2008-2012 dönemi Galatasaray Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Galatasaray Üniversitesi, 500 yılı aşkın bir eğitim ve öğretim geçmişinin varmış olduğu son aşamadır. 1992 yılında kurulan "Galatasaray Eğitim ve Öğretim Kurumu", 6 Haziran 1994 tarih ve 21952 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren 3993 sayılı kanunla Galatasaray Üniversitesi'ne dönüşmüştür. Kurum üniversite statüsünü almasına rağmen, entegre eğitim-öğretim kurumu olma özelliğini korumuş ve Galatasaray Lisesi ile ona bağlı İlköğretim Okulu da Üniversite Rektörlüğü'ne bağlı öğretim birimleri olarak tanımlanmıştır. 1992 yılındaki kuruluşundan bugüne kadar 15 yıldır faaliyet gösteren Galatasaray Üniversitesi, genç bir üniversite olmasına rağmen, temelini oluşturan büyük bir eğitim ve kültür altyapısına sahip olmanın sağladığı avantajla bugün Türkiye'nin önde gelen üniversiteleri arasında olmasının yanında Avrupa' da da çok iyi tanınan bir üniversite konumundadır. Kuruluşundan beri planlı çalışmaya özen gösteren üniversitemiz, daha önceki yıllarda yapılmış olan çalışmalarındaki deneyimlerden de yararlanarak, "Galatasaray Üniversitesi Stratejik Planı, 2008-2012"i hazırlamıştır.

     

    Galatasaray Üniversitesi'nde stratejik plan çalışmaları 2006 yılı başlarında plan için gerekli göstergeleri oluşturabilecek verilerin toplanması aşamasıyla başlatılmış ve Mayıs - Aralık 2006 döneminde yoğunlaşarak sürdürülerek 2007 yılı Mart ayı sonlarında tamamlanmıştır. Stratejik plan çalışmaları ve bu çalışmalar sırasındaki koordinasyon, Üniversite Rektörlüğünce belirlenen "Stratejik Plan Koordinasyon Komitesi" tarafından, Strateji Daire Başkanlığının da katkılarıyla yürütülmüştür. Plan hazırlıkları ile ilgili çalışmalar sırasında üniversitedeki tüm fakülte dekanlıkları, enstitü müdürlükleri, yüksekokul müdürlüğü, bölüm başkanlıkları, üniversite genel sekreterliği ve daire başkanlıklarının katkı ve destekleri sağlanmıştır. Tüm bu birimlerinden üniversite ve kendi birimleri ile ilgili olarak GZFT (SWOT) analizi hazırlamaları ve nasıl bir üniversite görmek istedikleri konusundaki düşüncelerini belirtmeleri istenmiş ve bu konuda birimlerden Aralık 2006 sonuna kadar gelen bilgilerlerin değerlendirilmesi sayesinde üniversitenin güçlü ve zayıf yanları ile fırsat ve tehditlerin ayrıntılı olarak belirlenmesi sağlanmıştır. Üniversitenin tüm birimlerinden sağlanan bu bilgiler, doğal olarak, üniversitenin iç paydaşlarının çok önemli bir bölümünü oluşturan akademik ve idari yöneticilerin, öğretim üye ve yardımcıların, öğretim görevlilerin, okutmanların ve idari personelin katkılarıyla oluşmuştur. Bunun dışında, iç paydaşlar olarak tanımlanan, yüksek lisans ve doktora öğrencileriyle ve dış paydaşlar arasında nitelendirilebilecek, diğer bazı üniversitelerdeki öğretim üyeleri ile sanayi ve iş dünyasındaki bazı yöneticilerle yapılan görüşmelerle sağlanan bilgilerin de planın hazırlanmasına önemli katkıları olmuştur.

     

    İç ve dış paydaşlardan elde edilen eleştiri ve bilgiler değerlendirilerek, Galatasaray Üniversitesi'nin güçlü ve zayıf yönleri ile üniversite için fırsat ve tehdit oluşturabilecek faktörler belirlenmiş, üniversitenin halen mevcut misyon ve vizyon tanımları gözden geçirilerek yeniden tanımlanmış ve bunlara paralel olarak "Galatasaray Üniversitesi Stratejik Planı 2008-2012" ile ilgili çalışmalar tamamlanmıştır.

     

    Stratejik Plan' da belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimiz, plan dönemi içindeki her yıl sonunda gözden geçirilecek ve gereken revizyonlar yapılacaktır.

     

    Galatasaray Üniversitesi Stratejik Planı (2008-2012)’ nda belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın Üniversitemizin gelişme ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız.

    Prof. Dr. Duygun YARSUVAT

    Rektör

  • A1- Eğitim ve öğretimdeki kalitenin yükseltilmesi

     

    A2- Mevcut lisansüstü programların güçlendirilmesi yeni programlar açılması

     

    A3- Bilimsel araştırma, yayın ve etkinliklerin artırılması

     

    A4- Kaynakların etkin olarak kullanılabilmesi, geliştirilmesi ve paydaşlarla olan ilişkilerin güçlendirilmesi

     

    A5- Fiziki mekanların çoğaltılması ve korunması

     

    A6- Bütçe imkanlarının sayılan stratejik hedeflere varılmasını sağlayacak şekilde artırılması

  • H1.1-     Ders programlarının güncelleştirilmesi ve geliştirilmesi

     

    H1.2-     Seçmeli ders sayısının artırılması

     

    H1.3-     Öğrencilerin kütüphane hizmetlerinden daha fazla yararlanabilmelerinin sağlanması

     

    H1.4-     Yabancı okutman ve öğretim üyesi sayısının artırılması ve üniversitede en az bir yarıyıl süreyle eğitim vermelerinin sağlanması

     

    H1.5-     Tüm bölümlerin, eğitim-öğretim için gerekli araç, gereç ve teknik donanım ihtiyaçlarının karşılanması

     

    H1.6-     Yan dal ve çift ana dal programlarının açılması

     

    H1.7-     Uygulamalı derslerin verimliliğinin ve güncelliğinin artırılması

     

    H1.8-     Web ortamının daha etkin olarak yararlanılabilecek bir duruma getirilmesi

     

    H1.9-     Erasmus-Socrates değişim programlarından yararlanan öğrenci sayısının artırılması

     

    H1.10- Öğrencilerin, bilgisayar laboratuarlarından ders saatleri dışında da yararlanabilmelerinin sağlanması

     

    H1.11- Şirketlerle yapılan staj anlaşmalarının sayısının artırılması ve içeriklerinin genişletilmesi

     

    H1.12- Öğrencilerin kariyer hedeflerinin daha geniş bir perspektiften değerlendirilmesi

     

    H1.13- Öğrencilere sunulan sosyal hizmetlerin iyileştirilmesi

     

    H1.14- Üniversitede otomasyon dahilinde öğrenci işleri programının gerçekleştirilmesi

     

    H2.1-     Mevcut lisansüstü programlarının güncellenmesi ve seçmeli ders sayılarının artırılması

     

    H2.2-     Yüksek lisans ve doktora eğitiminde ortak diploma programların açılması

     

    H2.3-     Yüksek lisans ve doktora programlarında dil kısıtının aşılması

     

    H2.4-     Yüksek lisans programlarımızın uluslararası değişim programlarına dahil edilmesi

     

    H3.1-     Üniversite bilim politikasının belirlenmesi

     

    H3.2-     Araştırma fonlarınca desteklenen proje sayısının artırılması

     

    H3.3-     Öğretim üyelerinin uluslararası değişim program- larından daha fazla yararlanmalarının sağlanması.

     

    H3.4-     Öğretim elemanlarının daha fazla sayıda uluslararası ortak bilimsel çalışma yapmaları ve projelere katılımlarının özendirilmesi

     

    H3.5-     Yüksek lisans ve doktora tezlerinin basılması

     

    H3.6-     SCI ve SSCI indekslerine giren yayınlarda yer alan bilimsel çalışma sayısının artırılması

     

    H3.7-     Araştırma çalışma gruplarının oluşturulması

     

    H3.8-     Ulusal ve uluslararası projelere katılımın artırılması

     

    H3.9-     Genç araştırmacıların teşvik edilmesi ve desteklenmesi

     

    H3.10- Bilimsel sinerjinin en üst seviyede tutulabilmesi

     

    H3.11- Araştırma merkezlerinin daha dinamik bir yapıya kavuşturularak etkinliklerinin artırılması

     

    H3.12- Ulusal ve uluslararası bilimsel etkinliklere katılımın artırılması

     

    H4.1-     Stratejik toplam kalite yönetiminin benimsenmesi

     

    H4.2-     İnsan kaynaklarından daha etkin ve verimli olarak yararlanılması

     

    H4.3-     Üniversitenin tüm birimlerinin görev, yetki ve sorumlulukların ayrıntılı olarak tanımlanacağı yeni bir çalışmanın yapılması

     

    H4.4-     Bilgi işlem alt yapısının ve sisteminin geliştirilmesi

     

    H4.5-     Fiziki mekanların daha etkin ve verimli olarak kullanımının sağlanması

     

    H4.6-     Eğitim-öğretimde profesyonel yönetici ve ve uzmanlardan yararlanılması

     

    H4.7-     Döner sermaye gelirlerinin artırılması

     

    H4.8-     İş dünyası ile ilişkilerin geliştirilmesi

     

    H4.9-     Kamuoyuna açık eğitim semineri ve toplantı sayısının artırılması

     

    H4.10- Yeni Fakülte ve Yüksekokulların Açılması

     

    H4.11- Üniversitenin kendi ürettiği kaynakların kullanımında özerkliği sağlayabilmek için gerekli girişimlerde bulunulması

     

    H6.1-     Bütçemizde artış sağlanması

     

    H6.2-     Üniversitemiz stratejik hedeflerinin geliştirilmesi için her düzeyde temas yapılması ve bilgi verilmesi

     

     

    H6.3-     İlköğretim Okulu Kampüsü’nün örnek bir şekilde tamamlanmasının sağlanması:

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]