2009-2013 dönemi Sakarya Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Üniversitemiz, günümüzün hızlı teknolojik gelişmelerinin ışığı altında 2007 yılında hazırlamış olduğu stratejik plânı uygulamaya koymuş ve sonuçlarını değerlendirerek planda gerekli revizyonları yapmıştır. Üniversitemiz birimleri yıllık değerlendirme raporlarını Kalite Temsilcileri aracılığı ile Rektörlüğe iletmişlerdir. 2007 yılında belirlenmiş olan SWOT analizi sonuçlarının değerlendirilmesi (zayıf ve kuvvetli yönler, fırsat ve tehditlerin devam edip etmediği), belirlenmiş olan stratejiler konusunda hangi faaliyetlerin gerçekleştirildiği, ilgili stratejilerin etkinliği, devam ettirilip ettirilmeyeceği konusundaki bilgiler kalite elçileri yolu ile toplanmıştır. Bu değerlendirmeler ışığında, birimler kendileri için 2007 yılında belirledikleri hedefleri devam ettirip ettirmeyeceklerini ve hedef değerlerini belirlemişlerdir. Gelen bilgiler ışığında hedefler güncellenmiş ve 2009 yılı stratejik plânı oluşturulmuştur. 2009 yılının Stratejik Planı DPT tarafından 2006 yılında hazırlanmış olan Stratejik Planlama Kılavuzu ve YÖDEK (Yüksek Öğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu) Kalite Geliştirme Rehberi dikkate alınarak oluşturulmuştur. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim-öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır.

    Üniversitemizin 2008 yılında da katılımcı bir anlayış ile oluşturduğu stratejik planının, Üniversitemizin bütün sorunlarını çözmesi beklenmemektedir. Ancak sorunların çözülmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır. 2008 yılında da plânın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan birim yöneticilerine ve özellikle de kalite elçilerine teşekkür ediyor, bu plânın uygulanması ile Üniversitemizi daha kaliteli ve çağdaş eğitime bir adım daha yaklaştırarak benimsemiş olduğumuz misyonumuza yine belirlemiş olduğumuz vizyonumuz ile ulaşacağımıza olan inancımı tazeliyor, tüm akademik ve idari personelimiz ile ve öğrencilerimize 2009 yılında da başarılar diliyorum.

    Prof. Dr. Mehmet DURMAN

                                                                                                             Rektör

  • A1-       Öğrenci ve çalışanlarının nitelikleri, paydaşları ile ilişkileri, olanakları ve kaynakları ile yeterli ve etkin olmak.

    A2-       Öğrenci ve çalışan sayısı, dağılımları ve hizmet alanları ile yeterli, etkin ve yönetilebilir bir üniversite olmak.

    A3-       Eğitim-Öğretim kalitesi ile ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilebilirliği artan bir üniversite olmak.

    A4-       Eğitim-Öğretim Hizmetlerinde bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanan, İnternet destekli öğretimi sürekli geliştiren ve bu alanda öncü rolünü sürdüren bir üniversite olmak.

    A5-       Araştırma ve Geliştirme faaliyetlerinin kalitesi ile evrensel nitelikte bilginin üretildiği, yayıldığı ve paylaşıldığı bir üniversite olmak.

    A6-       Bilginin yaygınlaştırılmasında ve toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik gelişiminde etkin rol alan bir üniversite olmak.

    A7-       Üniversitenin stratejik amaçlarına ulaşması için idari ve destek hizmetlerini etkin ve verimli olarak kullanmak.

    A8-       Stratejiler ve süreçlerle yönetim anlayışını benimseyen, kaynaklarını bu yönde etkin kullanan şeffaf ve sürdürülebilir bir yönetim kültürü (yapısı) oluşturmak.

    A9-       Öğrenci ve çalışanlarının memnuniyetini ön planda tutan, liderlik ve kişisel özelliklerinin gelişmesini destekleyen yönetim kültürüne sahip bir üniversite olmak.

    A10-   Kaynaklarını, kurumsal niteliklerini ve özelliklerini etkin ve verimli kullanan, faaliyet ve hizmetlerinin sonuçlarını izleyen, sürekli iyileştiren ve geliştiren bir üniversite olmak.

    A11-   Yükseköğretim misyonunu evrensel, ulusal ve bölgesel boyutta yerine getiren bir üniversite olmak

  • H1.1-     Önlisans programlarına yerleşecek (sınavlı veya sınavsız geçişle) öğrencilerin niteliğini artırmak

    H1.2-     Lisans programlarına yerleşecek öğrencilerin niteliğini artırma

    H1.3-     Yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerin niteliğini artırmak

    H1.4-     Doktora programlarına kabul edilen öğrencilerin niteliğini artırmak

    H1.5-     Akademik kadrolarının nitelikleri yüksek adaylar tarafından tercih edilmesini sağlamak

    H1.6-     Üniversitemizin idari personel kadrolarının nitelikleri yüksek adaylar tarafından tercih edilmesini sağlamak

    H1.7-     Mali kaynaklarının yeterliliğini artırmak

    H1.8-     SAÜ bilgi teknolojileri ve kaynaklarının (bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın, vb) yeterliliğini artırmak

    H1.9-     2013 yılına kadar SAÜ İş teknolojilerinin yeterliliğini zenginleştirmek

    H1.10- SAÜ fiziksel olanaklarının yeterliliğini arttırmak

    H1.11- SAÜ’ye temin edilen hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H1.12- Sanayi ile ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H1.13- Toplum ile ilişkileri artırmak

    H1.14- Kamu kurum ve kuruluşları ile ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H1.15- Mezunlar ile ilişkileri geliştirmek

    H1.16- Çalışanlar ile ilgili ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H1.17- Öğrenciler ile ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H1.18- Yükseköğretim alanında ulusal ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H1.19- Yükseköğretim alanında uluslararası ilişkilerin yeterliliğini artırmak

    H2.1-     Öğrenci sayılarını (fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, yüksek lisans ve doktora) kaynaklarıyla orantılı ve uyumlu sayıda tutmak

    H2.2-     Eğitim, araştırma ve diğer alanlarda öğretim elemanı sayılarının (Profesör, Doçent, Yrd. Doçent, Öğretim Görevlisi, Okutman, Araştırma Görevlisi, Uzman vb.) yeterliliğini sağlamak

    H2.3-     İdari ve teknik personel sayılarını destek hizmetlerini sağlıklı yürütebilecek düzeyde tutmak

    H2.4-     Çalışanların yaş ortalamaları dağılımlarını uygun düzeyde tutmak

    H2.5-     Çalışanların kadın-erkek personel dağılımını eşit hale getirmek

    H2.6-     Çalışanların kıdem ortalamalarını uygun düzeyde tutmak

    H2.7-     2013 yılına kadar Akademik personelin ortalama unvan düzeyini ideal düzeye getirmek

    H2.8-     İdari personelin eğitim düzeyini artırmak

    H2.9-     Akademik birimlerin (Enstitü, fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu) ve bu birimlerdeki programların sayılarının yeterliliğini sağlamak

    H2.10- 2013 yılına kadar Üniversitemiz Kurumun ağırlıklı akademik alanı/alanlarını belirlemek ve yeterliliğini sağlamak

    H2.11- Kurumun fiziksel büyüklüğü ve altyapısının (metre kare) yeterliliğini sağlamak

    H3.1-     Programları çevre, ulusal, uluslararası yeterlikler çerçevesi kapsamında hazırlanan yeterlik çerçevesi esaslarına uygun hale getirmek

    H3.2-     Programların eğitim hedeflerinin yeterliliğini belirlemek ve geliştirmek

    H3.3-     Bölümlerin / Anabilim dallarının / Programların kapsamını ve niteliklerini (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) belirlemek ve artırmak

    H3.4-     Programların anlaşılabilirliğini ve hedeflerinin açıklığını sağlamak

    H3.5-     Programların çıktılarını (programın kazandırması beklenen nitelikler) belirlemek

    H3.6-     Programların bütünlüğünü ve devamlılığını sağlamak

    H3.7-     Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders notları vb.) yeterliliğini sağlamak

    H3.8-     Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliğini sağlamak

    H3.9-     Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin yeterliliğini sağlamak

    H3.10- Öğrenci değerlendirme prosedür ve araçlarının (sınav, ödev, proje vb.) yeterliliğini sağlamak

    H3.11- Yeni öğrencileri programlara hazırlama prosedür ve uygulamalarının yeterliliğini sağlamak

    H3.12- Programların diğer programlarla ilişkilerinin tanımlanması ve geliştirilmesi

    H3.13- Programları ulusal ve uluslararası programlarla uyumlu hale getirmek

    H3.14- Programlarda kişisel gelişime (eğitim, sosyal kültür vb.) destek olacak şekilde iyileştirmeler yapmak

    H3.15- Eğitim Öğretim sonuçlarının kuruma/birime fayda olarak (ekonomik, itibar vb.) dönmesini sağlamak

    H4.1-     Öğrencilere sunulan eğitimin etkinliğini artıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliğini (yabancı dil, IT ve bilgisayar donanımı vb.) sağlamak

    H4.2-     Uzaktan eğitimin etkinliği artırmak

    H4.3-     Uzaktan Eğitime başlangıç yapan diğer kurum ve kuruluşlara danışmanlık desteği vermek

    H4.4-     Uzaktan Eğitimde verilen derslerin senkron eğitime geçişini yapmak

    H5.1-     Araştırma ve geliştirme çalışmalarının çevreye, ulusal ve uluslararası ihtiyaçlara uygunluğunu sağlamak;

    H5.2-     Araştırma ve geliştirme imkân ve kaynaklarını artırmak;

    H5.3-     Araştırma ve geliştirme çalışmalarını artırmak;

    H5.4-     Araştırma ve geliştirme önceliklerini belirlemek

    H5.5-     Araştırma ve geliştirme çalışmalarının bütünlüğünü ve devamlılığını sağlamak

    H5.6-     Araştırma ve geliştirme çalışmalarının, yeterliliğini geliştirmek

    H5.7-     Uluslararası araştırma ve geliştirme çalışmalarını artırmak

    H5.8-     Araştırmayı özendiren ve destekleyen araçları artırmak

    H5.9-     Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini önceliklere uygun hale getirmek

    H5.10- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının hedeflerine ulaşmasını sağlamak

    H5.11- Araştırma ve geliştirme çalışmaları ile eğim-öğretim faaliyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmek

    H5.12- Araştırma ve geliştirme sonuçlarının duyurulması ve paylaşılması ile ilgili araç, ortam ve mekanizmaları geliştirmek

    H5.13- Araştırma ve geliştirme çalışmalarının oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) kurulan yapısal ilişkileri geliştirmek

    H5.14- Araştırma ve geliştirme sonuçlarının topluma faydalı olmasını sağlamak

    H5.15- Araştırma ve geliştirme sonuçlarının kuruma / birime faydalı (ekonomik, sosyal vb.) olmasını sağlamak

    H5.16- Uzaktan Eğitime yönelik ARGE çalışmalarının desteklenmesi

    H6.1-     Kurum tarafından düzenlenen ulusal ve uluslararası bilimsel ve sanatsal konferans, seminer, panel v.b. faaliyetlerin sayısını artırmak.

    H6.2-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunlunu artırmak;

    H6.3-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin olanak ve kaynaklarını artırmak;

    H6.4-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin etkinliğini artırmak;

    H6.5-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin önceliklerini belirlemek

    H6.6-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin disiplinlerarası yapılabilmesini sağlamak

    H6.7-     Uluslararası uygulama ve hizmet faaliyetlerini artırmak

    H6.8-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin disiplinlerarası yapılabilmesini sağlamak

    H6.9-     Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin hedeflerine ulaşmasını sağlamak;

    H6.10- Eğitim-Öğretim ile uygulama ve hizmet faaliyetleri arasındaki ilişkiyi artırmak

    H6.11- Araştırma ve geliştirme çalışmaları ile uygulama ve hizmet faaliyetleri arasındaki ilişkiyi artırmak;

    H6.12- Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin sonuçlarının duyurulması ve paylaşılması ile ilgili araç, ortam ve mekanizmalarını artırmak

    H6.13- Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) yapısal ilişkiler kurmak

    H6.14- Yaşam Boyu Eğitim faaliyetlerini artırmak

    H6.15- Topluma yönelik sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri artırmak

    H6.16- Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin topluma faydalı olmasını sağlamak

    H6.17- Uygulama ve hizmet faaliyetlerinin kuruma / birime faydalı (ekonomik, sosyal vb.) olmasını sağlamak

    H6.18- Topluma yönelik uzaktan eğitimle yaşam boyu eğitim sertifika programlarının geliştirilmesi

    H7.1-     Personel işleri ile ilgili hizmetlerin yeterliliğini (akademik tayin, idari tayin, sicil, hizmet içi eğitim ve özlük hakları) artırmak

    H7.2-     İdari (ihale, temizlik, ulaşım vb.) işler ile ilgili hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H7.3-     Bütçe ile ilgili süreç ve hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H7.4-     Öğrencilerin akademik işleri ile ilgili hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H7.5-     Kütüphane ve dokümantasyon işleri ilgili hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H7.6-     Yapı ve çevre işleri ve mekanik tesisatı ile ilgili hizmetlerini artırmak.

    H7.7-     Teknik destek işleri ile ilgili hizmetleri artırmak

    H7.8-     Bilgi işlem ve haberleşme desteğinin yeterliliğini artırmak

    H7.9-     Hukuk destek hizmetlerinin yeterliliğini artırmak

    H7.10- Basın ve halkla İlişkiler hizmetlerini artırmak

    H7.11- Sağlık hizmetlerinin yeterliliğini artırmak

    H7.12- Kültür ve sosyal hizmetlerin yeterliliğini artırmak

    H7.13- Spor ile ilgili hizmetleri artırmak

    H7.14- Burs olanak ve hizmetlerinin yeterliliği

    H7.15- Yurtlarda kalan öğrenci sayılarını artırma

    H7.16- Öğrenci bilim, kültür ve sanat toplulukları etkinliklerini artırmak

    H7.17- Uluslararası ofis hizmetlerinin yeterliliğini artırmak

    H7.18- Öğrenci kariyer planlama hizmetlerini artırmak

    H7.19- Staj destek hizmetlerini artırmak

    H7.20- Öğrenci konseylerine sağlanan hizmetleri artırmak

    H7.21- Üniversite adaylarına yönelik tanıtım çalışmalarını artırmak

    H8.1-     Organizasyonel yapının yeterliliğini sağlamak

    H8.2-     Görev ve sorumluluk tanımlarını açık bir şekilde tanımlanmasını sağlamak

    H8.3-     Görev yetkilerinin tanımlanmasını sağlamak

    H8.4-     Stratejilerin varlığı ve yeterliliğini sağlamak

    H8.5-     Karar verme mekanizmalarının yeterliliğini sağlamak

    H8.6-     İş süreçlerinin (akademik ve idari) yeterliliğini sağlamak

    H8.7-     Stratejik planlama ve izleme süreçlerini oluşturmak

    H8.8-     Kalite geliştirme süreçlerini oluşturmak

    H8.9-     Bilgi yönetimi süreçlerini oluşturmak

    H8.10- İnsan kaynakları süreçlerini artırmak

    H8.11- Finans kaynakları süreçlerinin yeterliliğini artırmak

    H8.12- Öğrenci katılım süreçlerinin yeterliliğini artırmak

    H8.13- Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uygulama ve hizmet süreçleri ile ilgili etik standartlarının yeterliliğini sağlamak

    H8.14- Kurum dışı işbirliklerini geliştirmek

    H8.15- Süreçlerin tanımlanması iyileştirilmesi ve gözden geçirilmesi faaliyetlerinin iyileştirilmesi

    H9.1-     Çalışan personelin ortak kültür ve değerlerin paylaşımını zenginleştirmek

    H9.2-     Akademik personelin memnuniyetini artırmak

    H9.3-     İdari personelin memnuniyetini artırmak

    H9.4-     Öğrenci memnuniyetini artırmak

    H9.5-     Liderlik yaklaşımlarını geliştirmek

    H9.6-     Yönetici yaklaşımlarını (yönetim tarzı, tanıma ve takdir, insan ilişkileri, yetki paylaşımı vb.) zenginleştirmek

    H9.7-     Akademik personelin idari ve yönetsel özelliklerinin yeterliliğini geliştirmek

    H9.8-     İdari personelin özelliklerinin yeterliliğini geliştirmek

    H9.9-     Çalışanlar arasındaki iş birliği ortamını geliştirmek

    H9.10- İş arkadaşlığı ve sosyal ortamı zenginleştirmek

    H10.1- Kurumsal niteliklerin ve özelliklerin yetkinliğini ölçmek

    H10.2- Öğrencilerle ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.3- Araştırma ve geliştirme ile ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.4- Uygulama ve hizmet faaliyetleri ile ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.5- Yönetsel faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.6- İdari faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.7- Toplum hizmetleri ile ilgili sonuçların yeterliliğini ölçmek, değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

    H10.8- Çalışanlarla ilgili sonuçların değerlendirilmesi

    H10.9- Temel performans sonuçlarının iyileştirilmesi

    H10.10-  Yükseköğretim alanında uluslararası ilişkilerin sonuçlarını artırmak

    H11.1- Sonuçların evrensel yükseköğretim kurumu olma misyonuna uygunluğunu ölçmek değerlendirmek ve iyileştirmeler yapmak

    H11.2- Türk yükseköğretim kurumu olma misyonuna uygunluğunu ölçmek değerlendirmek ve iyileştirmeler yapmak

    H11.3- Kendi misyonuna uygunluğunu ölçmek değerlendirmek ve iyileştirme yapmak

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]