2009-2013 dönemi İletişim Başkanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmaları, Türkiye’nin kaydettiği çeşitli alanlardaki gelişmelere ve dünyadaki teknolojik ve yapısal değişimlere paralel olarak ortaya çıkmaktadır.

    Sadece kamusal etkinlik değil “verimlilik” ve “kalite” kavramları, ürün ve hizmet sunumunun temel değerleri olarak kabul görmektedir. Bu çalışmalar ülkelerin kendi halklarının ortalama hayat standartlarını yükseltme anlamını taşırken, küreselleşmenin bir sonucu olarak rekabet kapasitesinin artırılmasını da kapsamaktadır.

    Günümüzün bu yönelimi içerisinde, strateji, geleceğin planlaması, toplam kalite üretiminin artırılması ve performans göstergelerinin tespiti gibi konular büyük önem kazanmaktadır. Türk kamu hayatında 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile başlayan Stratejik Planlama ve ulaşılması temel hedef olarak belirlenen Performans Esaslı Bütçelemeye geçiş, çağdaş gelişmelere paralel bir yapılanma oluşturma gayretinin ifadesidir. Yürütülen çalışmaların amacı ülkemizin, dünya ekonomik, siyasal ve kültürel değerleriyle entegrasyonuna ivme kazandırmasına ve insanlarımızın daha çağdaş, müreffeh ortamlarda yaşamasına katkıda bulunmaktır.

    Yaşadığımız dünya “İletişim Çağı” olarak nitelendirilmektedir. Çünkü hızlı değişim içerisinde kitle iletişim araçlarının etkinliği ve enformasyon faktörü ön plana çıkmaktadır. Aynı zamanda genel sosyo-ekonomik, siyasi ve kültürel yapıda da bahsedilen kavramların rolünü vurgulamak durumundayız. Zira bugünün demokratik yapılanmasında yasama, yürütme ve yargının ardından etkin bir güç olarak “medya” nın gösterilmesi dikkat çekicidir.

    Buradan hareketle, hızlı gelişim, haberin küresel düzeyde erişim hızı, habere konu olan yorum ve görüntülerin ülke kamuoylarının oluşmasındaki işlevi, Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) tarafından merkez, yurt dışı ve yurt içi teşkilatı vasıtasıyla yürütülen, çok geniş bir yelpazede yoğunlaşan görev ve hizmetleri daha önemli kılmaktadır. Bu çalışmalar aynı zamanda ifade ve basın özgürlüğünün gelişmesi, ülkemizin dünya kamuoyuna gerçekçi şekilde tanıtılması, ülke dışındaki gelişmelerin zamanında ve gerçek verilere dayalı olarak izlenmesine imkân sağlamaktadır. Bahsedilen görev ve hizmetler, Türk dış politikasının sağlıklı bir şekilde yürütülmesine ve gelecek perspektifi bulunan devlet politikalarının oluşturulmasına büyük katkı vermektedir. Bu açıdan bakıldığında; Avrupa Birliği ile devam eden müzakere sürecinin başarılı bir şekilde sürdürülebilmesi ve sonuçlandırılmasının, ülke çıkarları doğrultusunda çalışmalar yürütülmesinin, 2009-2013 yıllarını kapsayan BYEGM Stratejik Planı’nda tespit edilen amaç ve hedeflere ulaşılmasıyla yakından ilişkili olduğu görülecektir.

    Böylesi bir öneme sahip Stratejik Planı hazırlayan Genel Müdürlüğümüz çalışanlarını kutlar, çalışmaların basın-yayın ve medya alanındaki gelişmelere olumlu katkıda bulunmasını dilerim.

    Prof. Dr. Mehmet AYDIN

    Devlet Bakanı

  • A1- Haber hizmetlerinin yaygınlaştırılmasında bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanma, haber-yoruma dayalı içerik değerlendirmelerinin zenginleştirilmesi

    A2- Devlet politikaları doğrultusunda ülke tanıtımına katkıda bulunacak yayınlar üretilmesi, yurtiçi ve yurtdışında basına yönelik hizmetlerin artırılması, medya çalışanlarının sosyal haklarının düzenlenmesinde aktif rol oynanması

    A3- Türkiye’nin tanıtımının etkinleştirilmesi ve enformasyon hizmetlerinin çağdaş ölçütlere uygun hale getirilmesi

