2009-2013 dönemi Selçuk Üniversitesi Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Selçuk Üniversitesi, 15 Fakülte, 1 Devlet Konservatuvarı, 1 Yabancı Diller Yüksekokulu, 1 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, 2 Sağlık Yüksekokulu, 22 Meslek Yüksekokulu, 4 Enstitü, 25 Araştırma ve Uygulama Merkezi ve 80.000 öğrencisi ile örgün öğrenim gören öğrenci sayısı yönünden Türkiye’nin en büyük üniversitesidir.
1975 yılında kurulan Selçuk Üniversitesi misyon, vizyon ve stratejik planını ilk olarak 2005 yılında belirlemiştir. Üniversite, daha iyi bir eğitim seviyesine ve uluslararası kaliteye ulaşmanın bilinciyle 2006 yılında Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı’ndan başarıyla geçmiştir.
Sürekli yenilenmeyi ve kalite kültürünü kendisine ilke edinen Selçuk Üniversitesi, rekabetçi bir üniversite yapısıyla Avrupa Yüksek Öğrenim alanı içinde yer almayı amaçlamaktadır.
Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve araştırma başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, finansal yapı, alt yapı, toplumla ilişkiler ve uluslararası ilişkileri kapsayan 8 başlık altında 2009-2013 stratejik planı hazırlanmıştır.
Selçuk Üniversitesi 2009-2013 Stratejik Planı’nın hazırlanmasında özverili çalışmalarından dolayı başta Selçuk Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ederim.
Prof. Dr. Süleyman OKUDAN
Selçuk Üniversitesi Rektörü
-
A1- Akreditasyon ve kalite geliştirmenin sürekliliğini sağlamak
A2- Hayat boyu eğitim olanaklarını geliştirmek
A3- Meslek Yüksek Okullarını yeniden yapılandırmak
A4- Araştırma Alt yapısını Geliştirmek
A5- Araştırma Sayı ve Kalitesini Artırmak
A6- İnsan Kaynakları ve Kurumsallaşma
A7- İnsan Kaynaklarını Geliştirmek
A8- Kurumsallaşmanın Sağlanması
A9- Finans Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Dengeli Dağılımı
A10- Eğitim ve Araştırmaya Yönelik Alt Yapının Geliştirilmesi
A11- Sosyal ve Kültürel Alanların Geliştirilmesi
A12- Mezunlar İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması
A13- Kamu ve Özel Kuruluşlar İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması
A14- Kent Halkı İle İletişim ve İşbirliğinin Arttırılması
A15- Uluslararası İlişkilere Yönelik Kurumsal Yapının Oluşturulması
A16- Uluslararasılaşma
A17- Sosyal Faaliyetlere Yönelik Kurumsal Yapının Tesisi
A18- Sanatsal, Kültürel ve Sportif Etkinliklerin Yürütülmesi
-
H1.1- Tüm lisans programlarında öğrenme çıktılarını belirlemek ve öğretimi çıktılara dayalı olarak planlamak
H1.2- Akreditasyon ve kalite değerlendirmelerini fakülte ve programlara yaygınlaştırmak
H1.3- Her fakülte, bölüm ve program için öğrenci akademisyen oranını belirleyerek standartlaştırmak
H1.4- Başarılı öğrencileri Selçuk Üniversitesine çekmek
H1.5- Kredi sisteminin etkinliğini arttırmak ve disiplinler arası geçişleri desteklemek
H1.6- Lisansüstü eğitimin çeşitliliğini ve niteliğini arttırmak
H1.7- 2013 yılına kadar yabancı dilde ulusal / uluslararası ortak dereceli lisansüstü programlarını tüm programların % 10’unu kapsar hale getirmek
H2.1- Bölgenin, öğretim elemanlarının, öğrencilerin ve mezunların ihtiyaç duyduğu alanlarda eğitim programları düzenlemek
H2.2- Hayat boyu eğitim kapsamında tezsiz yüksek lisans programlarının çeşitliliğini artırmak
H3.1- Bölgesel ihtiyaçlar doğrultusunda Meslek Yüksek Okullarında ihtiyaç duyulmayan programları kapatmak ve benzer programları birleştirmek
H3.2- Meslek Yüksek Okullarının yeniden yapılandırılmasını tartışmaya açmak
H4.1- AR-GE Koordinatörlüğü’nün tesisi
H4.2- Araştırma için finansal kaynakların artırılması
H5.1- Birimlerin (anabilim dalı, bölüm, program, fakülte vb.) araştırma stratejilerini belirlemek, araştırma ve projeleri araştırma stratejilerine göre yönlendirmek
H5.2- Yayın sayısı ve kalitesini artırmak
H5.3- Araştırmada yerel, ulusal ve uluslararası işbirliklerini artırmak
H6.1- Performans değerlendirme sistemine geçilmesi
H6.2- Ulusal ve uluslararası hareketliliği artırmak
H6.3- Atanma ve Yükseltilme Kriterlerinin Tespiti
H7.1- Norm Kadro uygulamasına geçilmesi
H7.2- Kalite Yönetim Sistemlerinin Kurulması
H7.3- Kurum Kültürünün Geliştirilmesi
H7.4- İç Denetim Biriminin Yapılandırılması
H7.5- Yönetime Katılımın Sağlanması
H8.1- Öz kaynaklarının artırılması
H8.2- Dış kaynakların artırılması
H8.3- Üniversitenin önceliklerine ve birimlerin performanslarına göre üniversite fonlarından yararlanmanın sağlanması
H9.1- Bina ve laboratuvarların geliştirilmesi
H9.2- Bilişim alt yapısının iyileştirilmesi
H9.3- Engellilere yönelik alt yapının geliştirilmesi
H10.1- Barınma imkânlarının geliştirilmesi
H10.2- Ulaşımın geliştirilmesi
H10.3- Çevre düzeni ve rekreasyon alanlarının geliştirilmesi
H10.4- Kafeterya ve yemekhane hizmetlerinin geliştirilmesi
H10.5- Spor alanlarının geliştirilmesi
H10.6- Kültürel alanların geliştirilmesi
H11.1- Kariyer Planlama Merkezi’nin etkinliğinin artırılması
H11.2- Mezunlar ile yapılan ortak bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerin artırılması
H 12.1-Kamu ve özel kuruluşlar ile ortak bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerin artırılması
H13.1- Kent halkına yönelik sağlık ve eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi
H14.1- Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü’nün kurulması ve Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin işler hale getirilmesi
H14.2- Birimlerde etkin yapının kurulması
H15.1- Değişim faaliyetlerinin teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması
H15.2- Uluslararası bilimsel ve sosyal faaliyetlerin artırılması
H15.3- Üniversitenin uluslararası düzeyde tanıtımının yapılması
H16.1- Sanatsal, Kültürel ve Sportif Etkinlikler Merkezi Birimlerinin kurulması
H17.1- Öğrenci oryantasyon programlarının yapılması.
H17.2- Öğrenci topluluk faaliyetlerinin desteklenmesi
H17.3- Etkinliklerin uluslararası boyuta taşınması
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
- Henüz eklenmemiş
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- Henüz eklenmemiş
Faaliyet Raporları
- 2013 Faaliyet Raporu (indir)
- 2012 Faaliyet Raporu (indir)
- 2010 Faaliyet Raporu (indir)
- 2009 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar