2009-2013 dönemi Kafkas Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Sürekli değişen ve gelişen günümüz dünyasında üniversiteler, bilginin üretildiği ve toplumlara taşındığı kurumların başında gelmektedir. Bu bilinçle, Kafkas Üniversitesi akademik ve idari hizmetlerde, kalite düzeyinin iyileştirilmesi ve sistematik bir şekilde devam ettirilmesi için, çağdaş yönetim ilkelerini uygulayarak, Atatürk İlke ve Devrimleri rehberliğinde bölgemizin ve ülkemizin kalkınmasında çok önemli bir işlevi üstlenmektedir.
Üniversitemiz, sürekli gelişen iç dinamikleri, hızla yükselen eğitim kalitesi ve kendini yenileyen yapısı ile hızlı ve emin adımlarla yürüyen, geleceğe güvenle ve umutla bakan bir bölge üniversitesi olarak, yerel dinamizmi geliştirip ulusal ve evrensel değerlerlerle buluşturarak, özellikle Orta Asya ve Kafkasya Cumhuriyetleri ile ülkemiz arasında bilim ve kültür alanında bir köprü oluşturmaktadır.
Üniversitemizde evrensel değerlerle donatılmış, rekabet edebilen, araştıran, sorgulayan, toplumsal değerlere duyarlı, kültür ve sanat bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmek için çalışıyoruz. Bu bağlamda çağın gereklerine uygun teknik donanıma sahip eğitim-öğretim olanaklarıyla birlikte, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler sunmaktayız.
Stratejik plan ile; çevre analizini de kapsayacak şekilde, Üniversitemizin akademik ve idari anlamda durumu belirlenerek 2009-2013 yıllarına ait misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerinin ele alındığı bir gelecek projeksiyonu çizilmiştir. Planın hazırlanmasında emeği geçen personelimize ve ilgili birimlerimize, planın uygulama aşamasında kaliteli ve doğru bilginin üretilmesi ve çevresel etkinliğinin sağlanmasında, çağdaş ve evrensel değerler doğrultusunda bütünleşerek çalışacak tüm idari ve akademik personelimize teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.
Prof. Dr. Abamüslüm GÜVEN
Rektör
-
A1- Lisans ve Ön Lisans eğitim-öğretim kalitesinin artırılması
A2- Öğrenci memnuniyetinin artırılması
A3- Mezunların sorunlarına yönelik hizmetlerin artırılması
A4- Lisansüstü eğitim kalitesinin artırılması
A5- Üniversitemizin Araştırma altyapısının güçlendirilmesi
A6- Araştırma faaliyetlerinin artırılması
A7- Üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi
A8- Üniversiteye ait yerleşkelerin fiziki altyapılarının düzenlenmesi,
geliştirilmesi ve etkin kullanımının sağlanmasıA9- Ulusal ve Uluslararası Eğitim, Araştırma ve Diğer Kuruluşlar ile İşbirliğinin Artırılması
A10- Öğrencilerle ilişkilerin geliştirilmesi
A11- Akademik ve İdari personelle ilişkilerin geliştirilmesi
A12- Dış paydaşlarla ilişkilerin geliştirilmesi
A13- Kurum imajının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi
A14- Akademik personelin nicelik ve nitelik yönünden geliştirilmesi
A15- İdari personelin nicelik ve nitelik yönünden geliştirilmesi
A16- Çalışma hayatı kalitesinin artırılması ve çalışanların memnuniyetini sağlamak
A17- Çalışanların yönetime katılımının sağlanması
A18- Üniversitemiz gelirlerinin arttırılması, çeşitlendirilmesi ve kaynak kullanım etkinliğinin sağlanması.
-
H1.1- Öğretim elemanı sayısı ve öğretim kalitesi artırılacaktır
H1.2- Eğitim-öğretim programları ve program içerikleri yenilenip güncellenecektir
H1.3- Çağdaş donanımlı derslik/laboratuvar/atölye/klinik yapılacak ve yenilenecektir
H1.4- Yabancı dil eğitimi güçlendirilecektir
H1.5- Staj olanakları ve etkinliği ve aynı zamanda uygulamalı birimlerde uygulama kalitesi artırılacaktır
H2.1- Öğrencilere yönelik destekler artırılacaktır
H2.2- Öğrenciler daha fazla sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere yönlendirilecektir
H2.3- Öğrenci/öğretim elemanı memnuniyeti arttırılacaktır
H3.1- Mezunları izlenecek ve etkili bir iletişim oluşturulacaktır
H3.2- Mezunların istihdamına yönelik girişimlerde bulunulacaktır
H4.1- Program düzeyinde tüm derslerin ve içeriklerinin yeniden değerlendirilerek güncelleştirilecektir
H4.2- Öğrencilerin farklı ve birbirine yakın disiplinlerden ders alması sağlanacaktır
H4.3- Derslerin sunumu için çağdaş alet ve ekipman sağlanacaktır
H4.4- Öğrenci, danışman ve mezunların memnuniyeti sağlanacaktır
H4.5- Mezunlarla daha sıkı iletişim sağlanacak ve izlenecektir
H5.1- Akademik birimlerdeki araştırma laboratuvarlarının kapasiteleri artırılacaktır
H5.2- Birden çok birim tarafından kullanılan, ancak rutin olarak kullanılmayan cihazlarla donatılmış bir merkezi laboratuvar kurulacaktır
H5.3- Üniversitenin tüm araştırmacılarının yararlanacağı bir deney hayvanları ünitesi kurulacaktır
H5.4- Hayvancılık Araştırma ve Uygulama Merkezi güçlendirilecektir
H5.5- Bilimsel yayınlara erişme olanakları geliştirilecektir
H5.6- Araştırma laboratuvarlarının akreditasyon çalışmaları başlatılacaktır
H6.1- Her yıl bir önceki yıla göre araştırmacı başına düşen makale, atıf, teşvik, destek, proje, projelerden edinilen kaynak miktarı ve ödül sayısında artış sağlanması için teşvikler artırılacaktır
H6.2- Her yıl bir önceki yıla göre araştırmacıların dolaşımında ve ulusal/uluslararası ortak proje sayısında artış sağlanması teşvik edilecektir
H6.3- Üniversitemizde düzenlenen ulusal ve uluslararası toplantıların sayıları artırılacaktır
H6.4- Proje destekli yayın sayısı artırılacaktır
H6.5- Araştırma fonuna ayrılan bütçe artırılacaktır
H6.6- Araştırma kalitesini artırmak için yayınlara etki faktörlerine endeksli ödül sistemi getirilecektir
H6.7- Ulusal ve uluslararası dergilere yapılan hakemlik, danışmanlık veya editörlük sayısının artırılması teşvik edilecektir
H6.8- Bölgesel ve ulusal kapsamlı ekonomik, sosyal ve kültürel durum değerlendirmesi ve öneri çalışmaları yapılacaktır
H6.9- Bilimsel araştırma, yayın ve etik komisyonunun etkinliği artırılacaktır
H6.10- Bilimsel çalışmaların sonuçlarının kamuoyu ile etkin bir şekilde paylaşılması için çalışmalar teşvik edilecektir
H6.11- Halka, temel öğretim kurumlarına ve sanayiciye yönelik olarak bilimsel metotların etkisi ve kazançları hakkında eğitim seminerleri verilerek bilime duyulan ilginin toplumda artırılmasına katkıda bulunulacaktır
H7.1- Patent ve faydalı model sayısında artış sağlanacaktır
H7.2- Yöre hayvancılığının öncelikli sorunlarına yönelik araştırma ve uygulama projelerine yön verilecektir
H7.3- Özel sektöre öğretim üyeleri tarafından yapılan danışmanlık ve raportörlük sayısında artış sağlanması için çalışmalar başlatılacaktır
H7.4- Özel sektörün ihtiyaç duyduğu kalifiye elemanların yetiştirildiği eğitim ve kurs sayısında artış sağlanacaktır
H7.5- Üniversite-sanayi işbirliği ile yürütülen araştırma sayısında artış sağlanacaktır
H7.6- Sanayi talebi doğrultusunda kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak ve ARGE faaliyetlerini yürütmek amacıyla bir adet İş Geliştirme Merkezi kurulacaktır
H8.1- Yerleşkeler ve diğer birimlerin çevre düzenlemesi yapılacak ve ayrıca bedensel engellilerin kullanımına elverişli hale getirilecektir
H8.2- Teknik bakım ve onarım atölyelerinin geliştirilip, Üniversitemizin birçok ihtiyacı buralardan giderilecektir
H8.3- Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi tamamlanarak tam teşekküllü olarak hizmete açılacaktır
H8.4- Veteriner Fakültesi’nde bölge hayvancılığının ihtiyaçlarına birçok açıdan cevap verecek tam donanımlı ve EAEVE’nin öngördüğü normlara uygun hayvan hastanesi kurulacak ve Araştırma Uygulama Çiftliği binaları yeniden düzenlenecektir
H8.5- Sarıkamış MYO bünyesinde 30 yataklı bir eğitim ve uygulama oteli yapılarak turizmin hizmetine açılacaktır
H8.6- SABESYO bünyesinde uygulama amaçlı bir kapalı yüzme havuzunun yapımı tamamlanacaktır
H8.7- Güvenlik için kurulan sabit detektör sistemi ve kameralı sistemin modernize edilerek tüm birimlerde yaygın kullanımına imkân sağlanacaktır
H8.8- Merkez yerleşke içinde yapımına başlanan 200 kişilik kız öğrenci yurdu faaliyete geçirilecektir
H8.9- Kars merkezde bulunmasına rağmen merkez yerleşke dışında bulunan birimlerin en az %50’sinin bir an önce Paşaçayırı Kampüsü’nde yapılacak olan hizmet binalarına taşınma işlemleri gerçekleştirilecektir
H8.10- Iğdır ili için açılması planlanan Fen-Edebiyat ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ve Ardahan ili için açılması düşünülen Eğitim ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri için fizibilite çalışması ve bina inşaatları yapılacak olup, Ardahan MYO için arazi temini ve bina inşaatı yapılacaktır
H8.11- Açılması planlanan Mühendislik ve Mimarlık, Hukuk, Orman, Eczacılık, Diş Hekimliği ve Ticaret ve Turizm Eğitim Fakülteleri için fizibilite çalışması ve bina inşaatları yapılacaktır
H9.1- Ulusal, uluslararası ve diğer araştırma ve eğitim kuruluşları ile öğrenci ve öğretim elemanı değişiminin arttırılması, karşılıklı çalıştaylar düzenlenmesi ve ortak projeler üretilmesi teşvik edilecektir
H9.2- Eğitim ve danışmanlık projeleri için, kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla işbirliği olanakları arttırılacaktır
H9.3- Ulusal ve uluslararası eğitim ve araştırma kuruluşları ile iletişim ve işbirliği arttırılarak akreditasyona yönelik faaliyetlerde bulunulacaktır
H9.4- Uluslararası Yükseköğretim kuruluşlarına (European University Association EUA, European Association for International Education EAIE) üye olunması teşvik edilecektir
H9.5- Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri üniversiteleri başta olmak üzere, diğer üniversitelerle ortak sportif, sosyal, kültürel etkinliklerin düzenlenmesi için destekler artırılacaktır
H9.6- Yükseköğretim Kurulu’nca tanınan başta Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri üniversiteleri olmak üzere, diğer üniversitelerle ortak yüksek lisans ve doktora programları açılması teşvik edilecektir
H10.1- Kurum içi iletişimi arttırmak ve bilgilendirmeyi sağlamak amacıyla üniversite bünyesinde gazetecilik kulübü vasıtasıyla, periyodik olarak öğrenci gazetesi çıkartılacaktır.
H10.2- Son sınıf öğrencilerine yönelik kişisel gelişim ve özgeçmiş hazırlama ve meslek sınavlarına hazırlık gibi konularda bilgilendirici sempozyum ve seminerler verilecektir
H10.3- Mezunlarımızdan özel ve kamu kurumlarında halen çalışmakta olanlarla, son sınıf öğrencilerimiz Üniversitemizde düzenlenecek mezuniyet törenleri kapsamında bir araya getirilecektir
H10.4- Mezun ve mevcut öğrencilerimiz arasında iletişim ve yardımlaşma sağlamak ve Kafkas Üniversitesi mensubu ve mezunu olma duygusunu oluşturmak amacıyla, mezunlarımız ile son sınıf öğrencilerimizin iletişim bilgileri derlenerek, birer e-mail adresi verilecektir. Mezun öğrencilerimizin mesleki durumlarıyla ilgili bilgileri web sitesinde ve ilgili fakültelerin ilan panolarında duyurulacaktır
H10.5- Öğrenci kulüplerimiz aktif olarak işletilecek, tüm kulüplerimizin alanları ile ilgili öğrencilere ve halka yönelik aktiviteler gerçekleştirmesi teşvik edilecektir
H10.6- Öğrencilere yönelik memnuniyet anketleri düzenli olarak uygulanacaktır
H11.1- Kurum içi iletişimi arttırmak ve bilgilendirmeyi sağlamak amacıyla periyodik gazete çıkarılacak, çıkartılan bu gazete tüm birim yöneticilerine ve yardımcılarına gönderilirken, diğer tüm personele de elektronik ortamda ulaştırılacaktır
H11.2- Yılda bir kez Haziran veya Temmuz ayı içerisinde akademik ve idari personelin ailelerinin katılımıyla geleneksel Kafkas Üniversitesi Pikniği düzenlenecektir
H11.3- Personele eğitim amaçlı kurs, seminer, konferans ve söyleşiler düzenlenecektir
H11.4- Tüm birimlere personelin önerilerini iletmesi için, öneri kutuları konulacak ve elektronik posta ortamında öneri için posta adresi verilecek ve öneri sistemi işletilerek, gerçekleştirilen öneriler, öneriyi getirenin ismi de verilerek duyurulacaktır
H11.5- Önceden belirlenecek kriterlere göre ayın personeli seçilecek ve tüm üniversiteye duyurularak, ay boyunca panoda ilan edilecek ve her yılsonunda düzenlenecek yıl sonu kokteylinde bu personeller ödüllendirilecektir
H11.6- Geleneksel olarak üniversitenin kuruluş tarihinde, her yıl düzenlenecek “Kafkas Üniversitesi Günü”nde üniversitemizde hizmet süresi olarak 15 – 20 – 25 yılını dolduran ve emekli olan personele plaket ve çeşitli ödüller verilecektir
H11.7- Personele yönelik memnuniyet anketleri düzenlenecektir
H 12.1-Özellikle basınla ilişkilere önem verilecek ve 10 Ocak “Basında Çalışanlar Bayramı” ve 24 Temmuz “Gazeteciler ve Basın Bayramı’nda basın kuruluşlarına kutlama mesajları çekilecek ve basın mensupları üniversiteye davet edilerek iyi ilişkiler geliştirilecektir
H 12.2-Tanıtım Kataloğu hazırlanarak hedef kitleye dağıtımı sağlanacaktır,,
H 12.3-Her yıl, her fakülte veya yüksekokullarımıza kayıt yaptıran öğrencilerden, her birimdeki en yüksek puanlı ilk 5 öğrenciye eğitim bursu verilecek ve eğitimi süresince alttan ders bırakmadığı takdirde bursu devam ettirilecek olup, bu ayrıca internet sitemizde dikkati çekecek şekilde duyurulacak ve öğrenci ailelerine gönderilecek diğer tanıtım materyallerinde de belirtilecektir
H 12.4-Üniversite sınavı sonuçlarına göre, hedef kitle olarak (her yıl bir önceki giriş puan aralığından % 10 daha yüksek puan alanlardan) belirlenecek sayıda öğrenci adaylarına ve ailelerine tanıtım kataloğu, broşür vb. üniversiteyi tanıtıcı materyaller gönderilecektir
H 12.5-Her yıl güncel ve toplumsal olarak ihtiyaç duyulan konularda halka açık sertifikalı eğitim programları kurs, seminer ve konferanslar düzenlenecektir
H 12.6-Her yıl Karslı veya Kars ilimizle bağlantılı olan işadamları, sanatçılar ve toplum önderleri gibi şahsiyetlerle görüşülerek, Kars’ta Üniversitemizi tanıtmak amacıyla organizasyonlar düzenlenecektir
H 12.7-Tanınmış işadamları ve sanatçılarla irtibata geçilerek, misafir eğitimci olarak eğitim-öğretim yılı içerisinde konusu ile ilgili ders, seminer vb. verdirilecektir
H 12.8-Üniversitemizin öncülüğünde, Kars ile ilgili sivil toplum kuruluşları ile irtibatlı olarak ilimizin ve üniversitemizin kalkınması konusunda işbirliği yapılacaktır
H13.1- Kurumsal imaj üzerinde etkili olan, kurum kimliği oluşturan kurumsal dizayn unsuru olan üniversite logosu, kullanılan renkler ve amblem geniş kapsamlı bir duyuru ile açılacak yarışma sonucunda değiştirilecektir
H13.2- Kurumsal imajı oluşturan, kurumsal davranış içeriğinden biri olan, hizmet sunumu, kalitesi arttırılacaktır
H13.3- Kurumsal iletişimin yani, kurumun iç ve dış paydaşlarına yönelik kapsamlı iletişim faaliyetleri geliştirilecektir. Bu kapsamda kurulacak olan Kafkas Üniversitesi Mezunları ve Mensupları Derneği’ne katılım sağlanacaktır
H13.4- Kurumsal girişimciliğin özendirilmesi ve girişimci üniversite anlayışının yerleştirilmesi amacıyla projelerin desteklenmesi ve personelin bu konuda motive edilmesi sağlanacaktır
H13.5- Tüm paydaşlarımızın kurumumuza bakışını, kurumu algılama şeklini ve seviyesini belirlemek, olumlu ve olumsuz algı faktörlerinin neler olduğunun ve beklentilerini tespit etmek ve elde edilen sonuçların stratejik amaçların geliştirilmesinde kullanılmak üzere anketler düzenlenecektir
H14.1- Çalışma koşulları ile sosyal ortamı iyileştirmek suretiyle yurt içinden ve yurt dışından öğretim elemanı temin edilecektir
H14.2- Akademik değerlendirme ve kalite geliştirme yönetmenliği titizlikle uygulanacaktır
H14.3- Tüm akademik personel en az doktora eğitimi almış seviyesine ulaştırılacaktır
H14.4- Öğretim elemanları için web tasarımı eğitimi verilecek ve her öğretim elemanının WEB sayfası oluşturulacaktır
H14.5- Tüm akademik personelin her yıl en az iki ulusal veya uluslar arası kongre sempozyum vb. faaliyetlere katılması özendirecek teşvikler (yolluk, yevmiye ve özendirici politikalar) yürürlüğe konulacaktır
H14.6- Öğretim elemanlarının yurt içi (ÜNİP) ve yurt dışı (ERASMUS) değişim programlarına aktif katılımları sağlanacaktır
H15.1- İdari personel için norm kadro uygulaması yapılacaktır
H15.2- İdari personel alımında ehliyet ve liyakate dayalı kriterlere daha da özen gösterilecektir
H15.3- Eğitim ve Akademik birim odaklı çalışma anlayışı idari personele yerleştirilmeye çalışılacaktır
H15.4- Uzman idari personel alımı artırılacak olup, bu yönde teşvikler artırılacaktır
H15.5- Mesleki becerileri geliştirici hizmet içi kursların ardından görev tanımlaması ve dağılımı yapılarak takip edilecektir
H15.6- Mevcut idari personelin yetiştirilmesine yönelik ciddi etkinlik ve eğitim sistemi kurulacaktır
H15.7- Bilimsel ve teknolojik yeniliklerin düzenli olarak takip edilebilmesi sağlanacaktır
H16.1- Çalışma ortamının iyileştirilmesi sağlanacaktır
H16.2- Çalışanlar için görev tanımı ve yetki paylaşımının netleştirilmesine çalışılacaktır
H16.3- Çalışanların iletişim ve motivasyonunu arttırıcı önlemler alınacaktır
H16.4- Kuruma bağlılığın artırılması ve performansın yükseltilmesi teşvik edilecektir
H16.5- Yetişmiş idari personelin çeşitli olanaklara kavuşturulması (terfi, değerleme ve performans ölçümü gibi) sağlanacaktır
H16.6- Çalışanlara yönelik toplam kalite ve performans yönetimi ve değerlemesi yapılacaktır
H16.7- Her birimin, uzman birinin başında olacağı bilgi işlem birimleri oluşturulacaktır
H17.1- Yönetimde akademik ve idari personelin etkin katılımını temin edecek yönetişim usulleri geliştirilecektir
H17.2- Öneri sistemleri kurulacaktır
H17.3- Her kademedeki personelin kendileri ile karar alınma sürecinde bulunmaları sağlanacaktır
H17.4- Personele verilen sorumluluğun yetki ile paralellik arz etmesi sağlanacaktır
H18.1- Üniversite bütçesine genel bütçeden sağlanacak bütçenin arttırılabilmesi amacıyla maliye bakanlığı ve DPT nezdinde temaslar yoğunlaştırılacak, üniversitemiz bütçesine her yıl Yüksek Planlama Kurulu'nun belirlemiş olduğu tavan rakamlarla genel bütçeden sağlanan katkı çok yetersiz kaldığından tavan rakamların üzerinde üniversitenin gerçek ihtiyaçlarını karşılayacak artışın sağlanması için gerekli çalışmalar yapılacaktır.
H18.2- 2007 öğrenci sayısına göre ikinci öğretimde okuyan öğrenci sayısı toplam öğrencinin %16,66sını oluşturmaktadır. Bu sayı arttırılarak toplam öğrenci sayısının %30una çıkarılarak ikinci öğretim gelirlerinin arttırılması sağlanacaktır.
H18.3- Özel statülü ve yabancı uyruklu öğrenci sayısının arttırılmasını sağlamak için Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri'nde tanıtım faaliyetleri yapılacaktır.
H18.4- Döner sermaye çerçevesinde gerekli akreditasyon/sertifikasyon belgelerinin alınarak, üniversitemiz tıp fakültesi, sağlık uygulama ve araştırma merkezi ve veterinerlik fakültesinde ileri teknolojinin kullanıldığı test ve analiz yapılan laboratuvarların kurularak, döner sermaye gelirlerinde her yıl en az bir önceki yıla göre %100 oranında artış sağlanacaktır.
H18.5- Öğretim elemanlarınca kamu ve özel sektör kuruluşlarına verilen hizmet içi eğitim ve danışmanlık hizmetleri, birimlerce gerçekleştirilen proje üretimi ve sertifika programlarının çeşitlendirilerek çoğaltılması sağlanacaktır.
H18.6- Üniversitemizde mevcut kreş, spor tesisleri ve sosyal tesislerin sayısı ile etkinliği ve hizmet kalitesi arttırılarak, belirlenmiş zamanlarda yöre halkının kullanımına açılarak daha fazla gelir elde edilecektir.
H18.7- Üniversiteye destek sağlayan vakıf, dernek ve diğer STK'ndan sağlanan kaynakların arttırılması sağlanarak üniversiteye bütçe dışı finansal kaynak yaratılmasına çalışılacaktır.
H18.8- Üniversite dışı kaynaklardan alınan toplam araştırma projesi bütçesi 2013 yılına kadar en az 2 katına çıkarılacaktır. Bu nedenle yurt içi (Kalkınma Bakanlığı, TÜBİTAK, Kamu ve Özel Kurumlar vb.) ve özellikle yurtdışında araştırma fonlarından kaynak sağlanacaktır.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
Faaliyet Raporları
- 2012 Faaliyet Raporu (indir)
- 2011 Faaliyet Raporu (indir)
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar