2005-2010 dönemi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Değerli ODTÜ Mensupları, Sevgili Öğrencilerimiz, Mezunlarımız ve ODTÜ Dostları,
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, son yıllarda ulusal ve uluslararası misyonu çerçevesinde eğitim, araştırma ve toplumsal hizmet alanlarında önemli atılımlar gerçekleştirmiştir. Üniversitemizin eğitim programları yurtiçi ve yurtdışından öğrenciler tarafından öncelikle tercih edilmeye devam ederken, öğretim üyelerimizin ulusal ve ulusalararası araştırma ve yayın yoğunlukları sürekli olarak artmaktadır. ODTÜ Teknokent, Ankara’nın gelişmesinde ve ülkemizin rekabet gücünde kilit rol oynayacak bir proje olarak hızla büyümektedir. Üniversitemiz, Kuzey Kıbrıs Kampusu’nu uluslararası düzeyde örnek bir eğitim kurumu ve Kıbrıs Adası’nda bir kalkınma odağı olarak geliştirme görevini yüklenmiştir. Türk yükseköğretim sektörünün öğretim üyesi açığını kapatmak ve Türkiye araştırma alanını geliştirmek amacıyla başlattığımız ve başarıyla yürüttüğümüz ÖYP, YUUP ve DOSAP programları yurtdışı kuruluşları da kapsayacak şekilde genişletilmiştir. Yukarıda birkaç başlıkla verdiğim önemli projelerimize ek olarak, bilgi toplumunun hızla artan bilgi arayışını karşılayabilmek için eğitim, araştırma ve topluma hizmet görevlerimizi çeşitlendirerek artırmaktayız. Kuruluşundan bu yana Üniversitemiz dış dünyaya açılarak, hızla ilerleyen bilim ve teknolojiye katkı sağlayan, değişik sektörlerde toplumsal hizmet veren bir “bilgi kaynağı” ve “çözüm ortağı” olmayı sürdürmektedir.
Sürekli olarak çeşitlenen görevlerimiz, Türkiye ve dünyadaki önemli eğilimler, yükseköğretim kurumları üzerinde artan talep baskısı ve kısıtlı kalan kaynaklarımız nedeniyle önceliklerimizi özenle belirlememiz gerekmiştir. Üniversitemizin tüm akademik birimlerini kapsamak üzere tasarlanan ODTÜ Stratejik Planlama çalışması, Üniversitemizin geleceğini belirlememizi ve bilinçli adımlar atmamızı sağlayacak bir doküman ortaya çıkarmıştır. Süreç boyunca, kurum olarak geleceğimizin tasarlanması, farklı akademik birimlerin özelliklerinin korunduğu bir üniversite olarak yol haritamızın çizilmesi amaçlanmıştır. ODTÜ Stratejik Planlama Süreci’nin, bu anlamda, Üniversitemizde düşünme ile eylem, öğrenme ile uygulama arasındaki kritik dengeyi kurduğuna inanıyorum.
ODTÜ’nün yönelimi “toplumun gelişiminde önderlik ve uluslararası bilime katkı” olarak özetlenebilir. Stratejik planlama çalışmaları, “ODTÜ Vizyonu”nu somutlaştırarak bu öncelikler ışığında Üniversitemizin çok boyutlu başarı arayışını ortaya koyarken, tüm birimlerin ODTÜ’de “en iyi”yi yaratma sorumluluğu ile çabalarını birleştirmelerini sağlamıştır. “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010”, güçlü yönlerimizi öne çıkaran ve geliştiren, yeni ilişki ağları oluşturan, nitelikli eğitim ve araştırma programlarımızı disiplinlerarası anlamda bir araya getiren bir çerçevedir. ODTÜ’nün başarıları üzerine inşa edilmiş olan bu Plan, sorumluluklarımızı yerine getirmede kaynaklarımızın daha etkili kullanılmasına olanak tanımaktadır. Vizyon’umuz yönünde daha yoğun işbirlikleri oluşturmayı ve Üniversitemize bireylerden, kurumlardan ve kamudan daha fazla destek sağlamayı hedefleyen “ODTÜ Stratejik Programları”, Üniversitemizi daha da ileriye götürme çabalarımızda yol haritası olacaktır.
“ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010”, tümüyle ODTÜ’ye özgün bir süreçle ve örneği az görülebilecek düzeyde geniş katılımla oluşturulmuştur. ODTÜ’nün birikimini bu Plan’a yansıtmamızı sağlayan yoğun çalışma döneminde, değerli katkılarını esirgemeyen çok sayıdaki ODTÜ’lüye ve ODTÜ dostuna teşekkür borçluyuz. Özverili ve özenli çalışmaları için Üniversite Stratejik Plan Komisyonu’na, Üniversite Stratejik Planlama Destek Ofisi’ne ve Stratejik Program Görev Gruplarına; planlama sürecinde gerekli altyapıyı sağlayan Fakülte-Ensititü-Yüksek Okul Stratejik Planlama Komisyonlarına ve Bölüm/Enstitü Anabilim Dalı düzeyindeki çalışmalara katkı sağlayan tüm mensuplarımıza içten teşekkürlerimi sunarım.
Bu çalışmaların sonucunda, Üniversitemiz için önemli bir noktaya ulaştık. ODTÜ olarak, daha dinamik, koşulları değiştirebilen, inisiyatif sahibi ve çevresine daha etkili hizmet götüren bir üniversite olma ve bu amaçla daha yaygın ilişkiler ve etkili işbirlikleri kurma yönünde sürdürdüğümüz çabalarımızda önemli bir dönüm noktasıyız. “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010”, genel hedeflerimizi ortaya koymuş ve bu amaçlara ulaşmanın yolunu gösteren, sonuçları ölçülebilir, belirgin stratejiler geliştirmiştir. Önümüzdeki dönemde Üniversitemizin hızlı ve dengeli gelişmesi için, “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010”un uygulanmasının takipçisi olmalıyız. Plan, Üniversitemizin önemli kararlarına ve adımlarına ışık tutan temel referans olacaktır. Üniversitemizin Plan dönemdeki kaynak kullanım kararları ve insan kaynakları politikaları bu önceliklerle uyumlu olacaktır.
Planlama, amaç konulması, bu amaçlara ulaşacak yol haritasının çizilmesi, görevlerin yürütülmesi, sonuçların izlenmesi, değişen koşullar ve başarılar çerçevesinde adımların yeniden belirlenmesini içeren bir süreçtir. “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010”, bu sürecin tümünde hepimiz için görevler tanımlamaktadır. Her etkili stratejik plan uygulamasında olduğu gibi, “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010” uygulaması da Üniversite içinde ve dışında her düzeyde destek gerektirmektedir. Plan’da yer alan her stratejinin uygulanmasında sorumluluk taşıyacak birimler belirlenmiştir; Plan’ın uygulanması ve gelişmelerin izlenmesi için gerekli mekanizmalar oluşturulmaya başlanmıştır.
Tüm çalışanlarımızı, öğrencilerimizi, mezunlarımızı ve ODTÜ dostlarını, planlama aşamasına olduğu gibi, uygulama aşamasına da aktif olarak katılmaya ve destek vermeye çağırıyorum. “ODTÜ Stratejik Planı 2005-2010” uygulamasıyla, hep birlikte, daha güçlü bir üniversite yaratacağımıza inanıyorum.
Saygılarımla.
Prof. Dr. Ural Akbulut
Rektör
-
A1- Disiplinlerarası araştırmanın ve disiplinlerarası araştırma birimlerinin desteklenmesi
A2- Lisans programlarında disiplinler arası etkileşimin artırılması
A3- Disiplinlerarası EABD’lerin nitelik ve nicelik olarak geliştirilmesi için verilen desteğin etkinleştirilmesi
A4- Disipliner EABD’ler arasında etkileşimin artırılması
A5- Seçilen konularda araştırmanın öncelikle desteklenmesi
A6- Büyük ölçekli araştırma projelerine idari destek verilmesi ve araştırma merkezlerinin çalışmalarının daha verimli düzeye getirilmesi ölçüm, izleme ve değerlendirme mekanizmasının kurulması
A7- Bölüm/fakülte düzeyinde araştırma hedef ve politikalarının belirlenmesi için destek mekanizmalarının geliştirilmesi ve araştırma faaliyetlerinin desteklenmesinde aktif katılım sağlanması
A8- Enstitülerin araştırma hedef, politika ve destek mekanizmaları geliştirmeleri, tez üretimini ve tez çalışmalarının çıktı/sonuçlara dönüşmesini desteklemeleri
A9- Araştırma personeli teminine yönelik arayışların çeşitlenmesi ve araştırma personeli darboğazının aşılması
A10- ODTÜ içinde araştırmaya ilişkin yapılanmanın, idari süreçlerin ve birimler arası eşgüdümün iyileştirilmesi
A11- Üniversite genel amaçlı araştırma altyapısının yeterli düzeye getirilmesi
A12 - Katma bütçe kaynaklarının artırılması
A13- Üniversite Döner Sermaye İşletmesi gelirlerinin artırılması
A14- ÖSHB Saymanlığı gelirlerinin artırılması
A15- Tezsiz yüksek lisans program gelirlerinin artırılması
A16- Döner Sermaye dışı araştırma faaliyet gelirlerinin artırılması ve Üniversite kaynaklarına katkısının izlenmesi
A17- ODTÜ Geliştirme Vakfı kaynaklarından Üniversitenin öncelikli projelerine sağlanan desteğin artırılması
A18- Üniversitenin topladığı burs ve yardımların artırılması
A19- ODTÜ’de strateji geliştirme ve uygulama çalışmalarının kurumsallaştırılması, sürekli ve etkili kılınması
A20- Kurumsal performans verilerinin stratejik tercihlerde, mali ve fiziki kaynak kullanımı kararlarında ve insan kaynakları politikalarında değerlendirme aracı olarak kullanılabilmesi amacıyla Kurumsal Performans Ölçüm ve Değerlendirme sistematiğini geliştirilmesi
A21- ODTÜ’de akademik ve idari süreçleri destekleyecek bütünleşik bilgi sisteminin (integrated information system) oluşturulması
A22- ODTÜ idari birimlerinin örgüt ve yönetim açısından yeterli duruma getirilmesi
A23- ODTÜ idari insan kaynaklarının sağlanması için planlama yapılması
A24- Üniversitenin idari personelinin kariyer planlamasının yapılması ve gelecek için yönetici potansiyeli yaratılması"
A25- İdari personel için, mevcut yasa ve yönetmeliklere ek olarak, etkin bir performans değerlendirmesi, teşvik ve ödül sisteminin uygulanması
A26- Tüm akademik birimlerde, öngörülen eğitim, araştırma ve diğer faaliyetler doğrultusunda beş yıllık akademik insan kaynağı planlarının yapılması
A27- Lisans ve lisansüstü öğrenci sayıları ve diğer yükler düşünülerek tam zamanlı akademik kadronun nicelik olarak yeterli düzeyde tutulması
A28- ODTÜ akademik personelinin yüksek niteliğinin korunması ve artırılması
A29- Ulusal eğitim ve araştırma kurumları ile iletişim ve işbirliğinin artırılması.
A30- Uluslararası üniversiteler ve araştırma kurumları ile iletişim ve işbirliğinin artırılması
A31- Endüstri ile etkili iletişim ve işbirliği için gerekli altyapının oluşturulması
A32 - ODTÜ Teknoloji Geliştirme bölgesindeki firmalarla iletişim ve işbirliği
A33- ODTÜ’de öğrenim görmekte olan öğrencilerle iletişim ve ilişkileri artıracak yeni araç ve mekanizmaların geliştirilmesi, mevcutların güçlendirilmesi
A34- Mezunlarla işbirliğinin artırılması ve kurumsallaştırılması
A35- Dış paydaşlarla iletişim ve işbirliğini artırmak
A36- Toplumun öncelikli sorunlarına yönelik araştırma ve uygulama projelerine ODTÜ tarafından maddi destek sağlanması
A37- ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu’nun bir toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi
A38- ODTÜ Teknokent’in bir toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi
A39- e-Öğrenim teknolojilerinin Türk üniversitelerinin eğitim ve araştırma faaliyetlerinin desteklenmesinde kullanılması
A40- ODTÜ araştırma-uygulama merkezlerinin toplumsal sorumluluk faaliyetlerinin desteklenmesi
A41- Devlet üniversiteleri ile idari birimler düzeyinde dayanışma ağları oluşturulması
A42- Türkiye’nin en iyi üniversitesi olma konumunu sürdürmek için her kademedeki ODTÜ akademik ve idari personelinin maaşlarının ODTÜ’de istihdamı özendirecek düzeye taşınması
A43- Akademik ve idari personelin ek gelir olanaklarının artırılması
A44- Akademik ve idari personel için emeklilik, sağlık ve sosyal konularda ek olanakların oluşturulması ve varolanların geliştirilmesi
A45- Kampus genel kullanım alanlarının ulusal ve uluslararası düzeyde örnek olacak biçimde geliştirilmesi
A46- Destek hizmetlerinin üniversite iç paydaşlarının gereksinimlerini karşılayacak niceliksel ve niteliksel yapıya kavuşması
A47- Akademik ve idari personelin eğitimi ve gelişimi için kurumun verdiği desteğin artırılması
A48- İdari personelin motivasyonunu artırmaya yönelik ve bağlılığını destekleyen olumlu bir kurumsal iklimin yaratılması
A49- Üniversite çalışanları arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi
A50- Çalışma ortamlarının fiziksel açıdan ulusal ve uluslararası standartlara ulaşması
A51- Üniversitede uygulanan kurallar, kararlar ve sonuçlar hakkında bilgiye erişimin kolaylaştırılması"
A52- Üniversitede şeffaf ve çalışanların sorunlarına duyarlı yönetim yapısının geliştirilmesi
A53- İç paydaşların yönetime katkılarının ve katılımlarının artırılması
A54- Akademik ve idari personelin kuruma yönelik tutumunun sürekli olarak ölçme ve değerlendirilmesi"
A55- ODTÜ kaynaklı uluslararası yayınların artırılması
A56- Yayın dışı uluslararası araştırma ürünlerinin artırılması
A57- UA araştırma fonlarınca desteklenen projelere katılımın artırılması
A58- ODTÜ’nün araştırma potansiyeli, faaliyetleri ve ürünleri hakkındaki bilginin UA erişebilirliğinin iyileştirilmesi
A59- ODTÜ eğitim programlarının UA öğrencilere açılması
A60- UA öğrencilere sağlanan hizmet ve desteklerin iyileştirilmesi
A61- ODTÜ Kampusunun uluslararası niteliğinin artırılması
A62- ODTÜ öğrencilerinin UA öğrenci değişim programlarına katılımının yaygınlaştırılması
A63- Eğitim programlarının UA niteliklere uyumunun sağlanması
A64- Nitelikli UA ODTÜ akademik personeli sayısının artırılması
A65- Diğer ülkelerde çalışan ve UA tanınırlığı olan T.C. uyruklu akademisyenlerin ODTÜ’ye çekilmesi
A66- İdari birimlerin UA değerlendirme sürecine girmesi
A67- Lisans programları Türk öğrenciler tarafından en çok talep edilen Üniversite konumuna ulaşılması
A68- ODTÜ lisans ve lisansüstü programlarının uluslararası öğrenciler tarafından öncelikle tercih edilir düzeye getirilmesi
A69- Öğrencilerin akademik gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının oluşturulması
A70- Öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesi
A71- Yeni mezunlara lisansüstü eğitim programı ve iş başvurusu yapma, seçeneklerini değerlendirme ve karar verme sürecinde etkin destek sağlanması"
A72- Mezunların uzun vadeli izlenmesi için mekanizmaların geliştirilmesi
-
H1.1- Disiplinlerarası araştırma faaliyetlerinin izlenmesi ve desteklenmesi
H1.2- Disiplinlerarası araştırma merkezlerinin etkinliğinin artırılması için gerekli düzenlemelerin yapılması
H5.1- Üniversite düzeyinde belirlenen “öncelikli araştırma alanları”na ek olarak, fakülte/enstitü ve bölüm/EABD düzeylerinde “öncelikli” ve/veya “büyük ölçekli”/“ortak” araştırma alanlarının belirlenmesi için mekanizma oluşturulması"
H5.2- Öncelikli alanlar”da proje önerilerinin geliştirilmesi ve finansmanı için destek sağlanması
H6.1- Büyük ölçekli proje teklifi geliştirme ve proje yönetimi konusunda destek sağlanması
H9.1- Öncelikli alan projeleri, odak/gruplar ve merkezler için performans ölçüm, izleme ve değerlendirme mekanizmasının kurulması
H9.2- Yurtiçi ve yurtdışı kaynaklardan doktora sonrası araştırmacı personel (post-doc) temin edilmesi
H9.3- Araştırma proje finansmanıyla istihdam edilen araştırma personeli sayısının artırılması
H10.1- Araştırma faaliyetlerinin etkin olarak duyurulması, çıktı/sonuçlarının yaygın olarak paylaşılması
H10.2- Araştırma çıktı/sonuçlarının yayımlanmasının ODTÜ tarafından desteklenmesi
H10.3- ODTÜ içinde araştırmaya ilişkin idari süreç ve işlemlerin iyileştirilmesi
H11.1- Merkezi Laboratuarların tamamlanarak etkili kullanımının gerçekleştirilmesi
H11.2- KDDB koleksiyonlarının araştırma gereksinimleri açısından yeterli hale getirilmesi ve erişimin iyileştirilmesi
H12.1- Üniversitenin öncelikli projelerine verilen katma bütçe ödeneğinin artırılması için, iyi belgelenen ve gerekçelendirilen talep dosyaları hazırlanmasının sağlanması
H12.2- Mevcut bütçe tahsisatı ve Üniversitenin ihtiyaçları belirlenerek, öncelikli fasıllarda ek ödenek sağlanması için Maliye Bakanlığı ve DPT nezdindeki temasların yoğunlaştırılması
H12.3- Maliye Bakanlığı ve DPT yetkilileri ile Üniversitenin gelişme gündemini, projelerini ve sorunlarını aktarmak üzere yakın iletişim ve ilişkilerin kurumsallaştırılması
H13.1- Döner Sermaye İşletmesi gelirlerinden Maliye Bakanlığı kesinti oranının azaltılmasının sağlanması
H13.2- Döner Sermaye proje talebinin artırılması için aktif tanıtma, tutundurma ve pazarlama yapılması
H15.1- Mevcut tezsiz yüksek lisans ve sertifika programlarına talebin artırılması
H16.1- Ulusal ve UA kaynaklardan sağlanan proje desteğinin, Üniversitenin gelirlerine ve fiziki altyapısına katkısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi
H16.2- Telif, yayın, patent, lisans ve benzeri araştırma ürünlerinden sağlanan gelirlerin artırılması
H19.1- ODTÜ Stratejik Planı 2005 – 2010”un 2005 yılında uygulamaya konulması ve uygulamanın izlenmesi
H19.2- 2006 yılı sonunda Stratejik Plan uygulamalarının değerlendirilmesi ve gerekli uyarlamaların yapılmasının sağlanması
H19.3- ODTÜ Stratejik Planı’nın 2008 yılı içinde güncelleştirilmesinin sağlanması
H21.1- ODTÜ Bütünleşik Bilgi Sistemi genel yapısının Eylül 2005 ayına kadar tasarlanması ve tasarım çerçevesinde geliştirme çalışmalarının yürütülmesi
H21.2- Mali kaynakların kullanımını kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla gerekli yazılımların öncelikli olarak geliştirilmesi ve İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı – BAP Koordinatörlüğü işlemlerinde kullanılacak yazılımın 2005 yılı sonuna kadar uygulamaya sokulması
H22.1- Seçilecek ODTÜ idari birimlerinin örgüt ve yönetim süreçleri tasarımının (örgüt şeması; iş tanımları, iş gerekleri, kadro standartları; iş ve bilgi akışı) Ekim 2005’e kadar tamamlanması
H22.2- Seçilecek iki idari birim için “Toplam Kalite” çalışmalarının planlanarak, sürecin 2005 yılı sonuna kadar başlatılması
H22.3- Kalite belgesi olan idari birim oranının 2008 sonunda 5’e; 2010 sonunda 10’a ulaşması
H22.4- 2009 yılına kadar ODTÜ’de en az bir idari birimin “Kamu Sektöründe KalDer Kalite Ödülü”ne aday olması
H23.1- Tüm birimlerde mevcut idari personel yapısının Haziran 2005 sonuna kadar analiz edilerek, Üniversitenin idari personel ihtiyaçlarının tespit edilmesi
H23.2- Birimlerin ihtiyaçları göz önüne alınarak öncelikli personel ihtiyaçlarının Aralık 2006’ya kadar karşılanması
H23.3- İdari örgüt şemasının Haziran 2005 yılının sonuna kadar ortaya çıkarılması
H23.4- İdari personel iş tanımlarının ve iş gereklerinin Haziran 2006’ya kadar ortaya çıkarılması
H24.1- Mevcut idari kadrolar için Aralık 2006 sonuna kadar kariyer olanaklarının tespit edilmesi
H25.1- Mevcut sistemler içinden uygun olan performans değerlendirmesi sisteminin Aralık 2005 sonuna kadar tespit edilmesi, tespit edilen sistemin Mart 2006 yılında uygulamaya geçirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması
H28.1- Akademik personelin işe alınması, yükseltilmesi, atanması ve ödüllendirilmesi ile ilgili kriterlerin, akademik personel niteliğini artıracak şekilde düzenlenmesi ve periyodik olarak gözden geçirilmesi
H28.2- Akademik personelin mesleki ve bireysel gelişiminin ve üretkenliğinin artırılması
H29.1- Türk üniversiteleri ile iletişim ve işbirliğinin artırılması
H30.1- Uluslararası üniversiteler ile iletişim ve işbirliğinin artırılması
H30.2- Uluslararası araştırma ve destek kuruluşları ile iletişim ve işbirliğinin artırılması
H36.1- ODTÜ personeli ve öğrencileri tarafından önerilecek “toplumsal sorumluluk” boyutu taşıyan araştırma ve uygulama projelerini desteklemek üzere bir fon oluşturulması
H37.1- ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu’nun, K.K.T.C.’nin uluslar arası tanınırlığında ve uluslararası ilişkiler ağına girmesinde önemli bir aktör olmasının sağlanması
H37.2- ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu’nun, K.K.T.C.’nin sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli bir aktör olmasının sağlanması
H38.1- ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren firmaların performanslarının izlenmesi, ODTÜ Teknokent projesinin Ankara Bölgesinin ve Türkiye’nin kalkınmasına ve rekabet gücüne katkısının değerlendirilmesi
H38.2- ODTÜ Teknokent deneyiminden ülkemizdeki ve seçilen diğer ülkelerdeki devlet üniversitelerinin yararlandırılmasının sağlanması
H41.1- Personel maaşlarının 2008 yılına kadar “benchmark” için seçilmiş gruplarla aynı düzeye gelmesi
H43.1- 2006 yılı sonuna kadar personele yılda iki maaş kadar performansa dayalı ek gelir sağlanması
H43.2- Döner Sermaye gelirlerinden kesilen Maliye Bakanlığı payının yüzde 10’un altına düşürülmesi
H44.1- Kampus dışı sosyal tesislerin yaygınlaştırılması
H44.2- Koruyucu sağlık hizmetlerinin geliştirilerek 40 yaş üstü personelin düzenli sağlık kontrolü yaptırmasının sağlanması
H44.3- Emekli Sandığı kapsamı dışındaki personelin SRM tarafından kontrol ve tedavisinin sağlanması
H44.4- ODTÜ çalışanlarının ilköğretimdeki çocuklarının okul çıkışından mesai saati bitimine kadar olan sürede eğitimlerine katkı sağlayacak şekilde destek olunması
H45.1- Kampus genel kullanım alanlarına ve yapılarına ilişkin (doğal ve mimari) bilginin (planlar, cepheler, kesitler, sistem-detayları, vb.) görsel ve sayısal bilgi-tabanına, 2005 yılı sonuna kadar aktarılması; niteliksel değerlerin envanterinin çıkarılması
H45.2- Kampus genel kullanım alanları kullanıcı değerlendirilmesinin 2005 yılı içerisinde tamamlanarak, kullanıcı talep profilinin çıkarılması
H45.3- 2007 yılı sonuna kadar talebi karşılamaya yönelik projeler geliştirilerek uygulamaya konulması
H46.1- 2005 yılı içerisinde destek hizmetlerinin kampus genel kullanım alanlarında gereksinim duyulan servislere ilişkin bir kullanıcı talep profilinin (ulaşım, beslenme, destek birimleri – banka, vb.) elde edilmesi ve öncelikli iyileştirme projelerinin 2008 yılına kadar uygulanması
H47.1- Her öğretim elemanının 2005 yılında en az 80 saat akademik gelişimini sağlayacak faaliyetlere katılması
H47.2- Her idari personelin 2005 yılında en az 40 saat mesleki gelişimini sağlayacak faaliyetlere katılması
H48.1- Çalışanların işe ve kuruma yönelik doyum, tutum ve düşüncelerini tespit etmeye yönelik “durum tespiti” çalışmalarının Mart 2006 sonuna kadar gerçekleştirilmesi
H49.1- 2006 yılına kadar personelin tümünü bir araya getirecek etkinliklerin sayısının ve çeşitliliğinin yüzde 50 oranında artırılması
H49.2- Çalışanların 2008 yılı sonuna kadar farklı birimleri tanımasının sağlanması
H50.1- Akademik ve idari personel çalışma mekanları için 2005 yılı sonuna kadar fiziksel standartların geliştirilmesi ve 2008 sonuna kadar aşamalı olarak bu standartlara ulaşılması
H55.1- ISI core index’lerde yer alan ODTÜ kaynaklı yayın sayısının artırılması
H55.2- ISI kaynaklı atıfların artırılması
H57.1- UA fonlarından desteklenmek üzere verilen proje teklifi sayısının artırılması
H57.2- Büyük ölçekli UA projelerin yönetiminde mali ve idari kolaylıkların sağlanması
H57.3- UA araştırma faaliyetlerine verilen desteğin artırılması
H59.1- Kaliteli UA öğrencilerin ODTÜ Ankara ve Kuzey Kıbrıs kampuslarına çekilmesi
H59.2- ODTÜ e-Öğrenim programlarıyla hedeflenen ülkelerdeki öğrencilere ulaşılması
H61.1- UA öğrencilerin ve öğretim elemanlarının Kampus yaşamına katılımlarının artırılması
H61.2- İngilizce dışı yabancı dillerin eğitiminin yaygınlaştırılması
H61.3- Değişim programları ile ODTÜ’ye gelen UA öğrenci sayısının ve gelen öğrencilerin ODTÜ öğrencileri ile etkileşiminin artırılması
H62.1- AB öğrenci değişim programlarına katılımın desteklenmesi
H62.2- Ortak eğitim programlarının (lisans ve lisansüstü) geliştirilmesi
H62.3- Marie Curie ve diğer öğretim elemanı değişim programlarının desteklenmesi
H63.1- Eğitim programlarının Avrupa Birliği normlarına uyumunun sağlanması
H63.2- ODTÜ akademik birimlerinin UA akademik dış değerlendirme/ akreditasyon süreçlerine katılmalarının sağlanması
H64.1- Öncelikli alanlarda nitelikli UA öğretim elemanı istihdamının yaygınlaştırılması için bütçe ödeneğinin artırılmasının sağlanması
H64.2- Kısa süreli olarak ODTÜ’ye gelecek UA akademisyen sayısının artırılması
H66.1- UA tanınırlığı olan kalite (ISO) belgesine sahip olan idari birimlerin yaygınlaştırılması
H66.2- ODTÜ’nün bir idari biriminin AB Kalite Ödülü’ne aday olmasının sağlanması
H67.1- ODTÜ lisans programlarının kendi alanlarında en yüksek ÖSS puanlı öğrenciler tarafından tercih edilmelerinin sağlanması
H67.2- Nitelikli mezun veren orta öğretim kurumlarıyla ve üniversiteye hazırlık eğitimi veren kurumlar ile ilişkilerin artırılması, orta öğretim mezunlarının artan oranda ODTÜ’yü seçmelerinin sağlanması
H68.1- ODTÜ lisans ve lisansüstü programlarına uluslararası öğrenci başvurularının artırılarak kontenjanların daha nitelikli öğrencilerle doldurulmasının sağlanması
H69.1- Lisans eğitim-öğretim programlarının sürekli olarak gelişmelerinin sağlanması
H69.2- Eğitim-öğretim programlarında esneklik ve öğrencilerin farklı alanlarda ders alabilmelerine olanak sağlanması, seçenekli öğrenme ortamlarının geliştirilmesi, yaygınlaştırılması
H69.3- Lisans programlarının, mezunların iş hayatında ve/veya lisansüstü öğrenimlerinde disiplinler arası çalışmalar yapabilmelerine temel teşkil edecek formasyonu kazandırması
H69.4- Ezberci olmayan, sorgulayan, araştıran, analiz-sentez yapabilen, yenilikleri izleyen mezunlar yetiştirilmesi
H69.5- Öğrenci-öğretim elemanı iletişiminin ve etkileşiminin artırılması
H69.6- İngilizce eğitim-öğretimin ve öğrencilerin diğer yabancı dilleri öğrenme olanaklarının geliştirilmesi
H69.7- Eğitim-öğretim programlarının belirli aralıklarla ve paydaşların da katılımıyla değerlendirilmesi, sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için mekanizma kurulması
H69.8- Öğrencilerin geniş ufuklu, temel etik ve toplumsal değerleri benimsemiş, düşünen, sorgulayan bireyler olmalarının desteklenmesi
H70.1- ODTÜ’ye yeni gelen Türk ve uluslararası öğrencilerin üniversite ortamına uyumlarının kolaylaştırılması
H70.2- Öğrencilerin kültür, sanat ve spor etkinliklerine katılımının artırılması
H70.3- Öğrencilerin “eleştirel düşünme”, “problem çözme/karar verme”, “özgüven”, “iç-disiplin” ve benzeri kişisel becerilerinin geliştirilmesi
H70.4- Öğrencilerin “etkili iletişim”, “çatışma çözme”, “takım çalışması/grup yönetimi”, “stres yönetimi”, “etkili zaman kullanımı” ve benzeri sosyal becerilerinin geliştirilmesi
H70.5- Öğrencilerin ders, meslek/kariyer, vb. seçimlerindeki karar verme sürecinin kolaylaştırılması ve iş yaşamına hazırlanmalarının desteklenmesi
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
- 2010 Performans Programı (indir)
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2010 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar