2007-2011 dönemi Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Son çeyrek yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojilerinde görülen baş döndürücü gelişmelerle ekonominin toplumların hayatındaki yerinin giderek daha fazla önem kazanması gibi faktörler özel sektör kuruluşlarının yanı sıra kamu yönetiminde de etkinlik ve verimlilik tartışmasını sıklıkla gündeme getirmiştir. Devletler, kamu kesiminde kaynak israfının önlenmesi ve mevcut kamu kaynaklarının en rasyonel ve verimli şekilde değerlendirilmesini sağlamak amacıyla kamu yönetimi anlayışlarında bazı değişikliklere gitmek zorunda kalmışlardır. Bu çerçevede ülkemizde de, kamu yönetiminin ve devlet eliyle işletilen işletmelerin rasyonel yönetilemediği yönündeki eleştiriler ışığında kamu yönetimini analiz ve ıslah çalışmaları her zaman gündemde olmuştur.

    Hükümetimiz döneminde başlatılan Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma atılımı, kamu kurum ve kuruluşlarını malî ve insan kaynakları ve çevresel etkenler bakımından ele alarak kamu hizmetlerinin etkinlik ve verimliliğini artırmayı hedeflemektedir. Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma atılımının önemli bir ayağı olan 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu 2003 yılı sonunda yürürlüğe girmiştir. Adı geçen Kanun, ülkemizde kamu kurum ve kuruluşlarında stratejik yönetime geçilmesini sağlayabilmek amacıyla kurumlara stratejik yönetimin temeli olan stratejik plan hazırlama zorunluluğunu getirmektedir.

    Stratejik yönetim anlayışına göre, kamu hizmeti üreten kurum ve kuruluşlar, malî ve insan kaynaklarını gerçekçi bir biçimde tanımladıktan sonra, faaliyetlerinde geleceğe dair tasarım geliştirecek; misyon ve vizyon belirleyecek; temel amaç, politika ve öncelikleri şekillendirecek ve ölçülebilir başarı göstergeleri oluşturarak bunları önceden ilan edecektir.

    Bakanlığıma bağlı olarak faaliyetlerde bulunan Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Türk ailesinin bütünlüğünün korunması, güçlendirilmesi ve sosyal refahının artırılması amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapmakta ve yaptırmaktadır. Genel Müdürlüğümüz ayrıca, sosyal sorunların tespiti ve çözümüne yönelik olarak da araştırmalar yapmak ve projeler geliştirmekle görevlidir.

    Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Ekinde yer alan Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya Geçiş Takvimi’nde, planlarını 31.12.2006 tarihine kadar bitirerek DPT’ye teslim edecek olan I. Grup’taki kamu kurumları arasında sayılmıştır. Genel Müdürlüğümüz, belirlenen tarih dilimi içinde ve stratejik planlama mevzuatına uygun olarak 2007-2011 yılları arasını kapsayan ilk stratejik planının hazırlık çalışmalarını tamamlamıştır.

    Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü’nün stratejik planının hazırlanmasında emeği geçen Kurum çalışanlarına teşekkür eder, planın Kurum faaliyetlerinde başarı sağlamasını ve ülkemize hayırlı olmasını dilerim.

    Devlet Bakanı

    Nimet ÇUBUKÇU

  • A1- Ülkemizde yaşanan sosyal sorunların tespitine yönelik araştırma çalışmalarını geliştirmek.

    A2- Basılı ve görsel Kurum yayınlarının arttırılarak ülke çapında bütün kesimlere ulaşmasını sağlamak.

    A3- Ortak çalışmalarda bulunulabilecek bakanlıklar, yerel yönetimler, üniversiteler, STK'lar ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla ilişkileri geliştirmek.

    A4- Eğitim faaliyetlerinin geliştirilmesini sağlamak.

    A5- Kurum performansını geliştirmek.

  • H1.1- 2011 yılı sonuna kadar, yurt içinde ve yurt dışında sosyo-kültürel alanda yapılan durum tespiti araştırmalarının sayısı bütçe ödenekleri de dikkate alınarak yıldan yıla arttırılacaktır.

    H1.2- 2011 yılı sonuna kadar yapılacak araştırmalarda, aile ve sosyal sorunlar alanındaki değişimi ölçen en az 2 araştırma gerçekleştirilecektir.

               

    H2.1- 2011 yılı sonuna kadar Kurum yayınlarının baskı sayısı bütçe ödenekleri de dikkate alınarak her yıl % 10 arttırılacaktır.

     

    H2.2- 2011 yılı sonuna kadar Kurum yayınlarının ulaştırıldığı kişi ve kurum sayısı her yıl % 10 arttırılacaktır.

     

    H2.3- 2011 yılı sonuna kadar Kurumun iki yılda bir en az bir tane görsel yayın hazırlaması sağlanacaktır.

               

    H3.1- 2009 yılı sonuna kadar üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve kamu kurumlarının katılımıyla en az 1 ortak akıl toplantısı gerçekleştirilecektir.

     

    H3.2- 2011 yılı sonuna kadar yurtdışındaki muadil kuruluşların da katılacağı en az 2 uluslar arası sempozyum düzenlenecek.

     

    H3.3- 2011 yılı sonuna kadar üniversiteler ve kamu kurumlarının dahil olduğu en az 10 adet çok ortaklı (üniversiteler ve kamu kurumlarının dahil olduğu )  projeye  katılım sağlanacaktır.

     

    H3.4- 2011 yılı sonuna kadar dört yıllık periyotlarla düzenlenen Aile Şuralarının devamı sağlanacaktır.

               

    H4.1- 2008 yılı sonuna kadar, toplumda aile eğitimine ilişkin ihtiyacı ölçen bir analiz aracı geliştirilecektir.

     

    H4.2- 2011 yılı sonuna kadar, aile eğitimine ilişkin en az 3 adet paket program hazırlanacaktır.

     

    H4.3- 2009 yılı sonuna kadar, aile eğitiminde görev alacak eğiticiler için “formatörlük eğitim programları” geliştirilecektir.

               

    H5.1- 2011 yılına kadar Kurum personelinin görevleriyle ilgili en az 3 eğitim programına katılması sağlanacaktır.

     

    H5.2- 2009 yılına kadar uzman bir kuruluştan Kurumdaki verimliliği arttırmak amacıyla danışmanlık hizmeti alınacaktır.

     

    H5.3- 2008 yılı sonuna kadar, aile ve sosyal araştırmalarla ilgili verilerin elektronik ortamda sistematik olarak bir araya getirildiği veri bankası oluşturulacak.

     

    H5.4- 2010 yılına kadar en az 10 uzman ve uzman yardımcısı personelin yurt dışı eğitim imkanlarından faydalanması sağlanacaktır.

               

    H6.1- Kurumca yapılan ve yaptırılan araştırmaların veri analizinde kullanılmak üzere, 2008 yılına kadar, veri analizi yazılımlarından faydalanılması sağlanacaktır.

     

    H6.2- 2009 yılı sonuna kadar Kurumun evrak takip ve arşivleme sisteminin elektronik ortama aktarılması sağlanacaktır.

     

    H6.3- 2009 yılına kadar Kurumun web sitesi, Başbakanlığın 27 Ocak 2007 tarihli ve 2007/4 sayılı Genelgesi ve ekli "Kamu Kurumları İnternet Sitesi Kılavuzu"nda yer alan esaslar çerçevesinde yeniden oluşturulacaktır.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]