2008-2012 dönemi Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Dünyada ve ülkemizde yaşanan hızlı ve çok yönlü değişim süreçleri ile vatandaşlarımızın çeşitlenen talepleri, özellikle bürokratik yapı ve yönetim anlayışında köklü değişiklikleri gündeme getirmiştir. Bunlardan bir tanesi olan “Stratejik Yönetim” anlayışı ile taleplere cevap verebilen, şeffaflık, eşitlik, etkinlik ve hesap verilebilirlik ilkelerini esas alan, katılımcı ve sürdürülebilir sistemin oluşturulması hedeflenmiştir.

    Bu cihetle; 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme konuları düzenlenmiş ve kamu harcama yönetiminin iyileştirilmesine ve bütçe sürecinin etkinliğinin arttırılmasına çalışılmıştır. Bu kanun ile, kamu kurumlarının politika oluşturma kapasitelerinin arttırılması, bütçe hazırlama ve uygulama süreçlerinde mali disiplin sağlanması, kaynakların etkin ve verimli bir şekilde kullanılıp kullanılmadığının izlenmesi ve bunun üzerine kurulu bir hesap verme sorumluluğunun geliştirilmesi açılarından “stratejik planlama” temel bir araç olarak benimsenmiştir.

    Kamuda stratejik yönetim yaklaşımının alt yapısını oluşturacak olan 5 yıllık Stratejik Planlar ile kamu idarelerinin; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmaları, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamaları, performansları önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmeleri ve kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini önceden tespit etmeleri sağlanmış olacaktır.

    Bakanlığımız bağlı kuruluşlarından, havacılık sektörünü düzenleme ve denetleme görevlerini yerine getiren Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yukarıda belirttiğim ilkeler doğrultusunda 2008–2012 dönemini kapsayan Stratejik Planını oluşturmuştur.

    Stratejik Planın hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür eder, Planın Ülkemize ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğümüze hayırlı olmasını ve başarı ile uygulanmasını dilerim.

    Binali YILDIRM

    Ulaştırma Bakanı

  • A1- Havacılık emniyetini uluslararası standartlarda en üst seviyede sağlamak.

    A2- Havacılık güvenliğini arttırmak.

    A3- Sivil havacılık faaliyetlerinin sürdürülebilir gelişimini sağlamak.

    A4- Havaalanlarına yönelik yürütülen faaliyetleri uluslararası standartların üzerine çıkarmak.

    A5- Çevreye duyarlı hizmet anlayışını yaygınlaştırmak.

    A6- Kurumsal yapıyı etkin hale getirmek.

  • H1.1- Havayolu işletmeleri yılda 4 kere, hava taksi işletmeleri yılda 2 kere ve diğer işletmeler yılda en az 1 kere denetlenecektir.

    H1.2- Havayolu işletmelerinin bakım yönetimi kısımları ile bakım kuruluşları yılda en az iki kere, hava taksi isletmelerinin bakım yönetimi kısımları ile bakım kuruluşları bünyesinde bulunan hat bakım istasyonları ise yılda en az bir kere denetlenecektir.

    H1.3- 2008–2012 yılları arasında yapılacak periyodik denetimlerle Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı-EASA’dan Bakım Kuruluşlarını Yetkilendirilmeleri konusunda alınan akreditasyonun sürekliliği sağlanacaktır.

    H1.4- 2009 yılı sonuna kadar, ülkemizde verilen teknisyen lisanslarının JAR-66 standartlarına uygun hale getirilmesi sağlanacaktır.

    H1.5- SAFA programı kapsamında Türk tescilli uçaklara yapılan denetim bulgularının yıllık ortalamasının 0,9’un altına düşürülmesi sağlanacaktır.

    H1.6- Sivil Havacılık Emniyeti konusundaki yasal düzenlemeler 2012 yılına kadar tamamlanacak ve düzenli olarak güncellenecektir.

    H1.7- EUROCONTROL Emniyet Düzenleyici Gereksinimlerinin Milli Mevzuata aktarılması 2009 yılı sonuna kadar tamamlanacaktır.

    H1.8- 2012 yılı sonuna kadar tüm hava liman ve meydanlarımızdaki haberleşme, seyrüsefer ve gözetim hizmetleri veren birimler ve kullanmakta oldukları sistemler ile hava trafik kontrol hizmeti ve havacılık bilgi hizmeti veren üniteler her yıl düzenli olarak denetlenecektir.

    H1.9- Yıl içerisinde gerçekleşen hava hadiselerinin değerlendirilmesi kapsamında oluşturulan “Tavsiye ve İzleme Kurulu” tarafından her yıl genel bir değerlendirme yapılacaktır.

    H2.1- Tüm havaalanlarında Milli Sivil Havacılık Güvenlik Kalite Kontrol Programına uygun olarak yılda bir kez denetleme ve test, 3 yılda bir kez de inceleme yapılacaktır.

    H2.2- Sivil Havacılıga hizmet veren tüm kurum/kuruluşlardaki mevcut personelin görevleriyle ilgili havacılık güvenliği eğitimlerini 2010 yılına kadar etkin ve yaygın bir şekilde almaları sağlanacak ve 2010 yılı sonrası için takip mekanizması oluşturulacaktır.

    H2.3- Sivil Havacılık Güvenliği konusundaki yasal düzenlemelerin tamamlanması ve mevcut mevzuatların uluslararası standartlar ve ülkemiz ihtiyaçları doğrultusunda güncellenmesi amacıyla yürütülen çalışmalar yapılacak ihtiyaç tespitinden sonra 6 ay içerisinde tamamlanacaktır.

    H2.4- Havaalanlarının güvenlik kontrol noktalarındaki hizmet etkinliğinin arttırılması amacıyla yürütülen altyapı çalışmaları 2012 yılına kadar tamamlanacaktır.

    H2.5- Tüm güvenlik paydaşları arasında hızlı ve güvenilebilir iletişimin kurulmasını teminen, güvenlik teçhizatı standartlarının oluşturulması ve cihazların sertifikasyonuna ilişkin altyapı çalışmaları 2009 yılına kadar tamamlanacaktır.

    H2.6- Kuraldışı ve kabul edilmeyen yolcuların taşınması ile ilgili altyapı çalışmaları ve yasal düzenlemeler 2010 yılı sonuna kadar tamamlanacaktır.

    H2.7- Tehlikeli maddelerin havayolu ile taşınması ile ilgili altyapı çalışmaları ve yasal düzenlemeler 2010 yılı sonuna kadar tamamlanacaktır.

    H2.8- Hava kargo acentalarının güvenlik kurallarına ilişkin yasal düzenlemeler 2009 yılı sonuna kadar gözden geçirilecektir.

    H3.1- 2012 yılına kadar mevcut 88 ülke ile imzalanmış olan hava ulaştırma anlaşmaları çoklu tayin ve frekans kısıtlamasının kaldırılması ilkeleri çerçevesinde revize edilecek ve anlaşma bulunmayan ülkeler ile uygun görülmesi halinde hava ulaştırma anlaşması yapılması sağlanacaktır.

    H3.2- 2010 yılına kadar tüketici haklarının korunması ve haksız rekabetin önlenmesi konularındaki yasal ve idari düzenlemeler tamamlanacaktır.

    H3.3- Trafiğin yoğun olduğu havalimanlarının verimli şekilde kullanılmasına ilişkin yürütülen çalışmalar 2010 yılı sonuna kadar tamamlanacaktır.

    H3.4- 2012 yılı sonuna kadar yolcu taşımacılığındaki havayolu payının % 10’a çıkarılması amacıyla sektörel düzenlemeler yapılacaktır.

    H3.5- Ülkemizin jeopolitik konumu göz önünde bulundurularak Avrupa ve Ortadoğu arasında yer alan uluslararası kargo merkezi olunması amacıyla 2012 yılına kadar yük taşımacılığındaki havayolu payının %5’e çıkarılması sağlanacaktır.

    H4.1- Sivil trafiğe açık havaalanlarının emniyetinin artırılması amacıyla işletme ruhsatı ve sertifikalandırma işlemleri 2010 yılına kadar tamamlanacaktır.

    H4.2- Sivil trafiğe açık havaalanlarında hizmet veren tüm kurum ve kuruluşların 2010 yılına kadar ruhsatlandırılması sağlanacaktır.

    H4.3- Havaalanlarındaki yolcu kolaylıklarının en üst düzeyde sağlanabilmesi için gerekli düzenlemeler 2010 yılı sonuna kadar tamamlanacaktır.

    H4.4- Heliportların yaygınlaştırılması ve daha etkin kullanılabilmesi amacıyla yasal ve idari düzenlemeler 2010 yılına kadar tamamlanacaktır.

    H4.5- Havaalanları çevresindeki yapılaşmaların en üst seviyede kontrolü için 2012 yılı sonuna kadar yasal ve idari düzenlemeler yapılacaktır.

    H5.1- Gürültü ve emisyon ile ilgili düzenlemelerin 2012 yılına kadar uluslararası uygunluk kapsamında iyileştirilmesi sağlanacaktır.

    H6.1- Stratejik insan kaynakları yaklaşımını esas alan uygulamalar 2010 yılı sonuna kadar tamamlanarak, kurumsal kimliğin benimsenmesi sağlanacaktır.

    H6.2- E-devlet kriterleri göz önünde bulundurularak oluşturulacak olan Otomasyon Bilgi Sistemi sayesinde elektronik dönüşüm 2012 yılına kadar tamamlanacaktır.

    H6.3- Kalite Yönetim Sistemi bir yıl içerisinde etkin bir hale getirilecektir.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]