2006-2010 dönemi Dokuz Eylül Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Kamu yönetimi reformu çerçevesinde Yüksek Planlama Kurulu’nun 2003/14 ve 2004/37 sayılı kararları uyarınca; ‘kamu mali yönetimine etkinlik kazandırması, kurumsal kültür ve kimliğin gelişimine ve güçlenmesine destek olması’ amacıyla kamu idareleri tarafından “Stratejik Plan” hazırlanması süreci başlatılmıştır. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde 10 Aralık 2003 tarihinde kabul edilen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nda yer alan stratejik planlamaya ilişkin hükümler 1 Ocak 2005 tarihi itibarıyla yürürlüğe girmiştir. Kanun kapsamında ‘stratejik plan; “kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ve kaynak dağılımlarını içeren plan” şeklinde tanımlanmıştır.
Türkiye’nin içinde bulunduğu koşullar göz önüne alındığında; ‘Stratejik Planlama’, uygulaması sayısız yarar getirecek olan bir adım olarak görülmektedir. Stratejik planlama sürecinin detaylarının belirlenmesi konusunda yetkili kurum olan Devlet Planlama Teşkilatı, bugüne dek rapor hazırlama yükümlülüğü altındaki tüm kurumlara başarıyla rehberlik etmiştir. Kamu idarelerinde stratejik planlamaya geçiş takvimi olarak belirlenen 31 Aralık 2006 – 31 Ocak 2009 sürecine, Dokuz Eylül Üniversitesi de ilk adımda dahil olan kurumlardan biri olarak girmiştir.
“Gerçekleştirdiği eğitim ve bilimsel araştırmalar yoluyla, insanlığın ekonomik, kültürel ve sosyal zenginliğini arttırmak” misyonunu üstlenen Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye üniversiteleri arasında; 1997 yılında Tıp Fakültesi’nden başlayarak bugün çok sayıda eğitim birimine yaygınlaştırdığı ‘Aktif Eğitim’ sistemi ile eğitimde rekabet üstünlüğüne sahiptir. Dokuz Eylül Üniversitesi Türkiye genelinde üniversitelerin yanı sıra çeşitli seviyelerdeki eğitim kurumlarına, hatta Avrupa Birliği üyesi ülkelerdeki yüksek eğitim kurumlarına ‘aktif eğitim’ sistemi uygulamasında model olmuş, rehberlik hizmeti sunmuştur. Eğitim birimlerinin kentin dört bir yanına dağılması nedeniyle tam bir ‘Kent Üniversitesi’ kimliğine sahip olan Dokuz Eylül Üniversitesi, ‘kampus’ üniversitesi olmamanın getirdiği külfetlere karşın, kentle bütünleşerek bulunduğu yerel atmosferin koşulları çerçevesinde şekillenen projelerle, üniversite bünyesindeki eğitim sürecinin yaşamsal gerçeklerle bütünleşmesini sağlayarak, bölgedeki diğer üniversitelere göre önemli avantajlar elde etmiştir.
Dokuz Eylül Üniversitesi; ‘dünyanın en iyi eğitim ve bilim merkezlerinden biri olma’ vizyonunu benimseyerek, sahip olduğu fiziksel koşullar, her türlü donanım ve dinamik insan potansiyeli ile; yerel, ulusal ve evrensel başarıları hedeflemektedir.
Temel değerleri; ‘Akılcılık’, ‘Bilimsellik’, ‘Yaratıcılık’, ‘Sevgi’ ve ‘İşbirliği’ olan Dokuz Eylül Üniversitesi’nin stratejik amaçları; “İnsanlığın gelişimine yönelik katma değeri yüksek ürün ve hizmet yaratmak”, “Öğrencilerimizi, insanlığın gelişimine katkıda bulunacak nitelikte çağdaş değerlerle yetiştirecek bir eğitim-öğretim sistemleri oluşturmak”, “İç paydaşlarla olan etkileşimi arttırmak, gelişimlerini sağlamak ve hizmetin kalitesini yükseltmek”, “Dış paydaşlarla ilişkileri geliştirmek ve toplumsal katkı sağlamak”, “Ulusal ve uluslar arası tanınmışlığı ve işbirliğini arttırmak” ve “Eğitim, araştırma, paydaşlarla hizmet işlevlerinin daha etkin bir biçimde yerine getirilebilmesi ve ulusal uluslararası tanınmışlığın geliştirilmesine yönelik finansal kaynak yaratmak” şeklinde sıralanmıştır.
‘Kamu yönetimi ve kamu mali yönetimi reformları çerçevesinde, makro düzeyde bütçe hazırlama ve uygulama mali disiplini sağlamak, kaynakları stratejik önceliklere göre dağıtmak, bu kaynakların etkin kullanılıp kullanılmadığını izlemek ve bunun üzerine kurulu bir hesap verme sorumluluğu geliştirmek’ temel başlıkları altında özetlenebilecek amaçlara ulaşmayı hedefleyen stratejik planlama anlayışı, Üniversitemizin yönetim anlayışı ile büyük ölçüde örtüşmektedir. Dokuz Eylül Üniversitesi yönetimi olarak ilgili mevzuatın yürürlüğe girmesi ile birlikte kurumsal yükümlülüklerimizi yerine getirmek üzere hemen harekete geçerek, öncelikle üniversitemiz kapsamında çalışmaları yönlendirecek stratejik planlama grubunu oluşturduk. 7 Temmuz 2005 tarihinde, başlatılan çalışmaları duyurmak ve örgütlenmeyi sağlamak üzere geniş katılımlı bir toplantı düzenleyerek mevzuata uygun olarak çalışmalara hız verdik.
İç ve dış paydaşlarımızın beklentilerini belirlemek üzere yerel ve merkezi yürütme organları, meslek odaları, medya, yerli-yabancı bilim kuruluşları ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile Üniversitemiz temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen beyin fırtınası sonucunda ana amaçlar, hedefler ve faaliyet süreçlerini belirledik. Tüm bu aşamaların ardından oluşturulan taslak, 29 Aralık 2005 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Senatosu’na sunularak tartışmaya açıldı.
Dokuz Eylül Üniversitesi Stratejik Planı; Üniversitemizin dünyanın sayılı eğitim ve bilim kurumları arasında yer alarak bilim alanında da Nobel’i Türkiye’ye kazandırmayı hedefleyen genç ve dinamik bilim insanlarının coşkusunu yansıtmaktadır. Böylesine yüksek hedefleri olan Dokuz Eylül Üniversitesi kadroları, bir yandan bilimin evrenselliğine inanarak dünyadaki tüm gelişmeleri izleyerek, olanaklarını geliştirmeye çabalarken, bir yandan da var olduğu ülkenin gerçeklerinden kopmadan çabalarını daha da yoğunlaştırmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi’nin yarınlara sağlam adımlarla yürüyebilmesi için çok önemli bir rehber, yol haritası niteliğindeki stratejik planımızın hazırlanmasında emeği geçen ve kurumsal özgüvenimizi pekiştirerek bizi destekleyen tüm kişi ve kuruluşlara teşekkürlerimi sunuyor, yarınlarda Üniversitemizin başarıları ile hep birlikte gurur duyacağımıza inanıyorum…
Saygı ve sevgilerimle…
Prof. Dr. Emin ALICI
Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü
İzmir – 2006
-
A1- İnsanlığın gelişimine yönelik katma değeri yüksek ürün ve hizmet yaratmak
A2- Öğrencilerimizi İnsanlığın gelişimine katkıda bulunacak nitelikte çağdaş değerlerle yetiştirecek bir eğitim öğretim sistemi
A3- İç paydaşlarla olan etkileşimi artırmak, gelişimlerini sağlamak ve hizmetin kalitesini yükseltmek
A4- Dış paydaşlarla ilişkileri geliştirmek ve toplumsal katkı sağlamak.
A5- Ulusal ve uluslararası tanınmışlığı ve işbirliğini artırmak.
A6- Eğitim, araştırma, paydaşlara hizmet işlevlerinin daha etkin bir biçimde yerine getirilebilmesi ve ulusal uluslararası tanınmışlığın geliştirilmesine yönelik finansal kaynak yaratmak
-
H1.1- 2010 yılına kadar üretilen araştırmaları, projeleri ve alınan patent sayılarını %20 artırmak üzere laboratuarlar kurmak ve akreditasyonlarını tamamlamak.
H1.2- 2008 yılı sonuna kadar araştırma ve proje geliştirmeye yönelik stratejik ortaklıkları %20 artırmak.
H1.3- Disiplinlerarası ortak projelerin nitelik ve niceliğini her yıl %20 artırmak.
H1.4- 2008 yılına kadar üniversitemiz kütüphanelerinden bilgiye erişme olanaklarını %30 zenginleştirmek
H1.5- 2008 yılına kadar dahil olunan uluslararası bilgi ağlarını %20 artırmak.
H1.6- 2009 yılına kadar değer yaratan bilimsel araştırma ve projelere yönelik destekleri %100 artırmak.
H2.1- 2010 yılına kadar kamulaştırma faaliyetlerini, yerleşke altyapı çalışmalarını, binaları tamamlamak.
H2.2- 2008 yılına kadar çağdaş eğitim yöntemlerinin araştırılması ve paylaşılmasına yönelik faaliyetleri %20 artırmak.
H2.3- 2008 yılına kadar en az bir birimin daha lisans ve lisansüstü düzeyde aktif eğitim uygulamasını sağlamak.
H2.4- 2010 yılına kadar uzaktan eğitim sistemini kurmak ve hayata geçirmek.
H2.5- 2008 yılına kadar lisans ve lisansüstü düzeyde disiplinlerarası eğitim programlarının sayısını ve ortak çalışma alanlarını %20 artırmak.
H2.6- 2008 yılı sonuna kadar ‘Avrupa Kredi Transfer Sistemi’ Etiketi almak için AB komisyonuna başvuruda bulunmak.
H2.7- 2008 yılı başından itibaren mezun öğrencilerin mesleki bilgilerini güncelleyebilmelerini sağlayacak mezuniyet sonrası eğitim programları açmak.
H2.8- Her yıl öğrencilerin “etik ve sosyal sorumluluk” bilincini geliştirmeye yönelik en az iki çalışma yapmak.
H3.1- Her yıl çağdaş eğitim ortamlarını (sınıf, laboratuar vb) yaratacak donanımları %10 iyileştirmek.
H3.2- Her yıl öğrencilerin akademik gelişimini desteklemeye yönelik eğitim, konferans, seminer vb etkinlikleri %10 artırmak.
H3.3- Her yıl öğrencilerin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimini desteklemeye yönelik etkinlikleri %10 artırmak.
H3.4- 2008 yılından itibaren mezun öğrencilerin istihdam oranını her yıl %10 artırmaya yönelik ortam oluşturmak.
H3.5- 2007 yılı itibari ile üniversitenin 24 saat yaşanan bir eğitim kurumuna dönüşmesini sağlayacak ortamı oluşturmak.
H3.6- 2008 yılına kadar akademik ve idari personelin çalışma ortamlarını (ofislerin) %30 iyileştirmek.
H3.7- 2008 yılından itibaren her yıl akademik personelin ekonomik ve sosyal haklarını iyileştirmek için gerekli girişimlerde bulunmak.
H3.8- "2010 yılına kadar her yıl akademik ve idari personelin gelişimini destekleyecek, eğitim, konferans, seminer vb. etkinlikleri %10 artırmak."
H3.9- 2007 yılından itibaren kadar iç paydaşlar arasındaki iletişimleri, sosyal ve kültürel faaliyetleri %30 artırmak.
H3.10- 2007 yılına kadar Dokuz Eylül Üniversitesi kurum anayasasını oluşturmak.
H3.11- Her yıl DEÜ’nin plan program ve prosedürleri ile ilgili bilgiye erişimini %20 geliştirmek.
H4.1- Her yıl iç ve dış paydaşlarla ortak katılımlı toplumsal duyarlılık projelerini %10 artırmak.
H4.2- Her yıl toplumun bilinçlendirilmesine yönelik etkinlikleri %10 artırmak.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
Faaliyet Raporları
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
- 2008 Faaliyet Raporu (indir)
- 2007 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar