2025-2029 dönemi Kırşehir İl Özel İdaresi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Bilindiği üzere İl Özel İdareleri; İl halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idari ve mali özerkliğe sahip kamu tüzel kişiliğini ifade etmektedir.
5302 Sayılı Kanunla yürürlüğe giren İl Özel İdaresi Kanununda; İl Özel İdareleri; mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla, gençlik ve spor, sağlık, tarım, sanayi ve ticaret, belediye sınırları il sınırı olan büyükşehir belediyeleri hariç ilin çevre düzeni planı, bayındırlık ve iskân, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmetler ve yardımlar, yoksullara mikro kredi verilmesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları, ilk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, binaların yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçların karşılanmasına ilişkin hizmetler il sınırları içinde, imar, yol, su, kanalizasyon, katı atık, çevre, acil yardım ve kurtarma, orman köylerinin desteklenmesi, ağaçlandırma, park ve bahçe tesisine ilişkin hizmetleri belediye sınırları dışında yapmakla görevli ve yetkili kılınmıştır.
Tüm bu görev ve yetkilerin; dünyada yeni kamu yönetimi anlayışıyla ortaya çıkan Performans Esaslı Bütçelemenin en önemli unsurları olan hesap verilebilirlik, mali saydamlık, kaynak kullanımında etkinliğin sağlanabilmesi ve bir plan ve program ışığında hareket edilebilmesi için bir stratejik plan dâhilinde yerine getirilmesi gerekmektedir.
Bu amaçla; Kırşehir ilinin tarihi ve kültürel yapısı gibi değerleri dikkate alınarak 2025-2029 Stratejik Planı Kırşehir İl Özel İdaresi personeli ve oluşturulan komisyonun özverili çalışmaları sonucu, 5 (beş) yıllık hedef ve amaçlar net bir şekilde belirlenerek hazırlanmıştır.
Bu hedeflerin gerçekleşmesi noktasında öncelikle İl Genel Meclis başkanımıza ve üyelerine, İl Özel İdare genel sekreteri ve tüm personeline, ilimize hizmet eden tüm kurum ve kuruluşlara ciddi görevler düşmektedir.
Bize verilen bu görevlerin sorumluluğuyla Kırşehir halkına en iyi şekilde hizmet edeceğimize inanıyor, hazırlanan bu stratejik planın hayırlı olmasını temenni ediyorum.Hüdayar Mete BUHARA
Kırşehir Valisi -
A 1. Kırsal ve kentsel yaşam arasındaki farklılıkları en aza indiren, dinamik, ihtiyaçlara duyarlı, hizmet sunumunda kaliteyi esas alan, kurumsal kültürü ile güvenilir, saygın ve örnek bir kurum olmak.
A 2. Köylerimizin tamamının içilebilir, temiz ve yeterli içme suyuna kavuşmaları için gereken tüm çalışmaları yapmak, köylerimizin daha sıhhî ve çevre açısından yaşanabilir, sağlıklı olabilmesi, yine köylerimizde içme suyu kolektör yenileme çalışmaları yaparak kaçak su kullanımının önüne geçilmesi, köylerimizdeki su tahsilatlarının İl Özel İdaresi tarafından düzenli olarak sağlanması, köy içme ve kullanma suları şebeke hatları çalışmalarına katkılarının olmasını sağlamaktır. Evsel atık suların yaşam alanlarını kirletmeden ve sağlığı tehdit etmeyecek şekilde modern projeler ile yapılan tesisler vasıtasıyla köy- kent hayatı arasındaki farkı en aza indirmek, ısınma amaçlı jeotermal kuyu çalışmaları projesinin yapılmasını sağlamak.
A 3. Balık tutmak, çoğunlukla ticaret amacıyla yapılsa da balık tutmanın psikolojik olarak insan sağlığına olumlu etkileri mevcuttur. Balık tutmak hem rahatlatıcı hem de zihinsel olarak ödüllendirici olabilen keyifli bir aktivitedir. Birçok kişi için balık tutmak değil, balık tutma süreci bir eğlence, keyif ve tatmin kaynağıdır. Balıkçılık bir eğlence aktivitesinden çok daha fazlasıdır. Hem fiziksel hem de psikolojik bir rahatlama kaynağıdır. Size vücudunuzu çalıştırma, temiz havayı soluma ve zihninizin dolaşmasına izin verme şansı verir. Balık tutmak, birçok psikolojik faydası olan harika bir hobidir. İnsanlara kendi ayakları üzerinde düşünerek ve sorunları olduğu gibi çözerek yenilikçi olabileceklerini gösterir. Sadece balık tutmanın fiziksel eylemi (ve balık yakalama fırsatı) ile ilgili değil, aynı zamanda doğanın tadını çıkarmak ve güzelliğini takdir etmekle de ilgilidir. Bu nedenlerden dolayı; İlimiz sınırları içerisinde yer alan Baraj ve Göletler gibi ‘Mavi Yaşam Alanlarının’ çevre düzenlemelerinin yapılıp ıslah edilmesi, yukarıda bahsedilen aktivitelerin yapılması için halkın kullanımına sunmak.
Bunun yanı sıra ormanlar, ağaçlıklar ve mesire alanları gibi ‘Yeşil Yaşam Alanları’ halkın kendisi veya sevdikleriyle birlikte güzel vakit geçireceği doğanın tadını çıkaracağı ve dinleneceği alanlardır. Bu alanların çevre düzenlemesinin ve rekreasyon çalışmalarının yapılıp kullanıma sunmak.A 4. Biyolojik çeşitlilik, yaşanabilir ve sağlıklı bir çevrenin oluşması için hayati bir öneme sahiptir. İşlevleri ve özellikleri birbirinden farklı çeşitli canlılar doğal düzenin bir parçasıdır.
Dünya üzerindeki yaşamın devam edebilmesi için bu doğal dengenin korunması ve devam
ettirilmesi gerekmektedir.Biyo çeşitliliğin ve ekosistemlerin insanlığa faydası, bilime katkısı veya estetik değeri bir tarafa kendine özgü değerleri vardır ve her tür var olma hakkına sahiptir. Biyo çeşitliliği ve ekosistemleri öncelikle ihtiyaçlarımızı karşılamak için değil, kendi değerlerimiz oldukları için korumalıyız.
Dolayısı ile il sınırları içerisinde yer alan Seyfe Gölü Kuş Cenneti de korunması elzem olan alanların başında gelmektedir.
A 5. Eğitim ve Öğretimde uzun yıllar yapılan sınavlarda başarılara imza atmış olan şehrimizde eğitim ve öğretim kurumlarının derslik sayılarını artırmak için yeni okullar yapmak.
Ekonomik ömrünü doldurmuş alt yapısı yetersiz olan veya hiç olmayan okullarımızın binalarını yeniden yapmak ya da duruma göre büyük veya küçük onarımlar ve depreme dayanıklı hale getirmek için güçlendirme çalışmaları yaparak bir yenilerini de eklemek.
Derslikler içerisinde daha az sayıda öğrenci ile ders görme imkânlarını genişletip eğitim ve öğretim kalitesini istenilen standartların da üzerine taşımak.
Yukarıda bahsi geçen; yapım, büyük ve küçük onarımlar ile güçlendirme işlerinin, İl Özel İdaresi öz gelirlerinden ayrılan ilköğretim payı (Milli Eğitim Payı) ile yapılması hedeflenmiştir.
-
H1.1. I. Kat Sathi Kaplama, II. Kat Asfalt Sathi Kaplama; Yama, Bakım ve Onarım.
H2.1. 7 (Yedi) İlçe Köylerine İçme Suyu Şebekesi Yapımı projesinin hedefi; İçme suyu miktarı azalan köylerimizin içme suyu şebeke sistemleri ile kaçak su kullanımının önüne geçebilmek için kolektör sisteminin tüm köylerimiz için geliştirilerek yaygınlaştırılmasını sağlamak, su paralarının tahsilatının yapılarak yenileme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamak.
H2.2. Jeotermal ısı kaynağı dağıtım hattı projesi için gerekli olan sıcak su rezervlerini artırarak hâlihazırda hizmet veren tesisin bakım ve onarımlarının sağlıklı bir şekilde yapılmasını saplamak, gerektiğinde yeni kuyular açarak hizmete sunmak için gerekli çalışmaları sağlamak.
H2.3. Yerleşim yeri ve nüfus yoğunluğu itibariyle kanalizasyon projesi yapımına uygun, halk katkısını da sağlayarak vatandaşların sağlıklı bir şekilde temiz bir çevrede yaşamasını temin için kanalizasyon ve alt yapı tesislerini yaygınlaştırmak, doğru kullanımını sağlamak.
H3.1. İlimiz sınırları içerisinde yer alan Kocabey Kavaklığı gibi ‘Yeşil Alanların’ ve baraj göletler gibi ‘Mavi Alanların’ çevre düzenlemeleri ile ıslah çalışmalarının yapılarak halkın kullanımına sunmak.
H4.1. Seyfe Gölü Kuş Cenneti Havzasını canlandırarak eko sistemi muhafaza edebilmek için yapılacak çalışmaların başında; aynı havzada yer alan tarımsal arazileri sulamada kaçak olarak açılmış olan derin kuyular ile derin kuyu sondajların tespitinin yapılarak kapatılması, yeni açılacak olan derin kuyuların da izne tabi olarak yapılacak analiz ve bir dizi etüt çalışmaları akabinde gerçekleşebilecektir.
H5.1. İlimizde bulunan ilkokullarımıza ilaveten, İl Milli Eğitim Müdürlüğünce belirtilen talepler doğrultusunda yeni okullar, büyük ve küçük onarımlar ile deprem güçlendirme çalışmaları yapmak.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
- Henüz eklenmemiş
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
- Henüz eklenmemiş
Performans Programları
- Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları
- Henüz eklenmemiş
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar