek Eğitim Programının gerçekleştirilmesi.
H2.3- 2012 yılına kadar lisans ve ön lisans öğrenimi veren birimlerin %50’sinde hazırlık sınıfı açmak.
H2.4- 2012 yılına kadar yerleşim birimlerinin %30’unda akıllı sınıflar oluşturmak.
H2.5- 2010 yılına kadar öğretim elemanlarının en az %70’inin eğitici yönünü geliştirmek.
H2.6- 2010 yılına kadar öğrenciye verilebilecek bilgi kaynaklarına ulaşım olanaklarını artırmak.
H2.7- Derslik ve uygulama alanlarındaki teknik araç ve gereç eksikliklerini 2010 yılına kadar tamamlamak.
H2.8- 2012 yılına kadar Erasmus-Leonardo Da Vinci programları çerçevesinde bölüm/programlarının en az %70’inin, bu programlara dahil en az bir yabancı üniversite ile ikili anlaşma yapmasını sağlamak.
H2.9- Öğrencilerin danışmanlık hizmetlerinden memnuniyet oranını %50 artırmak.
H2.10- 2009 yılına kadar akademik kadrolara atama ve yükseltmelerde puanlama sistemini getirmek.
H2.11- Kullanıcıların bilgi hizmetlerinden daha hızlı ve etkin bir şekilde yararlanması sağlamak amacıyla 2012 yılına kadar ADÜ kütüphanelerinde bütünleşik bir otomasyon sistemini kurmak.
H3.1- 2012 yılına kadar öğretim üyesi başına indekslerce taranan dergilerdeki yayın sayısını 2006 yılına göre %40 artırmak.
H3.2- 2012 yılına kadar bölgesel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ortak araştırma projesi sayısını 2006 yılına göre en az iki katına çıkarmak.
H3.3- 2012 yılına kadar en az bir laboratuvarın akreditasyonunu sağlamak.
H3.4- 2010 yılına kadar fakülte, yüksekokul ve araştırma uygulama merkezlerindeki araştırma laboratuvarlarının alt yapı ihtiyaçlarını tamamlamak.
H3.5- Öğretim elemanlarının desteklenen bilimsel araştırma projelerinin/tezlerinin tamamlandıktan sonraki 3 yıl içerisinde %75 oranında yayına dönüşmesini sağlamak.
H3.6- Öğretim elemanlarının bilimsel araştırma/etkinlik performanslarını ortaya koyacak bir puanlama sistemini 2008 yılı sonuna kadar geliştirmek.
H4.1- 2010 yılına kadar idarî personel eksikliklerini gidermek.
H4.2- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik hizmetlerini etkinleştirmek.
H5.1- 2012 yılına kadar bilgisayar sayısını her 10 öğrenciye 1 bilgisayar ve her personele bir bilgisayar düşecek şekilde artırmak.
H5.2- 2010 yılına kadar öğrenci ve çalışanların sosyal, kültürel ve sportif faaliyet olanaklarını iyileştirmek.
H5.3- 2012 yılına kadar bölge halkının sağlık ihtiyaçlarına göre mevcut sağlık hizmetlerine ilaveten yeni sağlık hizmetleri sunmak.
H5.4- Hastane hizmetlerinin en az %30’unun 2012 yılına kadar akreditasyonunu sağlamak.
H5.5- Yabancı uyruklulara sağlık hizmeti vermek.
H5.6- İhtiyaç duyulan ve mevcut olmayan hizmet birimlerini kurmak.
H5.7- 2010 yılına kadar hayvan hastanesi hizmetlerini 2006 yılına göre %50 artırmak.
H5.8- Araştırma ve uygulama merkezlerinin alanlarında talep yaratmak ve hizmet sunmasını sağlamak.
H5.9- Döner sermaye net gelirlerini her yıl reel %4 artırmak.
H5.10- Belge kayıt işlemlerini 2010 yılına kadar otomasyon sistemine geçirmek.
H5.11- Diğer kamu kuruluşlarına ve toplum kesimlerine yönelik eğitim hizmetleri vermek.
H5.12- İdarî personelin hizmet kalitesini artırmak.
H5.13- Hizmet için gereken kullanılabilir taşıt sayısını 2010 yılına kadar %50 artırmak.
H5.14- 2010 yılına kadar mezunların %70 ile iletişim kurmak.
H5.15- Basın yayın araçlarını daha etkin hâle getirmek.
H5.16- 2012 yılına kadar sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin sayısını %10 artırmak.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2012 Performans Programı (indir)
- 2011 Performans Programı (indir)
- 2010 Performans Programı (indir)
- 2009 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
- 2012 Faaliyet Raporu (indir)
- 2011 Faaliyet Raporu (indir)
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
- 2008 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar