2006-2010 dönemi Süleyman Demirel Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Günümüz dünyası baş döndüren, nefes kesen bir değişim dalgası ile yüz yüzedir. Değişim dinamikleri yönetilememekte, tam aksine kontrolsüz bir dönüştürme sürecini beraberinde getirmektedir. Değişimi doğru kavrayan, tasarımını doğru yapan birey ve kurumlar için bu durum bir fırsat haline gelecek ve değişimin öncüsü olarak bu dalgadan güçlenerek çıkabileceklerdir. Yüksek öğretim alanında da benzer gelişmeler yaşanmaktadır. Özellikle Avrupa Üniversiteler Birliği ile işbirliği sürecine girildiği şu günlerde bu sürece dâhil olan üniversite sayısı artmış, yüksek öğretime olan talep büyümüş ve rekabetçi bir yüksek öğretim piyasasının ortaya çıkması, kurumların kendi konumlarını gözden geçirmeye başlamasını kaçınılmaz hale getirmiştir.

    Son dönemde Türk Yüksek Öğretiminde Üniversitelerin geleceği, uluslararası rekabetin yönü, gelişimin hangi alanlarda olacağı, uzmanlaşma, ekolleşme, üniversitelerin bilim ve sanat politikalarının olup olamayacağı  açıklık ve hesap vermeye dayalı politikaları gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceklerine ilişkin konular biraz kaygı biraz da ilgiyle tartışılmaktadır.

    Stratejik Planlama olgusu da bir anlamda bu soruların cevaplarını aramanın birer aracı olarak ortaya çıkmıştır. Buna zaman ve mekân mefhumunu ortadan kaldıran küreselleşme olgusunun katılması, artan öğrenci sayısı ve son olarak üniversitelere devletin sağladığı katkının gittikçe azalma eğiliminde olması eklendiğinde gerçekten bir yol haritasına duyulan ihtiyaç kaçınılmaz olmuştur. Sonuçta üniversite bilimsel, idari ve mali açılardan özerk olmakla beraber yarı-kamusal hizmet üreten bir kurumdur. Ülkenin yüksek öğretim kurumu olarak üniversitenin, vergi mükelleflerine, politika yapıcılarına dolayısıyla yönetime bir hesap verme yükümlülüğü vardır ve de olmalıdır.

    Süleyman Demirel Üniversitesi ise sadece yeni yasal düzenlemelerden kaynaklanan zorlamalarla bu sürece katılmamıştır. Önceliklerini belirlemek, bugünkü konumu ile gelecekte hedeflediği arasındaki farkı görmek ve özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılında “nasıl bir üniversite, nasıl bir Türkiye ve dünya” sorularına cevap aramak için bu sürece katılmıştır. Hedefimiz bugüne kadar büyük bir heyecanla geldiğimiz bu noktadan sonra üniversitemizi, öncü ve lider bir kurum olarak daha ileriye taşımak olacaktır.

     

     

    Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR

    Rektör

  • A1- "Öğretim üye ve elemanlarımızın nicelik ve niteliğini, uluslararası düzeyde kabul edilebilir seviyeye yükseltmek"

    A2- Öğretim elemanı sayısı ile derslerin işleniş yöntemlerini, müfredatlarını ve yeni öğretim tekniklerini geliştirerek eğitim kalitesinin artmasını sağlamak.

    A3- Eğitimde öğrenci merkezliliği egemen kılmak, öğrencilerimize düşünme ve düşündüğünü ifade etme alışkanlığı kazandırmak.

    A4- Öğretim elemanlarımızın ve öğrencilerimizin araştırma ve bilimsel aktivitelerini artırmak

    A5- Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri için fiziki ve teknik altyapıyı tamamlamak

    A6- Sosyal - kültürel olanakları iyileştirmek ve verilen hizmetlerin daha etkin ve kaliteli olarak verilmesini sağlamak.

    A7- Yönetim mekanizmalarının paylaşımcı, şeffaf, hesap verebilir,üniversite kimliğini oluşturan, bütçe çözümleri bulan nitelikte olmasını sağlamak

    A8- Üniversitenin Paydaşlarıyla İlişkisinin Kuvvetlendirmek, üniversitemizin bulunduğu çevre ve ülke sorunlarına çözüm üreten bir üniversite olmasını sağlamak.

    A9- SDÜ Çalışanların kuruma bağlılıklarını geliştirmek ve kurumdaki Öğretim üye ve elemanlarımız ile İdari Personelimizin İş Tatmin Düzeylerini Yükseltmek ve Motivasyonlarını artırmak,

  • H1.1-   "Hizmet içi ve sürekli eğitim programlarının her yıl düzenlenmesi ve bu programlara katılan öğretim üyesi sayısının, 2010’a kadar toplam akademisyen sayısının %100’üne ulaşmasını sağlamak."

    H1.2-   "Uluslararası literatürde yayınlanacak olan makalelerin sayısını ve yurt dışı bilimsel

    etkinliklere katılan akademik personel sayısını 2008 yılı ikinci döneme kadar %20 arttırmak."

    H1.3-   Ulusal ve uluslararası proje alma, yürütme ve tamamlama yeteneğini 2010 yılı sonuna kadar %50 yükseltmek.

    H1.4-   "Öğretim üyeliği yükselme ve atama kriterlerini 2008 yılı birinci döneminden itibaren %20 arttırmak"

    H1.5-   "Öğretim elemanlarının öğrencilerin değerlendirme anketleriyle düzenli olarak

    ölçülmesi ve başarı kriterinin 2006 yılı sonunda 3,65/ 5 puana yükseltilmesi"

    H2.1-   Birimlerdeki, öğrenci/öğretim elemanı dağılımını göz önünde bulundurarak, Anabilim dallarının öğretim elemanı taleplerinde öncelik ve ihtiyaçları doğrultusunda, öğretim elemanı sayısını 2009 yılı ikinci döneme kadar %20 arttırmak.

    H2.2-   Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısını 2009 yılı ikinci döneme kadar 20 öğrenciye indirmek

    H2.3-   Tüm birimlerdeki önlisans, lisans ve lisansüstü ders programlarının 2008 yılı birinci dönemine kadar güncellenmesini sağlamak.

    H2.4-   2010 yılı ikinci döneme kadar tüm programlarda yabancı dil hazırlık sınıfı açmak.

    H2.5-   Öğrencilerin hızla değişen ulusal ve uluslararası alandaki çalışma ortamlarına hazırlanması amacıyla sürekli eğitim ve sertifika programlarının 2008 yılı ikinci döneme kadar geliştirilmesi ve okul hayatı boyunca her öğrencinin en az bir programa katılımını sağlamak.

    H2.6-   Çekirdek programı geliştirmek ve 2009 yılı sonuna kadar 6 fakültede yaygınlaştırmak.

    H2.7-   2006 yılı ikinci döneminde pilot seçilen, bir fakülte ve bir meslek yüksekokulunda e–üniversite uygulamasına geçmek.

    H2.8-   Eğitimle ilgili gerekli araç, gereç ve donanımın 2007 dönem başına kadar tamamlanması.

    H3.1-   2006 yılı sonuna kadar mezun takip sistemi ve kariyer merkezini oluşturmak.

    H3.2-   2007 yılı sonunda tüm öğrencilerimizi mezuniyet takip ve kariyer merkezi sistemine dahil etmek.

    H3.3-   2006 yılı ikinci dönemine kadar, her öğrencinin rehber öğretim üyeleri yardımıyla mesleki ve bilimsel anlamda yönlendirilmesi ve karar mekanizmalarında (Senato, fakülte ve Yüksek Okul kurullarında) yer almasını sağlamak.

    H3.4-   2009 yılı birinci dönemi sonuna kadar başarılı öğrencilerin %10’unun araştırma projelerine dahil edilmesi.

    H3.5-   2010 yılı sonuna kadar engelli öğrencilerimizin tamamına burs, barınma ve part-time çalışma vb imkânları sağlamak.

    H3.6-   2008 yılı birinci dönemine kadar, başarılı öğrencilerimizin %20’sine burs, Erasmus programından faydalanma, parttime çalışma, barınma gibi olanakları sunmak.

    H3.7-   Öğrenci topluluk ve kulüplerinin işlevselleştirilmesi ve ayrılan kaynağı 2009 yılı sonuna kadar 2 katına yükseltmek.

    H3.8-  2007 yılı Birinci Dönemine kadar Lisans üstü öğrencilerimiz için etkin ve yeni bir danışmanlık sistemi kurmak, projelerde yer almaları ve mezun oldukları yıl itibariyle en az iki tane yayınlanmış bilimsel çalışmalarının bulunmasını sağlamak.

    H3.9-   "2006 yılı ikinci döneminde Lisans Üstü öğrencilerinin %30’unun ders verme yeteneklerini geliştirmek amacıyla MYO’larda ders vermelerini sağlamak"

    H4.1-   2006 yılı sonuna kadar Araştırma merkezlerini tek bir çatı altında toplamak sekreterya ve diğer hizmetlerin tüm birimler için ortak kullanımını sağlamak.

    H4.2-   2006 yılı sonuna kadar araştırma merkezlerinin kuruluş amacına uygun şekilde yapılandırılması ve multi-disipliner çalışmalara özendirilmesi.

    H4.3-   2007 yılı birinci dönemine kadar bütçe dışında kaynak sağlama amacıyla, başta teknokent olmak üzere, üniversiteye gelir getirmeye yönelik proje ve araştırma sayısını %20 artırmak.

    H4.4-   Araştırma bütçelerini 2009 yılı sonuna kadar iki katına çıkartmak ve araştırmalarla ilgili gerekli alt yapı ve donanımı sağlamak

    H4.5-   Bilimsel araştırma ve projelerle ilgili patenti teşvik eden bir komisyon oluşturmak ve 2010 yılı sonuna kadar üniversite olarak 5 patent sahibi olmak

    H4.6-   Bölgesel kalkınma ajansları ile koordinasyonu sağlamak ve 2009 yılı sonu itibariyle ortak proje sayısını 60’a çıkartmak.

    H4.7-   2009 yılı sonunda araştırmaların %20’sini uluslararası destek sağlayabilecek düzeye çıkartmak

    H5.1-   2007 yılı birinci dönemine kadar bilimsel çalışmalarda kullanılan tüm araç ve cihazları belirlemek, kişisel kullanımdan çıkartmak, döküm bilgilerini web sayfasında yayınlamak ve merkezi kullanıma açmak.

    H5.2-   2010 yılı sonunda tüm Fakülte ve Yüksek okulları yerleşke içinde kendi fiziki mekânlarına yerleştirmek.

    H5.3-   "2010 yılı sonuna kadar üniversite içindeki tüm Laboratuarların akreditasyonunu tamamlamak."

    H5.4-   "2006 yılı ikinci dönemden itibaren tüm teknik malzeme alımlarında öncelikleri iyi

     elirlemek ve alımlarda özel sektör mantığını (etkinlik, fayda/ maliyet analizini) etkili kılmak."

    H5.5-   "2007 yılı sonuna kadar maliyeti yüksek,

    teknolojik alt yapı laboratuarlarının ADIM projesi kapsamında ortak olarak kurulmasını ve ortak kullanıma açılmasını sağlamak."

    H6.1-   "2008 yılı sonuna kadar Kültür merkezini tamamlamak, verilen hizmetlerin çeşitliliğini arttırmak."

    H6.2-   "2009 yılı sonuna kadar spor komplekslerini tamamlamak ve bundan daha fazla öğrenci ve personelin yararlanmasını sağlamak."

    H6.3-   2010 yılı sonuna kadar yerleşke alanının çevre düzenlemesi ve peyzajını tamamlamak.

    H6.4-   "2008 yılı sonuna kadar Yap-işlet-devret

    modelini hayata geçirmek, öğrenci ve personelin faydalanabileceği, 24 saat faaliyet gösteren yaşayan yerleşke ortamı oluşturmak"

    H7.1-   "2006 yılı birinci dönemde akademik ve idari

    faaliyetlerin kurullar aracılığıyla yürütülmesi ve bu kurullara üst yönetimin katılarak etkinliğinin artırılmasını sağlamak."

    H7.2-   2006 yılı birinci dönemden itibaren birimler arası ilişkilerde etkinliğin sağlanması için personel eğitimi, sürekli eğitim seminerleri ve sertifika programları düzenlemek ve tüm personelin katılımını sağlamak.

    H7.3-   "2006 yılı sonuna kadar akademik birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak."

    H7.4-   2006 yılı sonuna kadar şeffaflık ve denetlenebilirliğin sağlanması için tüm birimlerde yapılan toplantılarda alınan kurul kararlarının duyurulmasını sağlamak.

    H7.5-   2010 yılı sonunda Üniversitenin Akademik birimlerinin tamamında Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarını tamamlamak

    H8.1-   "2006 yılı başından itibaren paydaşlarla ve belirlenmiş olan temsilcilerle sürekli ilişkide olmak ve 6 ayda bir toplantı yapmak."

    H8.2-   2006 yılı sonuna kadar paydaşların sorunlarını ve beklentilerini üniversiteye bildirmesi sağlamak ve bu sorunlarla ilgili yapılan çalışmaları %100 artırmak.

    H8.3-   2006 yılı birinci dönemden itibaren her yıl yerel yönetimlerin işbirliği ile yapılan ortak İş-Kur ve Sosyal Riski azaltma ile ilgili proje sayısını %50 artırmak.

    H8.4-   2006 yılı ikinci dönemden itibaren Sürekli-eğitim merkezinin etkin kullanımını sağlamak ve yararlanan paydaş sayısını %50 artırmak.

    H8.5-   2006 yılı ikinci dönemden itibaren farklı meslek disiplinlerini bir araya getirecek, sanayici-akademisyen-öğrenci işbirliğini sağlayacak projeler (DPT, TUBİTAK, AB, Dünya Bankası) üretmek, 2006-2010 yılları arasında oluşturulan proje sayısını 20’ye çıkartmak.

    H8.6-   2007 yılı ikinci dönem sonuna kadar paydaşlarla birlikte bilimsel, kültürel, sosyal, sportif, sağlık vb. amaçlı 15 adet çalıştay, seminer, sempozyum, kurs ve eğitim faaliyeti düzenlemek.

    H9.1-   "Öğretim Üye ve Elemanları doyum anketlerinde ii tatmin düzeyini 2007 yılı -birinci dönemine kadar 5 üzerinden 3,85’e yükseltmek."

    H9.2-   İdari Personelin doyum anketlerinde iş tatmin düzeyini 2007 yılı birinci dönemine kadar 5 üzerinden 3,85’e yükseltmek.

    H9.3-   Yönetici Olacak Akademik Personelimizin tamamının, 2006 Yılı İkinci Döneminden itibaren yöneticilik ile ilgili program ve seminerlere katılımını sağlamak.

    H9.4-   Akademik ve İdari Yöneticilerin 2006 yılı ikinci döneminden itibaren bilimsel yöntemlerle performanslarının ölçülmesini sağlamak.

            

     

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]