2009-2013 dönemi Kırıkkale Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Genç bir Cumhuriyet Üniversitesi olarak “Atatürk‟ ün izinde, en ileriye…” sloganı ile çıktığımız bilim ve çağdaşlık yolunda 2007-2008 öğretim yılında 15. yılını kutlayan Üniversitemiz göstermiş olduğu hızlı gelişim ile sahip olduğu olanaklar kapsamında birçok alanda önemli atılımlar gerçekleştirmektedir.
2007 yılında Avrupa Üniversiteler Birliğine kabul edilerek gelişimini bir kez daha kanıtlayarak genç, dinamik ve son derece aktif bir öğretim üyesi kadrosuna sahip Üniversitemizde eğitim çalışmaları yanında farklı kuruluşlarca da desteklenen pek çok araştırmalar yapılmaktadır. Üniversitemiz Science Citation Index kapsamındaki dergilerde yayınlanan yayın sıralamasında daima ön sıralarda yer almaktadır. Türkiye‟ nin en geniş yerleşke alanlarından birine sahip olan Üniversitemiz Yerleşkesinde yapılanma ve gelişme çalışmaları hızla sürmekte ve özellikle doğaya verilen önemin göstergesi olan ağaçlandırma ve yeşillendirme çalışmaları ile Anadolu‟ nun ortasında yemyeşil bir yapıya kavuşturulma çabası sürdürülmektedir.
Üniversite çapında bir birliktelikle 2009-2013 dönemini kapsayan, üniversitemiz senatosunca onaylanan katılımcı bir anlayışla hazırlanan Stratejik Planımız; Üniversitemizin misyonunu sağlamada ilke ve değerlerimizi de gözeterek stratejik alanlarımız özenle belirlenmiştir. Planlama anlayışımızda tüm akademik ve idari birimlerimizin katılımıyla kısa, orta ve uzun erimli yönetsel yaklaşımla kamu kaynaklarını ekonomik, etkili ve verimli bir Şekilde elde etmek, kullanmak önem taşımaktadır.
Üniversitemiz Stratejik Planının hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan birim yöneticilerine, Stratejik Planlama Yürütme Kurulu ve Çalışma Grubu Üyelerine teşekkür ediyor, benimsemiş olduğumuz misyona öngörülen vizyonumuz ile ulaşacağımıza olan inancımı belirtirken, tüm akademik idari personelimize ve öğrencilerimize başarılar diliyorum.
Prof. Dr. Ahmet Murat ÇAKMAK
Rektör
-
A1 Eğitim öğretim süreçlerini ve programlarını çağdaş normlara uygun hale getirmek. Ders içeriklerinin AKTS çalışmalarını tamamlamak. Bu çalışmalar 2007 yılında tamamlanmış ancak öğrencilere ve uygulamalara yansıması henüz tam olarak gerçekleştirilememiştir. 2010 yılına kadar ders içeriklerinin bilgisayar ortamında herkesin ulaşabileceği ve uygulanabilir şekilde öğretim elemanlarına yansıtılması amaçlanmaktadır.
A2 Eğitim öğretim ortamlarını çağdaş normlara uygun hale getirmek.
A3 İdari personel yeterliliği ve Öğretim elemanları kadro sayılarının 2013 yılı sonuna kadar eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinin bütün birimlerde aksamadan yürüyecek şekilde düzenlenmesi.
A4 Kurum mensubu iç paydaşların kurum aidiyet duygusunun geliştirmek.
A5 İnsan kaynaklarını nicelik ve nitelik yönünden uluslararası standartlara ulaştırmak.
A6 Fiziki altyapıyı iyileştirerek tam bir eğitim öğretim ortamını sağlamak. Fiziki alt yapıyı iyileştirirken şu an itibariyle de çok kötü olmayan bu yapının bir birlerine yakın birimlerce kullanımını desteklemek, ders programlarını bu çerçevede yapmak. Bir derslik için haftalık kullanım saatini 35 saat/hafta ve laboratuarın haftalık kullanım saatini 20 saat civarına çekmektir.
A7 Yurtiçi ve yurtdışı üniversiteler ve araştırma merkezleri ile işbirliği faaliyetlerini artırarak evrensel değerlere ulaşmak.
A8 Bölgenin sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmesine katkı sağlamak.
A9 Üniversitenin tanıtım faaliyeti süreçlerini hızlandırıp bütün paydaşlarına Kırıkkale Üniversitesi ile ilgili gelişmeleri duyurmak.
A10 Öğrenci ve mezunların iş hayatına hazırlanmasında uygun programlar yapmak. İş dünyasındaki gelişmeleri takip ederek bu gelişmeleri müfredat programlarına küçük eklerle yansıtmak. Öğrencilere ve mezunlara ilave yeterlilikler kazandıracak sertifika programlarını teşvik etmek.
-
H1.1 Ders program ve içerikleri Avrupa Birliği ülkelerindeki asgari yeterlikleri sağlayacak şekilde düzenlenecektir.
H1.2 2009 yılından itibaren geliştirilen ve güncellenen ders programlarından başlamak üzere ders kitabı, ders notu yazımı ve basımı gerçekleştirilecektir.
H1.3 Öğrencilerin, öğretim elemanlarını değerlendirmesine imkan sağlanacaktır.
H1.4 2013 yılı sonuna kadar birimler bünyesinde yeni bölümlerin, anabilim/ana sanat dallarının açılması sağlanacaktır. Fiziki altyapısı tam olan iktisadi ve idari Bilimler, Mühendislik fakülteleri ile yeni kurulan diğer fakülte ve yüksekokullarda bu açılımların yapılması hedeflenmektedir.
H1.5 2013 yılı sonuna kadar lisansüstü eğitim programlarında öğretim üyelerinin sayıca artmasına bağlı olarak yeni yüksek lisans ve doktora programları açılacaktır.
H1.6 2009 yılından başlamak üzere staj eğitimlerinin daha verimli olması sağlanacaktır.
H1.7 Akreditasyon çalışmaları için ön çalışmalar yapılacak ve bazı birim ve alt birimlerinin akredite edilmesi gerçekleştirilecektir.
H1.8 Ölçme ve değerlendirmede ilerleme sağlanacaktır.
H1.9 Öğrencilerin tutum, davranış ve algılarına yönelik teknikler geliştirilecektir.
H1.10 Sürekli eğitim programlarının çeşitliliği sağlanacak ve bazı sertifika programları uzaktan eğitimle gerçekleştirilecektir.
H1.11 Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının gelişmiş ülkeler değerlerine çekilmesi. Bu sayı bugün itibariyle üniversitemizde 50 civarında iken Avrupa birliği ülkelerinde bunun yarısı civarındadır
H2.1 2013 yılı sonuna kadar üniversitemiz yeni derslik ve laboratuar mekan ihtiyacı giderilecektir.
H2.2 2013 yılı sonuna kadar eğitim öğretim ortamlarının alt yapısı iyileştirilecek ve çağdaş eğitim teknolojileriyle donatılacaktır. Dersliklerin görsel cihazlarla donatılması ve eğitim öğretimin daha etkin yapılması sağlanacaktır.
H2.3 Engelli iç paydaşların eğitim öğretim ortamlarında yaşamını kolaylaştıracak düzenlemeler yapılacaktır.
H2.4 Mesleki eğitime yönelik kurumlarla yapılan işbirliği projeleri kapsamında eğitim ortamlarının donanımına katkı sağlanacaktır.
H3.1 2013 yılı sonuna kadar idari birimlerin görev tanımları yapılacaktır. Bu görev tanımlarına uyumları değerlendirilecektir.
H3.2 2013 yılı sonuna kadar görev tanımlarına göre birimlerin ihtiyaç duyduğu idari personelin nitelik ve niceliği belirlenecektir.
H3.3 2013 yılı sonuna kadar birimlerin öğretim elemanı ihtiyacının asgari düzeyde belirlenmesi ve bu taleplerin birim yöneticilerinden gerekçeleriyle alınması sağlanacaktır.
H3.4 Beş yıllık plan sonunda birimlerin ihtiyacının en az %80 oranında giderilmesi. Akademik birimlerde bölüm bazında öğrenci işleri, mali işler ve iç hizmetler birimlerinin en az birer çalışanıyla hizmet vermesi hedeflenmektedir
H4.1 Akademik ve idari personelin aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yürütülecektir.
H4.2 Öğrencilerin aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yürütülecektir.
H4.3 İdari ve teknik personele yönelik etkili hizmet içi eğitim düzenlenecektir.
H4.4 Akademik ve idari kadronun iş ile ilgili moral ve motivasyonlarını yüksek tutacak çalışmalar yapılacaktır.
H5.1 Üniversitenin bir araştırma üniversitesi olma yolunda araştırma laboratuarlarını, disiplinler arası çalışmaları ve araştırma projelerini destekleyerek yurtiçi ve yurtdışı yayın sayısında artış sağlanacak tedbirler alınacaktır.
H5.2 Lisansüstü öğretimde danışman ve öğrencinin ortak gerçekleştirdiği bilimsel yayınlar teşvik edilecektir.
H5.3 Öğretim elemanları tarafından BAB, DPT, TÜBİTAK ve AB fonlarının desteklediği bilimsel araştırma projelerini almayı destekleyici faaliyetlerde bulunulacaktır.
H5.4 Yurtdışı kongre, sempozyum, çalıştay gibi etkinliklere destek verilecek ve teşvik edilecektir.
H5.5 Bölümlerde öğrenci beklentileri ve öğretim elemanlarının uzmanlık alanlarına göre seçmeli ders sayısı artırılacaktır.
H5.6 Yurtdışı dergilerde yayın yapan öğretim elemanları teşvik edilecektir.
H5.7 Akademik ve idari personelin çalışma ofisleri çağdaş normlara getirilecektir.
H6.1 Binaları olmayan fakülte ve diğer birimlerin yapımı için projeler üretmek ve projeleri tamamlanmış olan Tıp, Veteriner ve Fen Edebiyat Fakültelerinin fiziki altyapı ihtiyaçlarını gidermek.
H6.2 Yeni yapılan fakülte binalarındaki amfilerin görsel cihazlarla donatılarak çok amaçlı kullanımı sağlanacaktır.
H6.3 Alınacak laboratuar cihazlarının mümkün olduğunca Merkezi laboratuarda toplanması ve bütün araştırmacılara açık olması temin edilecektir.
H6.4 Eğitim, öğretim ve sosyal faaliyetlerinin daha iyi yapılabilmesi için konferans salonu sayısı artırılacaktır.
H6.5 Eğitimin ve hizmetin kalitesini artırmak için bilgisayar kullanımına önem verilecektir.
H6.6 Yeni atölyelerle ve mevcut atölyelerin daha fonksiyonel hale getirilmesi ile meslek yüksek okulları ve teknik bölümlere ilave kaynak sağlanacaktır.
H6.7 Atölye, laboratuar donanımları yenilenecektir.
H6.8 Tüm akademik ve idari birimlerin web sayfalarının etkin ve güncel kalmasına özen gösterilecektir.
H6.9 Yerleşkenin yeşillendirme çalışmaları tamamlanacaktır. Yerleşke ana ve ara yollarının, gezi alanlarının yeşillendirilmesi 2010 yılı itibariyle tamamlanmış olacaktır.
H6.10 Kuraklık ve sulama sorunlarının yaşandığı bölgemizde su tasarrufunu sağlayacak tedbirleri almak. Bu çerçevede salma sulama ve elle sulama yerine daha az su kullanılan ve etkin sulama tekniklerini kullanmak. Bu çerçevede yaklaşık her yıl en az 30.000 ila 50.000 m2 arasında alanı bu şekilde sulamaya dönüştürmek.
H6.11 Merkez yerleşkede içme suyu ve sulama suyu bağlantılarının ayrılması 2011 yılı sonunda tamamlanacaktır.
H7.1 Etkinliklere diğer üniversitelerin öğretim elemanlarının katılımlarını sağlayarak üniversiteler arası etkileşim sağlanacaktır. Diğer Üniversite öğretim üyeleri veya ilgili bölümlerinin katılımıyla kongre, sempozyum ve paneller düzenlemek.
H7.2 Yurtiçi üniversitelerle sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerde bulunulacaktır. Öğrencilerin diğer üniversitelerdeki etkinliklere katılımını sağlamak ve diğer üniversite öğrencilerinin katılımıyla etkinlikler düzenlemek.
H7.3 Yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerle öğrenci ve öğretim elemanı değişimi, staj çalışması ve karşılıklı program geliştirme çalışmaları yapılacaktır.
H7.4 Yabancı uyruklu öğrenci kabulü ile ilgili çalışmalar başlatmak ve bu öğrencilerin zaman içerisinde kontenjanlarının artımını gerçekleştirmek.
H7.5 Çevre üniversitelerle işbirliğini geliştirerek lisansüstü çalışmalarda öncü rol üstlenmek ve bazı anabilim dallarında öğrenci kabulünü başlatmak. Bu konuda istekli üniversitelerle işbirliği anlaşmaları yapmak.
H7.6 Başta öğrenciler olmak üzere öğretim elemanlarının da katıldığı yurtiçi yurtdışı kurum ve kuruluşlar ortaklığında araştırma projeleri yapmak. Bu tür proje çalışması yapacaklara teknik ve mali destekler sağlamak.
H8.1 Araştırma projeleri kapsamında gerçekleştirilecek projelere katkı sağlanacaktır. TÜBİTAK, Sanayi Bakanlığı, Meslek Odaları, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu gibi kurum ve kuruluşlarla mevcut iş birlikteliklerini geliştirmek, Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarının gerçek problemlere ve çevre kuruluşlarının istekleri doğrultusunda yönlendirilmesi ve bu çalışmalara işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlardan destek sağlanması.
H8.2 Meslek odaları ile mesleki eğitim programları uygulanacaktır. Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi veya ilgili birimler aracılığı ile eğitim programları düzenlenecek, kurum ve kuruluşların talepleri doğrultusunda günün gelişen mesleklerine yönelik öncü çalışmalar yapılacaktır.
H8.3 Aile planlaması, ana çocuk sağlığı ve halk sağlığı alanında halkın bilinçlendirilmesi için seminer, panel ve yerel kitle iletişim programları hazırlanacaktır.
H8.4 Engellilerin yaşadıkları zorlukların topluma hissettirilmesi amacıyla programlar yapılacaktır.
H8.5 Bölgenin ihtiyaç duyduğu yeni bölümler ve merkezler açılacaktır. Bölgede tarım ve hayvancılığın ağırlıklı olduğu düşünülerek Organik tarım ve hayvancılıkla ilgili programlar açılmıştır. Bu programların geliştirilerek uygulama alanlarının büyütülmesi ve en geç beş(5) yıl içerisinde bir uygulama çiftliği ve uygulama sahaları oluşturulması hedeflenmiştir.
H8.6 Bölge insanının daha sağlıklı olabilmesi için zaman zaman sağlık taraması yapılacaktır. Bu taramaların genel taramalar dışında özel konulara yönelik çeşitliliği zamanla artırılacaktır.
H8.7 Bölge insanında çevre bilincini geliştirici faaliyetlerde bulunulacaktır.
H8.8 Bölge halkına yönelik kurs, seminer ve eğitim programları düzenlenecektir. Özellikle gençlere, mezunlara ve çalışanlara yeni teknolojik gelişmeler konusunda yeni sertifika programları planlamak. Şu anda devam etmekte olan sertifika programlarının çeşitliliğini artırmak.
H9.1 Üniversitemizde yapılan etkinlikler, bilimsel toplantılar kamuoyu ile paylaşılacaktır. Bu paylaşım yöneticiler dışına taşırılarak zaman zaman ilgili grupların ve halkın daha fazla katılımıyla gerçekleştirilecektir.
H9.2 Akademik ve idari birimlerin web sayfaları güncelleştirilecektir. Bu sayfaların daha zengin ve etkin kullanımı için çalışmalar yapılacaktır.
H9.3 Ortaöğretim öğrencilerine üniversitemizin tanıtımı amaçlı etkinlikler gerçekleştirilecektir.
H10.1 Öğrencilerin mezuniyet sonrası takip edilmesi, iş bulmalarında öncülük edilmesi, iş hayatındaki zorluklar konusunda bilgilendirilmesi ve iş başvurularında nasıl davranacakları konusunda rehberlik hizmetlerini yürütmek üzere Kariyer Merkezi kurulacaktır.
H10.2 Yeni öğrencilere uyum amaçlı tanıtım toplantıları yapılacaktır.
H10.3 Öğrenci ve mezunlara yönelik kariyer günleri toplantıları yapılacaktır.
H10.4 İş hayatına yönelik genç girişimci geliştirme projesine öğrencilerin katılması sağlanacaktır. Çevre kurum ve kuruluşlara yapılacak günü birlik ziyaretlerle çalışma hayatı hakkında öğrencilerin ön bilgi edinmesi sağlanacaktır.
H10.5 Burs, eğitim yardımı, yemek yardımı ve öğrenci çalışma programlarından öğrencileri faydalanmaları sağlanacaktır. Bu tür duyuruların ilgili öğrencilere etkin duyurulması için çözümler üretilecektir. Örneğin öğrencilere bilgisayar aracılığı ile ileti gönderimini geliştirerek öğrencinin ilgili birimlere ve ilgili birimlerin öğrenciye ulaşması kolaylaştırılacaktır.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2013 Performans Programı (indir)
- 2012 Performans Programı (indir)
- 2011 Performans Programı (indir)
- 2010 Performans Programı (indir)
- 2009 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
- 2013 Faaliyet Raporu (indir)
- 2012 Faaliyet Raporu (indir)
- 2011 Faaliyet Raporu (indir)
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar