2009-2013 dönemi Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Kuruluş amaçları göz önüne alındığında üniversiteler, yüksek eğitim ve öğretim hizmeti vermek, akademisyenler yetiştirmek, bu faaliyetleri yanında bilimsel araştırma faaliyetleriyle evrensel bilime katkıda bulunmak, mühendislik, sağlık, sosyal bilimler, sanat, spor, vb. alanlarındaki hizmetleri ile topluma hizmet etmek ve bu hizmetlerinin yanında topluma yön gösteren kurumlardır.
1992 yılında 3837 sayılı yasa ile 7 Fakülte, 4 Yüksekokul ve 3 Enstitü olmak üzere 14 birimli olarak kurulan Mustafa Kemal Üniversitesi 16. yılını doldurmuş bulunmaktadır. Üniversitemiz bugün 9 Fakülte, 3 Enstitü, 4 Yüksekokul, 9 Meslek Yüksekokulu ve 9 Araştırma merkezinden oluşan 34 birimli bir üniversite konumuna gelmiştir. Bunların yanında Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi hizmet vermeye başlamıştır.
Yüce Atatürk’ün adını taşıyan, onun ilke ve devrimlerini yaşatmayı ilke kabul eden Mustafa Kemal Üniversitesi, ülke ve dünya sorunlarına karşı duyarlı, yeniliklere açık, hoşgörülü ve girişimci bireyler yetiştirmeyi hedeflemekte ve birçok alanda önemli atılımlar gerçekleştirmektedir.
Hedefimiz, uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip, paydaşlarının gereksinimlerini hızlı ve etkili çözümlerle karşılayan ve gerçekleştirdiği çalışmalarıyla Türkiye’de önde gelen ve dünyada saygın bir üniversite olmaktır.
Mustafa Kemal Üniversitesi dünyada ve ülkemizdeki gelişmeleri yakından takip ederek kendisini sürekli yenileyen ve geliştiren bir üniversitedir. Ulusal ve uluslar arası alanda hazırlanan projeler ve bu projelerin hayata geçirilmesi yanında, gerek diğer eğitim kurumları ile olan ilişkiler gerekse sanayi kuruluşları ile olan bağlar son dönemde oldukça güçlendirilmiştir.
Bilginin üretilmesi ve ülkemiz sosyoekonomik gelişimine kazandırılmasında birinci derecede sorumlu olan üniversitelerimizin ihtiyaçları da bu gelişime paralel olarak artmakta ve mevcut kaynaklar ne kadar etkin ve verimli kullanılsa da gerçek performansımızı yansıtmakta yetersiz kalmaktadır.
Amaç; kısıtlı kaynaklarla verimli bir çalışma ortamı sağlamak ve ulaşılacak noktaları iyi planlayıp önceliklerine göre sıralamak, üretilen hizmet ile devlet tarafından sağlanan mali kaynaklara destek yaratmak (döner sermaye gibi), bütçe dışıkaynaklar bulmak (bağışlar, sponsorluk gibi), iyi planlanmış ve uygulanabilir araştırma projeleri üretip bunlarla dış fonlardan (Dünya Bankası, Avrupa Birliği Fonları gibi) yararlanma olanağı sağlamak, benzer çalışmalarla dış krediler bulmak ve hedefe varmaktır. Bu süreçte tüm kaynakların etkin kullanılıp kullanılmadığını izlemek ve denetlemek, ayrıca yapılanlar için hesap verme sorumluluğu geliştirmek esastır.
Üniversitemiz, hazırlamış olduğu 2009-2013 planlama dönemi Stratejik Planı ’nı belirtilen uygulamaya alacak ve sonuçlarını dönemsel olarak değerlendirip planda gerekli düzenlemeleri yine dönemsel olarak yapacaktır. Aynı şekilde dönemsel olarak paydaş anketleri de yapılacak, anket sonuçlarından çıkan iyileştirmeye elverişli sonuçlar, stratejik amaç ve hedefler için gerekli kaynaklar sağlanacaktır. Süreçlere ait Stratejik Hedeflerle ilgili performans göstergelerinin süreci temsili ve sürece ait veri güvenilirliği sonraki dönemlerde artacaktır.
Üniversitemizin 2008 yılında katılımcı bir anlayış ile oluşturduğu Stratejik Planı kamu ile eşgüdüm içerisinde, üniversitemizin süreçlerine ait stratejik hedeflerinin başarılmasında bilimsel bir yaklaşım olarak ele alınmıştır. Bu anlamda mevcut sorunların çözülmesinde bir rehber olarak kullanılacaktır.
Bu planın hazırlanmasında ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan, öncelikle koordinatör Prof.Dr. Ahmet Nedim YANAT ve emeği geçen tüm akademik ve idari personelimize teşekkür ediyor, bu planın uygulanması ile Üniversitemiz paydaş beklentilerini dikkate alan yönetim anlayışı ile kaliteli ve çağdaş eğitim sunan bir üniversite olarak, tüm akademik, idari personelimize ve öğrencilerimize yaşamlarında başarılar diliyorum.
Prof. Dr. M. Şerefettin CANDA
Rektör
-
A1- Eğitim-öğretim ile ilgili geliştirme çalışmalarının kurumsallaştırılması
A2- Eğitim - öğretime tahsis edilen kaynakların geliştirilmesi.
A3- Öğrenci kaynaklarının geliştirilmesi.
A4- Eğitim öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi.
A5- Eğitim-Öğretimde Entegre Yönetim Sistemlerinin kurulması ve uygulanması.
A6- Yüksek kaliteli, evrensel nitelikli araştırma potansiyelinin artırılması.
A7- Evrensel bilime katkının artırılması.
A8- Araştırma eğitiminin yetkinleştirilmesi.
A9- Üniversite’nin araştırma ürünlerinin teknolojiye dönüştürebilir hale gelmesi.
A10- Üniversite’nin mevcut imajının gözden geçirilerek yeniden yapılandırılması.
A11- Ulusal ve uluslararası akademik-bilimsel çevrelerde tanınırlığın artırılması.
A12- Öğrencilere üniversitemizi tanıtacak faaliyetlerin artırılması.
A13- Üniversite içi tanınırlığın ve olumlu kanaatlerin artırılması.
A14- Hatay ve çevresinde tanınırlığın ve olumlu kanaatlerin artırılması.
A15- Türkiye ve dış kamuoyunda tanınırlığın ve olumlu kanaatlerin artırılması.
A16- Mevcut altyapının ve fiziki alanların geliştirilmesi ve etkin kullanımının sağlanması.
A17- Yeni altyapı ve fiziksel alanların kazandırılması.
A18- İnsan kaynaklarının nicelik ve nitelik olarak etkinliğinin sağlanması.
A19- İdari personel için uygulanan atama ve yükseltme süreçlerinde, mevzuata ek olarak uygulanacak gerekli politika ve performansa dayalı sistemlerin oluşturulması.
A20- İnsan kaynakları performansının değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi.
A21- Kurum kültürünün geliştirilmesi.
A22- Gelirlerinin artırılması.
A23- Kaynakların kullanılmasında verimlilik ve tasarrufun sağlanması.
A24- Girişimcilik kültürünün özendirilmesi.
A25- Öğrencilerin Üniversiteye bağlılıklarının artırılması.
A26- Mezunlarla ilişkilerin geliştirilmesi.
A27- Üniversite çalışanlarının birbirleri ve diğer paydaşlarla ilişkilerinin geliştirilmesi.
A28- İş dünyası ile ilişkilerin geliştirilmesi.
A29- Toplumla ilişkilerin geliştirilmesi.
A30- Kamu kurum ve kuruluşları ile ilişkilerin geliştirilmesi.
A31- Medya ile ilişkilerin geliştirilmesi.
-
H1.1- Akademik ve idari birimler arasında eşgüdümü sağlayacak yapının oluşturulması.
H2.1- Ders veren öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının tüm birimlerde devlet üniversiteleri ortalaması üzerinde olması.
H2.2- Eğitim ve spor yatırım projelerinde öğrenci başına düşen kapalı eğitim alanının artırılması.
H2.3- Tüm dersliklerin, eğitimin etkinliğini ve verimliliğini sağlayacak ileri teknolojiyle donanımlı hale getirilmesi.
H2.4- Merkez Kütüphane öğrenci başına düşen basılı yayın sayısının artırılması.
H3.1- Üniversite giriş sınavı ile gelen öğrenci dilim yüzdesinin devlet üniversiteleri arasında ön sıralarda yer alması.
H3.2- Lisansüstü programlara alınan öğrencilerin niteliklerinin artırılması.
H4.1- Eğitim öğretim süreçlerinin çağdaş standartlara ulaştırılması.
H4.2- Uluslararası öğrencilere yönelik programların geliştirilmesi.
H5.1- Entegre Yönetim Sistemleri ile ilgili eğitimlerin verilmesi ve sisteminin tüm akademik, idari ve destek süreçlerinin kurulması ve işletilmesi.
H6.1- Araştırma alanında Akademik kadronun yetkinleştirilmesi.
H6.2- Araştırma altyapısının geliştirilmesi.
H6.3- Ar-Ge hizmetlerinde çalışacak teknik personel istihdamının artırılması.
H6.4- Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan parasal kaynakların artırılması.
H7.1- MKÜ ’nin Türkiye ’deki üniversitelerin öğretim üyesi başına SCI, SSCI, AHCI ‘de düşen yayın sayısı ‘na göre sıralamada ön sıralarda yer alması.
H7.2- Bilimsel yayın niceliği ve niteliğinin iyileştirilmesi.
H7.3- Öğretim elemanlarının uluslararası bilim ortamına erişiminin artırılması.
H8.1- Lisans düzeyinde araştırma eğitiminin iyileştirilmesi.
H8.2- Lisansüstü eğitim düzeyinde araştırma eğitiminin yaygınlaştırılması.
H9.1- MKÜ ’de inovasyon (yenilikçilik) kültürünün yerleştirilmesi.
H9.2- Teknoloji üretimini kolaylaştıracak ve özendirecek idari yapının oluşturulması.
H9.3- Teknoloji üretimini kolaylaştıracak altyapının oluşturulması.
H10.1- Üniversite’nin tanınırlığının sağlanmasına yönelik faaliyetlerin gerçekleştirilmesi.
H11.1- Akademisyenlerin akademik-bilimsel çevrelerde tanınılabilirliğinin artırılması.
H12.1-Üniversite adayları nezdinde tanınırlığın ve olumlu kanaatlerin artırılması.
H12.2-Türkiye’deki diğer üniversite öğrencileri gözünde tanınırlığın ve olumlu kanaatlerin artırılması
H12.3-Yurt dışındaki üniversitelerin öğrencileri gözünde tanınırlığın artırılması.
H13.1- Üniversite içi tanıtımın sağlanması.
H14.1- Kurumsal Tanınırlık Araştırması ’nın yapılmasıyla, Üniversitemiz hakkında fikri olmayan kişi oranının düşürülmesi.
H15.1- Üniversitemizi yurt içi ve dışında üniversitenin tanınabilirliğini adına çalışmaların artırılması.
H16.1- Üniversitemiz öğrencilerinin yararlandığı eğitim amaçlı mevcut altyapı ve fiziksel ortamın iyileştirilmesi.
H16.2- Hatay ilinin deprem bölgesinde olması nedeniyle mevcut binaların (raporlanmış) rehabilitasyonunu sağlamak.
H16.3- Mevcut binaların yasal yönetmeliklere uygun hale getirilmesi.
H16.4- Akademik ve idari personel çalışma mekanlarının çağdaş fiziksel standartlara ulaştırılması.
H16.5- Üniversitenin bilişim altyapısının iyileştirilmesi.
H16.6- Merkez Kütüphane altyapısının ve fiziksel alanının iyileştirilmesi.
H16.7- Ortak kullanım alanlarının (spor ve sosyal tesisler, vs.) altyapısının ve fiziksel alanının iyileştirilmesi.
H16.8- Üniversite personeli ve öğrencilerinin gereksinimlerini karşılayacak şekilde destek hizmetlerinin oluşturulması ve geliştirilmesi.
H17.1- Birimlerin altyapı ve fiziksel alan önceliklerinin belirlenmesi ve ortak standartlara getirilmesi.
H17.2- Üniversite personeli ve öğrencilerinin ihtiyacını karşılayacak destek hizmetlerine yönelik gelişme olanaklarının araştırılması ve Stratejik Planlarına uygun program öncelikleri dikkate alınarak yeni altyapı ve fiziksel tesislerin yapılması.
H18.1- Birimleri kapsayan norm kadro çalışmasının tamamlanması.
H18.2- Personelin niteliğinin geliştirilmesi.
H19.1- İdari personel için uygulanan atama ve yükseltme sınavında uygulanacak gerekli politika ve performansa dayalı sistemlerin oluşturulması.
H20.1- İnsan Kaynakları Performansının Değerlendirilmesi Sistemi ‘nin oluşturulması ve uygulanması.
H21.1- Misyon, vizyon, değerler ve stratejilerle ilgili akademik ve idari personelin bilgi, katılım ve motivasyonun geliştirilmesi.
H21.2- Performans odaklı bir “MKÜ kurum kültürü” nün yaratılması.
H21.3- Akademik ve idari personel arasındaki etkileşimin artırılması yoluyla ortak kurum kültürünün güçlendirilmesi.
H22.1- Özel Bütçede gelir artışının sağlanmasına yönelik çalışmaların yapılması.
H22.2- Döner sermaye gelirlerinde her yıl kabul edilebilir oranında artış sağlanması.
H22.3- Diğer gelirlerde sürdürülebilir artış sağlanması.
H23.1- Kaynakların etkin ve verimli kullanılması.
H24.1- Kurumsal girişimciliğin özendirilmesi.
H25.1- Öğrencilerin Üniversiteye ve birimlerine ilgilerinin ve bağlılıklarının artırılması.
H26.1- Mezunların Üniversite’ye, birimlerine ilgilerinin ve bağlılıklarının artırılması.
H27.1- Çalışanların Üniversite’ye ve birimlerine olan bağlılıklarının artırılması.
H28.1- İş dünyası ile ilişkilerin düzenleyecek birimin kurulması ve ortak çalışmaların yürütülmesi.
H29.1- Toplumun sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağlanması.
H30.1- Paydaş analizleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının beklentilerinin ölçülmesi ve ortak projelerin oluşturulması.
H31.1- Üniversite - medya iletişimin düzenlenmesi ve geliştirilmesi.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2013 Performans Programı (indir)
- 2012 Performans Programı (indir)
- 2011 Performans Programı (indir)
- 2010 Performans Programı (indir)
- 2009 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
- 2013 Faaliyet Raporu (indir)
- 2012 Faaliyet Raporu (indir)
- 2011 Faaliyet Raporu (indir)
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar