2009-2013 dönemi Selçuk Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Selçuk Üniversitesi, 15 Fakülte, 1 Devlet Konservatuvarı, 1 Yabancı Diller Yüksekokulu, 1 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, 2 Sağlık Yüksekokulu, 22 Meslek Yüksekokulu, 4 Enstitü, 25 Araştırma ve Uygulama Merkezi ve 80.000 öğrencisi ile örgün öğrenim gören öğrenci sayısı  yönünden Türkiye’nin en büyük üniversitesidir.

    1975 yılında kurulan Selçuk Üniversitesi misyon, vizyon ve stratejik planını ilk olarak 2005 yılında belirlemiştir. Üniversite, daha iyi bir eğitim seviyesine ve uluslararası kaliteye ulaşmanın bilinciyle 2006 yılında Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı’ndan başarıyla geçmiştir.

    Sürekli yenilenmeyi ve kalite kültürünü kendisine ilke edinen Selçuk Üniversitesi, rekabetçi bir üniversite yapısıyla Avrupa Yüksek Öğrenim alanı içinde yer almayı amaçlamaktadır.

    Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve araştırma başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, finansal yapı, alt yapı, toplumla ilişkiler ve uluslararası ilişkileri kapsayan 8 başlık altında 2009-2013 stratejik planı hazırlanmıştır.

    Selçuk Üniversitesi 2009-2013 Stratejik Planı’nın hazırlanmasında özverili çalışmalarından dolayı başta Selçuk Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ederim.

      Prof. Dr. Süleyman OKUDAN

    Selçuk Üniversitesi Rektörü

     

  • A1-       Akreditasyon ve kalite geliştirmenin sürekliliğini sağlamak

    A2-       Hayat boyu eğitim olanaklarını geliştirmek

    A3-       Meslek Yüksek Okullarını yeniden yapılandırmak

    A4-       Araştırma Alt yapısını Geliştirmek

    A5-       Araştırma Sayı ve Kalitesini Artırmak

    A6-       İnsan Kaynakları ve Kurumsallaşma

    A7-       İnsan Kaynaklarını Geliştirmek

    A8-       Kurumsallaşmanın Sağlanması

    A9-       Finans Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Dengeli Dağılımı

    A10-   Eğitim ve Araştırmaya Yönelik Alt Yapının Geliştirilmesi

    A11-   Sosyal ve Kültürel Alanların Geliştirilmesi

    A12-   Mezunlar İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması

    A13-   Kamu ve Özel Kuruluşlar İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması

    A14-   Kent Halkı İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması

    A15-   Uluslararası İlişkilere Yönelik Kurumsal Yapının Oluşturulması

    A16-   Uluslararasılaşma

    A17-   Sosyal Faaliyetlere Yönelik Kurumsal Yapının Tesisi

    A18-   Sanatsal, Kültürel ve Sportif Etkinliklerin Yürütülmesi

  • H1.1-     Tüm lisans programlarında öğrenme çıktılarını belirlemek ve öğretimi çıktılara dayalı olarak planlamak

    H1.2-     Akreditasyon ve kalite değerlendirmelerini fakülte ve programlara yaygınlaştırmak

    H1.3-     Her fakülte, bölüm ve program için öğrenci akademisyen oranını belirleyerek standartlaştırmak

    H1.4-     Başarılı öğrencileri Selçuk Üniversitesine çekmek

    H1.5-     Kredi sisteminin etkinliğini arttırmak ve disiplinler arası geçişleri desteklemek

    H1.6-     Lisansüstü eğitimin çeşitliliğini ve niteliğini arttırmak

    H1.7-     2013 yılına kadar yabancı dilde ulusal / uluslararası ortak dereceli lisansüstü programlarını tüm programların % 10’unu kapsar hale getirmek

    H2.1-     Bölgenin, öğretim elemanlarının, öğrencilerin ve mezunların ihtiyaç duyduğu alanlarda eğitim programları düzenlemek

    H2.2-     Hayat boyu eğitim kapsamında tezsiz yüksek lisans programlarının çeşitliliğini artırmak

    H3.1-     Bölgesel ihtiyaçlar doğrultusunda Meslek Yüksek Okullarında ihtiyaç duyulmayan programları kapatmak ve benzer programları birleştirmek

    H3.2-     Meslek Yüksek Okullarının yeniden yapılandırılmasını tartışmaya açmak

    H4.1-     AR-GE Koordinatörlüğü’nün tesisi

    H4.2-     Araştırma için finansal kaynakların artırılması

    H5.1-     Birimlerin (anabilim dalı, bölüm, program, fakülte vb.) araştırma stratejilerini belirlemek, araştırma ve projeleri araştırma stratejilerine göre yönlendirmek

    H5.2-     Yayın sayısı ve kalitesini artırmak

    H5.3-     Araştırmada yerel, ulusal ve uluslararası işbirliklerini artırmak

    H6.1-     Performans değerlendirme sistemine geçilmesi

    H6.2-     Ulusal ve uluslararası hareketliliği artırmak

    H6.3-     Atanma ve Yükseltilme Kriterlerinin Tespiti

    H7.1-     Norm Kadro uygulamasına geçilmesi

    H7.2-     Kalite Yönetim Sistemlerinin Kurulması

    H7.3-     Kurum Kültürünün Geliştirilmesi

    H7.4-     İç Denetim Biriminin Yapılandırılması

    H7.5-     Yönetime Katılımın Sağlanması

    H8.1-     Öz kaynaklarının artırılması

    H8.2-     Dış kaynakların artırılması

    H8.3-     Üniversitenin önceliklerine ve birimlerin performanslarına göre üniversite fonlarından yararlanmanın sağlanması

    H9.1-     Bina ve laboratuvarların geliştirilmesi

    H9.2-     Bilişim alt yapısının iyileştirilmesi

    H9.3-     Engellilere yönelik alt yapının geliştirilmesi

    H10.1- Barınma imkânlarının geliştirilmesi

    H10.2- Ulaşımın geliştirilmesi

    H10.3- Çevre düzeni ve rekreasyon alanlarının geliştirilmesi

    H10.4- Kafeterya ve yemekhane hizmetlerinin geliştirilmesi

    H10.5- Spor alanlarının geliştirilmesi

    H10.6- Kültürel alanların geliştirilmesi

    H11.1- Kariyer Planlama Merkezi’nin etkinliğinin artırılması

    H11.2- Mezunlar ile yapılan ortak bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerin artırılması

    H 12.1-Kamu ve özel kuruluşlar ile ortak bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerin artırılması

    H13.1- Kent halkına yönelik sağlık ve eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi

    H14.1- Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü’nün kurulması ve Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin işler hale getirilmesi

    H14.2- Birimlerde etkin yapının kurulması

    H15.1- Değişim faaliyetlerinin teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması

    H15.2- Uluslararası bilimsel ve sosyal faaliyetlerin artırılması

    H15.3- Üniversitenin uluslararası düzeyde tanıtımının yapılması

    H16.1- Sanatsal, Kültürel ve Sportif Etkinlikler Merkezi Birimlerinin kurulması

    H17.1- Öğrenci oryantasyon programlarının yapılması.

    H17.2- Öğrenci topluluk faaliyetlerinin desteklenmesi

    H17.3- Etkinliklerin uluslararası boyuta taşınması

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

      Henüz eklenmemiş
  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
    Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]