    A4- İfade özgürlüğünün genişletilmesi ve basına yönelik hukuki düzenlemelerin çağdaş normlara uygun şekilde gerçekleştirilmesi yönünde katkı verilmesi

    A5- Kurumsal yapının geliştirilmesine yönelik stratejilerin oluşturulması, mali yapının performans esaslı bütçelemeye göre hazırlanması ve personelin bütçe disiplini konusunda eğitilmesi

    A6- Yerel düzeyde kurumsal hizmetlerin yaygınlaştırılması ve etkinleştirilmesi, yerel basının güçlendirilmesine yönelik somut projeler hazırlanması ve uygulanması, yurtiçi teşkilatlanmasının sağlıklı yapıya kavuşturulması

    A7- Uluslararası düzeyde Türkiye imajının olumlu şekilde algılanması yönünde basın müşavirliklerinin yapılandırılması/etkinleştirilmesi ve küresel ölçekte medyanın ulusal politikalar doğrultusunda izlenmesi/değerlendirilmesi

    A8- Kurumsal kimliğin/kültürün geliştirilmesi/zenginleştirilmesi çerçevesinde prestij çalışmalarının yoğunlaştırılması

  • H1.1- Haber Daire Başkanlığı (HDB) haber sistemine giren haber-yorum-program sayısı bir milyonun üzerine (2007 yılında 772.843) çıkarılacaktır.

    H1.2- Sistem üzerinde işlenen –değerlendirilen- haber -yorum-program- sayısı (2007 yılında 27.662) 50 binin üzerine çıkarılacaktır.

    H1.3- HDB, 24 saat esasına göre (3 vardiya) haber izleyebilen-işleyebilen kapasite ve personel yapısına kavuşturulacaktır.

    H1.4- Teknolojik altyapı geliştirilerek öncelikli olarak Türk dış politikası açısından önem taşıyan ülke ve bölgeler başta olmak üzere haber takibi yapılan alan-coğrafya genişletilecektir.

    H1.5- BYEGM dış temsilciliklerinin artırılmasının yanı sıra Dışişleri Bakanlığı ile koordinasyon sağlanarak diplomatik misyon şeflikleriyle haber otomasyonu geliştirilecektir.

    H1.6- Başkanlık bünyesinde ağırlıklı olarak İngilizce, Fransızca, Almanca dillerini bilen personel istihdamı, Arapça, İspanyolca, Rusça, Çince, Portekizce, İtalyan dillerini kapsayacak şekilde yapılandırılacaktır.

    H1.7- Başkanlık bünyesinde istihdam edilen personelin uzmanlaşması sağlanacak, iletişim eğitiminden geçmiş personel ve uzman sayısı artırılacaktır.

    H1.8- Başkanlık bünyesinde istihdam edilen personelin çalışma saatleri ve ücretleri muadil kurumlardaki sistem esas alınarak yeniden belirlenecektir.

    H1.9- Başkanlık ile bakanlıkların basın müşavirlikleri arasında hızlı bilgilenmenin sağlanması amacıyla ortak bir haber ağı oluşturulacaktır.

    H1.10- Bakanlıkların Basın Müşavirliklerinde, BYEGM'nin yurtiçi ve yurt dışı medya ilişkisi ve enformasyon kapasitesi göz önünde bulundurularak Başkanlık bünyesinde görev yapan uzmanların koordinasyon amaçla istihdamı sağlanacaktır.

    H1.11- Başkanlık bünyesinde işlenen haber-yorumlardan oluşturulan bülten, aylık vb. yayınlar içerik ve konularına göre çeşitlendirilerek sayıları artırılacak, devlet üst yönetimi ile birlikte kamuoyunun da etkin şekilde bu bilgilerden yararlanması sağlanacaktır.

    H.1.12- Başkanlık ile il müdürlükleri ve basın müşavirlikleri/ataşelikleri arasında haber otomasyonu teknolojik altyapı desteği artırılarak güçlendirilecektir.

    H1.13- Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Hükümet ve Dışişleri Bakanlığı Sözcüleri'nin basın toplantıları izlenecek, bilgiler internet üzerinden ve dış temsilcilikler aracılığıyla kamuoyuna sunulacaktır.

    H1.14- Başkanlık teşkilatlanması yeniden yapılandırılarak müdürlüklerin görev alanları ve tanımları ihtiyaca cevap verecek şekilde belirlenecektir.

    H1.15- İçerikleri zenginleştirilen bültenlerden başta yerel basın olmak üzere tüm medyanın yararlanması kamuoyunun doğru enforme edilmesi ve yönlendirilmesi politikası çerçevesinde teşvik edilecektir.

    H1.16- Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü ve Teknik Şube Müdürlüğü, teşkilat yapılanması içerisinde Haber Dairesi Başkanlığı'ndan ayrılarak, yeniden yapılandırılacaktır.

    H2.1- "Devlet Yıllığı" olarak da nitelendirilebilecek "Ayın Tarihi" adlı yayın içerik ve nitelik olarak geliştirilecek, internet üzerinden sunulan geçmiş tarihlere (1947'den günümüze tüm sayıları yer almaktadır) ilişkin düzenlemesi araştırmacıların kullanabileceği şekilde formatlanacaktır.

    H2.2- Yerel basının güçlendirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında aylık olarak hazırlanan "Anadolu’nun Sesi" gazetesi, uzman personel ve teknolojik altyapı desteği ile kamuoyunun ilgisini çekebilecek bir içeriğe kavuşturulacak, haftalık gazete haline dönüştürülecektir.

    H2.3- Referans Yayınlar dizisi ile baskısı gerçekleştirilen ekonomi, dış politika, basın,dış ticaret, turizm, eğitim, sinema, spor, vb. konularını içeren İngilizce yayınlar, içeriklerinde yıllık güncellemeler yapılarak, İngilizce dışında Fransızca, Almanca, İspanyolca, Arapça ve Rusça olarak dış kamuoyunun bilgisine sunulacaktır.

    H2.4- Yurt dışı temsilcilikleri, il müdürlükleri ve Haber Dairesi Başkanlığı ile koordinasyon geliştirilerek, günlük, haftalık ve aylık olarak baskısı gerçekleştirilen bülten ve yayınların konu ve içerikleri yenilenerek sayıları artırılacaktır.

    H2.5- Basın tarihinin gelişimi ve genel olarak Türkiye'deki kitle iletişim araçlarının yapılanmasını konu alan basılı eserler kütüphaneye kazandırılacak, araştırmacılar için basın tarihi konusunda başvuru merkezi oluşturulacaktır. Bu yönde çaba gösteren öğretim elemanları ve araştırmacılara destek sağlanacaktır.

    H2.6- Sektör temsilcilerinin yer aldığı bir komisyon tarafından verilen, bürokratik işlemlerin BYEGM tarafından yürütülen, basın mensuplarının çalışmalarını hızlı ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla hazırlanan Basın Kartlarına teknolojik ve görünüm yönüyle yeni bir şekil kazandırılacaktır.

    H2.7- Basın Kartı başvurusunda bulunan basın çalışanlarına ait şahsi bilgiler teknoloji altyapı desteği ile dijital ortamda arşivlenecektir.

    H2.8- Kurum fotoğraf arşivinin güncelleştirilmesi ve zenginleştirilmesi amacıyla Türkiye genelinde kapsamlı bir tarama-görüntüleme çalışması gerçekleştirilecektir.

    H2.9- İletişim teknolojilerindeki gelişmeler paralelinde teknolojik altyapı yenilecek,sektör içerisinde uzmanlaşmış personel istihdam edilecek ve hizmet içi eğitim sürekli hale getirilecektir.

    H2.10- Zengin bir içeriğe sahip fotoğraf arşivinin düzenlenmesi ve var olan yoğun talebin hızlı ve sağlıklı bir şekilde karşılanması amacıyla arşivleme konusunda uzmanlaşmış ve fotoğrafçılık hakkında bilgi sahibi personel istihdam edilecektir.

    H2.11- Cumhurbaşkanı ve Başbakanın yurtiçi ve yurtdışı resmi temasları yakından izlenecek, "Devlet Arşivi" açısından büyük önem taşıyan bu ziyaretlere ilişkin fotoğraflama çalışmaları yeniden düzenlenecektir.

    H2.12- Geniş bir arşiv hizmetine sahip kurumun, var olan yoğun talepleri de göz önünde bulundurarak, sunulan hizmetlerin geliştirilmesi yönünde kullanılmak üzere mali kaynak yaratılması araştırılacaktır.

    H2.13- Nadir eserlerin de içerisinde yer aldığı kütüphane hizmetleri yeni bir fiziki ve teknolojik altyapıya kavuşturulacak, tasnifi yapılmayan eserler hızlı bir şekilde değerlendirilip, nadir ve el yazma kitaplar günümüz Türkçesine çevrilerek araştırmacılar ve kamuoyunun hizmetine sunulacaktır.

    H2.14- Yayınevleriyle ortak bir çalışma kapsamında, başta iletişim konusunda olmak üzere, siyasi, ekonomi ve sosyal içerikli araştırmalara yer veren yayınlar kütüphanemize kazandırılacaktır.

    H2.15- Kurum tarafından baskısı gerçekleştirilen veya satın alınan yayınların yurtiçi yurtdışı etkin ve hızlı dağıtımını sağlamak amacıyla altyapı yenilecektir.

    H2.16- Dağıtımı gerçekleştirilen yayınlara ilişkin geniş boyutlu bir adres güncelleştirme çalışması yürütülecektir.

    H3.1- Kamu diplomasisi hedef ve stratejilerinin tespit edilmesi, planlamasının yapılması ve uygulanmasına ilişkin faaliyetlere katkı sağlanacaktır.

    H3.2- Devlet ve hükümet politikaları doğrultusunda yürütülen çalışmaların dış kamuoyuna etkin biçimde yansıtılması, oluşturulan etkinin belirlenmesi yönünde bilimsel çalışmalar yürütülecektir.

    H3.3- Ülke tanıtımına yönelik araştırma-geliştirme projelerine ağırlık verilecek, bu yönde uzmanlardan yardım ve destek sağlanacaktır.

    H3.4- Dış tanıtımın etkinleştirilmesi amacıyla başta Dışişleri Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere kamu kurum-kuruluşlarıyla işbirliği çalışmaları yoğunlaştırılacaktır.

    H3.5- Türkiye'de görev yürütmekte olan yabancı medya kuruluşları ve mensuplarının çalışmalarını kolaylaştırıcı-etkinleştirici tedbirler alınacak, sürekli ve geçici basın merkezleri oluşturulacak, sağlıklı-etkin organizasyonlar kurulacaktır.

    H3.6- Türkiye'ye yönelik propaganda faaliyetlerine karşı hızlı ve etkin tedbir alınması amacıyla, izleme, değerlendirme ve önleme yönündeki çalışmalar ilgili kurumlarla eşgüdüm artırılarak yürütülecektir.

    H3.7- Rusya, Balkanlar, Orta Asya ve Kafkasya'daki siyasi gelişmeler göz önünde bulundurularak bu bölgelerdeki ülkelerle basın-yayın ve enformasyon alanındaki mevcut bağların güçlendirilmesi yönünde çalışmalara ağırlık verilecektir.

    H3.8- Kıbrıs ve Ege konularında yaşanan sorunlara ilişkin Türkiye'nin tezlerinin uluslararası düzeyde doğru algılanması amacıyla yabancı medya mensuplarıyla yürütülen ilişkiler bu yöndeki politikalar esas alınarak belirli bir program dâhilinde yürütülecektir.

    H3.9- Diplomatik ve ikili ilişkilerin geliştirilmesi politikası çerçevesinde, yabancı basını bilgilendirme programları, Dışişleri Bakanlığı ile koordinasyon halinde sürdürülecek, diğer kamu kurumlarının ev sahipliğinde Türkiye'de gerçekleştirilecek uluslararası organizasyonlarda gerekli basın düzenlemeleri yapılacaktır.

    H3.10- İslam Konferansı Örgütü (İKÖ) ile ilişkilerin ulaştığı seviye göz önünde bulundurularak, İKÖ üyesi ülkelere yönelik faaliyetler yoğunlaştırılacak, kamuoyu oluşturmak ve ülkemiz tezlerinin duyurulmasını teminen basına yönelik faaliyette bulunulacaktır.

    H3.11- Dışişleri Bakanlığı ile koordinasyon halinde, Yunanistan'daki medya kuruluşlarıyla işbirliğinin geliştirilmesine yönelik projeler hazırlanacaktır.

    H3.12- ABD başta olmak üzere diğer ülkelerde bazı tarihi olaylar gerekçe gösterilerek Türkiye'ye yönelik olumsuz propaganda yürüten ülkelerde, bu etkinliklerin kamuoyunu yanlış yönlendirmelerinin önlenmesi konusunda projeler geliştirilecek, lobi faaliyetleri yakından izlenerek medya üzerinden kullanılabilecek tedbir yöntemleri ilgili kamu kurumlarıyla eşgüdüm halinde hayata geçirilecektir. Bu çerçevede özellik taşıyan belirli konular etrafındaki konferans, toplantı, gösteri gibi etkinliklerde Türkiye'nin tezlerini savunabilecek basın mensupları, kanaat önderleri ve bilim adamlarıyla ilişkiler yoğunlaştırılacaktır.

    H3.13- Türkiye'de yerleşik yabancı basın mensuplarının resmi yetkililerle temaslarının artırılması, yerli basın mensuplarıyla ortak platformda buluşacakları seminer, toplantı benzeri etkinlikler organize edilecektir.

    H3.14- Olağanüstü hallerde yabancı basın mensuplarının etkin, güvenli ve hızlı bir şekilde bilgilendirmelerine yönelik Medya Kriz Yönetim yapılanması oluşturulacak, bu ortamlarda görev alacak kurum personeli meslek içi eğitime tabii tutulacaktır.

    H3.15- Afganistan ve Lübnan başta olmak üzere Türkiye'nin çeşitli uluslararası sorunlar çerçevesinde oluşturulan çok uluslu güç içerisindeki konumu paralelinde, basın alanındaki ilişkilere önem verilecektir.

    H3.16- Türkiye'nin komşuları başta olmak üzere çeşitli krizli bölgelerde yer alan ülkelerdeki basın mensuplarına yönelik staj, seminer benzeri etkinliklere ağırlık verilecektir.

    H3.17- AB ülkelerinde faaliyette bulunan yabancı basın örgütleri ve düşünce kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilerek, sektördeki uygulama ve yenilikler yakından izlenecektir.

    H4.1- Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi kapsamında uluslararası gelişmeleri ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatları takip edilerek, iç hukuka uygulanacak bölümler konusunda ilgili merci ve kurumlara gerekli bilgiler sunulacaktır.

    H4.2- İfade özgürlüğünün geliştirilmesi yönünde düzenlenecek organizasyonlara yoğun katılım sağlanacak, kamuoyunun bilgilendirilmesi yönünde çaba sarf edilecektir.

    H4.3- Basın kuruluşları ve medya mensuplarının konusunu oluşturduğu hukuki davalar izlenecek, aylık ve yıllık olarak konuya ilişkin raporlar hazırlanacak, yasaların uygulanması veya eksiklikleri yönünde yasama/yönetim organlarına öneriler sunulacaktır

    H4.4- Kurum personeli, sahip olunan haklar ve kamusal sorumluluklar konusunda periyodik olarak meslek içi eğitime tabii tutulacaktır.

    H4.5- Yasama organı tarafından basına yönelik hukuki düzenlemeler yapılması durumunda, uzman hukukçu ve sektör temsilcilerinin geniş katılımla yer aldığı Koordinasyon Kurulu oluşturulacak, AB müzakere süreci ve çağdaş gelişmeler doğrultusunda öneri/tasarılar hazırlanmasına ortam yaratılacaktır.

    H4.6- Kurum tarafından yerel basın başta olmak üzere medya mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek etkinliklerde, yasal sorumluluk ve haklar konusunda bilgilendirmeye ağırlık verilecektir.

    H5.1- Performans esaslı bütçeleme uygulaması kurumsal düzeyde etkinleştirilecektir

    H5.2- Mali bütçe, kurumsal gereklilikler göz önünde bulundurularak oluşturulacak, bütçe disiplinine uygunluk kültürü geliştirilecektir.

    H5.3- Muhasebe ve raporlama sistemi yeni yapılanma çerçevesindeki yasalar paralelinde yaygınlaştırılacak, ilgili personel periyodik olarak meslek içi eğitime tabi tutulacaktır.

    H5.4- Kurumsal hedeflerin revize edilmesi yönünde strateji geliştirme çalışmaları bilimsel gerekliliklerden yararlanılarak sürdürülecek, performans ve kalite ölçütlerinde verimlilik sağlanması esas alınacaktır.

    H5.5- Kurumsal hedefler doğrultusunda hazırlanacak nali bütçe için reel kaynaklar yaratılacaktır.

    H5.6- Kurum mali bütçesi; Maliye Bakanlığı, bağlı bulunulan Devlet Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı ile eşgüdüm halinde, kurumsal faaliyetlerin etkinleştirilmesini sağlayacak içerikte, reel kaynaklarla desteklenir şekilde hazırlanacaktır

    H5.7- Ana hizmet birimleri, yardımcı hizmet birimleri, il müdürlükleri ve basın müşavirlikleri/ataşelikleri tarafından hazırlanan aylık/yıllık raporlar düzenli ve detaylı bir şekilde değerlendirilerek, aylık/yıllık performans çizelgesi oluşturulacak, yürütülen faaliyetlerin etkin bir şekilde kurum dışına yansıtılması sağlanacaktır.

    H5.8- Yurtdışı temsilcilikleri ve il müdürlükleri başta olmak üzere kurum birimleri tarafından yürütülen faaliyetlere ilişkin düzenli ve sağlıklı bir arşivleme sistemi geliştirilecektir.

    H5.9- Stratejik yapılanmanın güncel ve sağlıklı bir şekilde oluşturulmasına yönelik, üniversiteler ve sektör temsilcileriyle işbirliğine yönelik ortak projeler geliştirilecek, çeşitli seminer/toplantı vb. etkinlikler organize edilecektir.

    H5.10- Kurumsal doküman envanteri sağlıklı bir yapıya kavuşturulacak, güncelleştirilerek ihtiyaç belirleme çalışmalarında kullanılacaktır.

    H5.11- İl müdürlükleri ve basın müşavirlikleri/ataşeliklerinde görevlendirilecek personelin ödenek mahsup işlemlerini düzenli yürütmelerine yönelik atama öncesinde meslek içi eğitime tabi tutulacaklardır.

    H6.1- Trabzon İl Müdürlüğü tarafından geliştirilen ve somut uygulama aşamasına geçen "MİTVAP" projesi, sağlıklı bir medya izlerliğinin topluma kazandırılması çerçevesinde genel bir uygulama alanı olarak yaygınlaştırılacaktır. Bu kapsamda üniversiteler ve ortaöğretim kurumlarıyla ortak çalışmalar gerçekleştirilecek, tanınmış medya mensuplarının yerel düzeyde geniş katılımlı etkinliklere iştiraki sağlanacaktır.

    H6.2- İstanbul, Diyarbakır, Antalya ve İzmir başta olmak üzere sosyal, ekonomik ve siyasi bakımdan özellik arz eden illerdeki teşkilatlanma yapısı güçlendirilerek, teknolojik altyapı ve nitelikli personel desteği sağlanacaktır.

    H6.3- Özellikle yabancı basın mensuplarına mihmandarlık hizmetleri başta olmak üzere, akreditasyon işlemleri ve gazetecilerin en uygun şartlarda görev sürdürmeleri yönünde Uluslararası Basın Merkezlerine teknolojik malzeme desteğinde bulunulacak, olağanüstü durumlarda oluşturulacak merkezlerde görev alacak İl müdürlüğü personeli uzmanlaşma yönünde meslek içi eğitime tabi tutulacaktır.

    H6.4- Yerel basındaki gündemin belirlenmesine yönelik çalışmalar yürütülecek, günlük olarak haber bültenleri hazırlanacak, yayınların etkin duyurusunun sağlanması noktasında Genel Müdürlük Haber Sistemi içerisinde merkezi bir bölüm oluşturulacaktır.

    H6.5- Kurumun yurt içi teşkilatlanması olarak gösterilen 7 il dışında özelliği bulunan büyük kentlerde yeni bürolar oluşturulacak, büroların komşu illerle olan bağlantısı güçlendirilerek, etkinlik alanı genişletilecektir.

    H6.6- İl müdürlüklerinin görev alanı içerisinde yer alan kent ve bölgeye ilişkin tanıtıcı yayınlar üretilecek, yerel basın tarihinin araştırılması yönünde derleme çalışmaları yürütülecek, konu üzerinde araştırma yapan kişi ve kurumlarla ilişkiler geliştirilecektir.

    H6.7- Yurt içi büroları tarafından basın tarihi ve yerel basının genel durumu hakkında arşivleme çalışmaları etkinleştirilecek, kütüphane hizmetlerinin geliştirilmesi yönünde fiziki ve teknolojik destek sağlanacaktır.

    H6.8- Yurt içi büroları tarafından yürütülen faaliyetlerin kamuoyuna etkin şekilde yansıtılması amacıyla Kurum internet sitesinde bir bölüm oluşturulurken, bürolar için de ayrı bir site tesis edilecektir.

    H6.9- Büroların bulunduğu bölgede gerçekleştirilen etkinlikler takip edilecek, medya üzerinden yürütülen propaganda benzeri çalışmalara karşı önleyici yöntemler geliştirilecektir. Bu kapsamda bölge basın mensupları ve ziyaret amacıyla bölgede bulunan yerli ve yabancı basın mensuplarıyla ilişkiler yoğunlaştırılacaktır.

    H6.10- İl müdürlükleri, Genel Müdürlüğün çalışmaları ve gerçekleştirdiği etkinlikler konusunda bulundukları bölgelerdeki basın kuruluşlarını ve halkı bilgilendirici seminer ve toplantılar düzenleyeceklerdir.

    H7.1- Dünya basınının izlenmesi ve dış tanıtım ağının etkinleştirilmesi açısından, enformasyonun ülkelerin siyasi, ekonomik ve kültürel gelişmelerinde oynadığı rol göz önünde bulundurularak, 21 ülkede bulunan ve ağırlıklı olarak Avrupa'da yoğunlaşan teşkilat yapılanması hassas bölgeler ve Türk dış politikasında öncelik taşıyan ülkeler başta olmak üzere genişletilecektir.

    H7.2- Bulunulan ülkelerdeki medyanın yakından izlenmesi noktasında teknolojik altyapı desteği ve nitelikli personel sayısı güçlendirilecektir. Büroların basın organizasyonlarını hızlı ve etkin şekilde kurabilmeleri açısından malzeme ve doküman desteği sağlanacaktır.

    H7.3- Basın müşaviri/ataşesi olarak görevlendirilen personelin basını izleme dışında, basın kuruluşları ve sivil toplum örgütleriyle ilişkilerinin önemi göz önünde bulundurularak, yoğunluklu bürolardaki personel sayısı bu doğrultuda yeniden yapılandırılacaktır.

    H7.4- İzlenen/işlenen haber/yorumlar, tanıtıma yönelik faaliyetlerin kamuoyuna etkin şekilde yansıtılması amacıyla teknolojik altyapı desteği ile birlikte internet sayfaları oluşturulacaktır.

    H7.5- Müşavirlikler/ataşelikler tarafından işlenen haberler düzenli olarak arşivlenecek, Türkiye ile birlikte bulunulan ülkenin sosyo-ekonomik yapısı, yönetim birimleri ve hukuk yapısı gibi konularda yıllık raporlar hazırlanacak, Türk basın mensupları ve araştırmacılara kaynak oluşturabilecek faaliyetlerde bulunulacak, metinler kamuoyu ile internet üzerinden paylaşılacaktır.

    H7.6- Yurt dışı büroların faaliyetlerine ilişkin Genel Müdürlük bünyesinde etkin bir dosyalama/arşivleme oluşturulacak, bütününe ilişkin değerlendirme raporları hazırlanacak, bu doğrultuda ortaya çıkacak gereklilikler konusunda yönetim birimleri düzenli olarak bilgilendirilecektir.

    H7.7- Uluslararası kamuoyunun bilgilendirilmesi/yönlendirilmesi doğrultusunda, Türk dış politikası açısından özellik taşıyan bazı sorunlara ilişkin bulunulan ülkelerde yürütülen propaganda ve olumsuz faaliyetlerin önlenmesi, bunlara karşı yeni tedbirlerin geliştirilmesi doğrultusunda, Genel Müdürlük, Dışişleri Bakanlığı ve ilgili devlet kurumlarıyla işbirliği halinde ortak proje/yöntemler üretilecektir.

    H7.8- Yabancı basın mensuplarının Türkiye'ye ziyaretleri konusunda Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye İşbirliği ve Kalkınma Ajansı ile diğer kuruluşlarla koordinasyonun geliştirilmesi yönünde çalışma yürütülecektir.

    H7.9- Türk kültürünün etkisinde bulunan bölgelerdeki medya planlamasında radyo ve televizyon yayınlarına ağırlık verilecek, bu doğrultuda popüler müzik, sinema ve sanat eserlerinin bu bölgelerde etkin sunumu sağlanacaktır.

    H7.10- Yurt dışı bürolarda kurum personeli dışında görevlendirilen ve tercüme hizmetlerini yürüten personel, mesleki gelişimleri yönünde çalışma yürütülecek, Türkiye hakkındaki bilgi ve deneyimlerinin artırılması yönünde projeler gerçekleştirilecek, yurtiçinde belirli dönemlerde meslek içi eğitime tabi tutulacaklardır.

    H7.11- Yürütülen hizmetlerin önemi dikkate alındığında atama ve izin dönemlerinde bürolardaki faaliyetlerin aynı titizlikle yürütülmesini teminen "görevlendirme" mekanizması geliştirilecek, yeterli mesleki bilgi ve birikime sahip olmayanlar tarafından "vekalet" yöntemiyle görevlerin sürdürülmesi uygulamasına mümkün olduğunca tercih edilmeyecektir.

    H7.12- Müşavirlikler/ataşelikler, bulunulan ülkedeki basın kuruluşları ve mensupları başta olmak üzere, basına yönelik hukuki düzenlemeler ve genel anlamda o ülke hukuk altyapısı konusunda yoğun bir arşivleme çalışması yürütecektir.

    H7.13- Yurtdışı bürolarında yürütülen hizmetlerin etkinleştirilmesi bakımından, devlet politikaları doğrultusunda, gerekli koordinasyonun sağlanmasına yönelik ortak hareket tarzı geliştirilecek, Genel Müdürlük yönlendirmesinde bürolardaki gelişmeler yakından takip edilecek, performans ve verimlilik konusunda değerlendirme mekanizması oluşturulacaktır.

    H8.1- Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu'nca (TRT), 6 Sayılı Kanunun kabulü sırasında yaşananların işlendiği bir belgesel hazırlanması sağlanacaktır. İletişim sektöründe belgesel çalışmalarıyla uzmanlaşmış kişi ve kuruluşların proje kapsamına alınabilmesi amacıyla kaynak yaratmaya yönelik bir çalışma yürütülecektir.

    H8.2- Kuruluşu 1864 tarihinde gerçekleştirilen Matbuat Müdürlüğü’nden bugünün Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü'ne uzanan görev, sorumluluk ve yetki çizgisinin bilimsel bir bakışla ortaya konulması amacıyla bir tarihçinin önderliğinde, daha önce kurum personeli tarafından yapılan çalışmalardan da yararlanarak araştırmacılar ve iletişim sektöründe çalışanlara kaynak niteliğinde bir yayın hazırlanacaktır.

    H8.3- BYEGM, basının geliştirilmesi yönündeki görev, sorumluluk ve yetkilerden hareketle, sektörün sorunlarının geniş kapsamlı bir platformda değerlendirilmesi ve tartışılması,yaşanan sorunlara etkin çözümler üretilebilmesi amacıyla başta basın örgütlerinin temsilcileri olmak üzere, radyo, televizyon ve gazetelerin sorumluluk kademesinde görev alan personelinin katıldığı, şûra toplantılarının tekrarlanması.

    H8.4- Ülke genelindeki iletişim fakülteleri yönetici ve öğretim üyeleriyle, iletişim sektöründe bilimsel çalışmalarda bulunan kişi ve kurum temsilcilerinin katılımıyla iki yılda bir tekrarlanan "Konferanslar" Kurum tarafından organize edilecektir.

    H8.5- Türkiye sahip olduğu jeostratejik konumu gereği bölgenin ve dünyanın en önemli politik, ekonomik ve sosyo-kültürel merkezinde yer almaktadır. Bu özellik, dış politikası ve komşularıyla ilişkilerini sadece Türkiye için değil pek çok ülke için öncelik verilmesi gereken konular arasına sokmaktadır. Bu aynı zamanda dünya medyası için Türkiye’ye yüklenen anlamın önemli bir gerekçesidir. Karadeniz, Akdeniz ve Ortadoğu bölgesinde yer alan ülkelerle Türkiye’nin geliştirdiği siyasi ve ekonomik ilişkiler medya tarafından yakından izlenen gelişmelerdendir. Avrupa Birliği ile yürütülen müzakere sürecinde jeostratejiyi ön plana çıkaran değerlendirmeler bunun en önemli göstergesidir. Bu özellikler aynı zamanda etkin bir medya çalışmasına ortam hazırlamaktadır.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]