2013-2017 dönemi Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Üniversiteler, çağın birikimlerini ve çözümlerini topluma taşıyan ve genç beyinleri geleceğe hazırlayan kurumlardır. Üniversiteler toplumun problemlerine çözüm üreten, toplumu aydınlatan, cemiyeti geçmişten geleceğe taşıyan ve sessiz sedasız kendi kozasını ören düşünce mekânlarıdır. 20. yüzyıl yenilikleri, icatları, çözümleri ve çözümsüzlükleri ile çok gerilerde kaldı. Yirminci yüzyılın bilgi düzeyi ve sorunlara yaklaşım tarzı ile 21. Yüzyılın sorunlarının çözülemeyeceği açık bir gerçektir. Yirminci yüzyılı iki büyük dünya savaşı, Osmanlı ve İngiliz İmparatorluklarının dağılması, Hiroşima ve Nagazaki’ye atılan Atom bombaları az gelişmiş-gelişmiş ülkeler gerçeği, insanlık tarihinde benzerine bugüne kadar rastlanmayan bilimsel buluş ve icatlar, insanoğlunun aya çıkışı, ses hızından süratli uçakların ticari olarak kullanılması Yerkürenin bazı bölgelerinde demokrasi, temel haklar ve hürriyetler alanında sağlanan pozitif gelişmeler gibi ileri adımlarla giderek zenginleşen bir dünya sistemi kuruldu. 1990’larda soğuk savaş sistemini oluşturan iki kutuplu dünyanın sona ermesiyle 21. Yüzyıl politik ve ekonomik sistemini oluşturacak gelişmeler ortaya çıkmaya başladı. Yeni dönem; bilgisayar, web tabanlı işlemler, ulaşımda ve haberleşmede sağlanan olağanüstü gelişmeler, “üçüncü dalga” olarak tanımlanan yeni bir çağın eşiğine geldiğimizi işaret ediyor. Sıcak savaşların, yerini soğuk savaş; soğuk savaşın da yerini siber savaşlara bırakacağı yeni bir döneme giriyoruz. Ülkelerin zenginliği, toprak büyüklüğü ile ölçüldüğü dönemden, yeni icat ve keşiflere dayalı, yüksek katma değer ortaya çıkaran sanayi toplumu bugün yerini bilgiye dayalı yüksek teknolojiye sahip ürün üretimine dayalı sanayi ötesi topluma bıraktı. Eğitim-Öğretim ve bilim alanında hiçbir sınırın kalmadığı ve bu alanlarda tamamıyla küresel sistemin bir parçası olan Dumlupınar Üniversitesi, gelecekte bu sistemin en önemli kurumlarından biri olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. 2006 yılında “Yeni Kamu Yönetimi” adı altında gerçekleştirilen kamusal reform ile birlikte Üniversitemiz ve birçok kamu kurum ve kuruluşu, mali ve idari özerkliğe kavuşmuştur. Bu tarihten itibaren mali açıdan sağlanan bu fırsat, iç ve dış paydaşlarımıza etkin bir hizmet verilmek üzere yakalanmış ve izleri devam etmektedir. DPU | 2013 – 2017 STRATEJİK PLANI 2 2013-2017 Stratejik Plan hazırlık çalışmalarına bizzat katılımlarını gerçekleştirerek, gerek akademik, gerekse de konularında uzman idari personelimizin başarısı ile çok yıllı planlamanın gerektirdiği esaslar doğrultusunda geleceğimize yön vermeye çalışıyoruz. Bu vizyon içerisinde temel hedefimiz bilim ve bilimin sağladığı araştırma yetisini öğrencilerimiz, personelimiz, Kütahya halkı, Türkiye ve nihayetinde Uluslararası düzeye taşımak ve yaygınlaşmasını sağlamaktır. Dumlupınar Üniversitesi 2013-2017 Stratejik Planı, eğitim-öğretim, bilim, sanat, araştırma, sosyal ve kültürel etkinlik gibi konularda çok büyük yenilikler içermektedir. Eğitim ve öğretim kalitesini önümüzdeki beş yıl boyunca en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte sivil toplum kuruluşları, yerel ve ulusal ticaret paydaşları ile sosyal ve kültürel alanda, gerek Evliya Çelebi Yerleşkemiz gerekse de Germiyan Yerleşkemizde yapılması planlanan yenilikler ile ülkemizdeki gençlerin üniversite seçim tercihlerinde ilk sıralarda yer almasına yönelik atılımlar yapılacaktır. Küresel alanda rakipleriyle yarışan Dumlupınar Üniversitesi olarak, bu yarışın temel aktörleri olan başta öğrencilerimiz, çalışanlarımız ve paydaşlarımıza destekleri için teşekkür eder, ayrıca üniversitemizin geleceğine yön veren bu planın hazırlanmasında emeği geçenlere bir kez daha teşekkürlerimi sunarım. Saygılarımla.

    Prof. Dr. Ahmet KARAASLAN

    Rektör

  • A1- Eğitim-Öğretim

    A2- Yerleşkenin Planlanması ve Kurumsal Gelişim

    A3- İnsan Gücü Kaynağının Geliştirilmesi

    A4- Araştırma faaliyetlerinde mükemmeliyetin sağlanması

    A5- Kalkınma ve refaha katkı

  • 1.1.1.Eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili olarak öğrenci ve paydaşların görüş önerilerini içeren anketler yardımıyla tüm akademik birimler için öğretim üye ve elemanlarına değerli geribildirim sağlayacak “değerlendirme formlarının” oluşturulması.

    1.1.2.Öğretim üye ve elemanlarının eğitim-öğretim faaliyetlerindeki etkinliklerini mükemmelleştirmek amacıyla, Bologna süreciyle uyumlu bir biçimde ve ilgili akademik birimler ile “en iyi uygulamalar” esas alınarak, ders kitap, materyal ve müfredatının sürekli olarak iyileştirilmesi.

    1.2.1. Mevcut kredilendirme sisteminin Bologna sürecinde öngörülen Avrupa Kredi Transfer Sistemi esas alınarak iyileştirilmesi.

    1.2.2. Mevcut sistemde yer alan “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi”, “Türkçe” ve “Yabancı Dil” gibi servis derslerinin kaldırılmasının ilgili birimlerden talep edilmesi ve bu derslerin kalkacağı varsayımı altında ders programlarının yenilenmesi.

    1.2.H3. Öğrencilerin ilgi alanlarına göre ders seçmelerini sağlamak amacıyla üçüncü ve dördüncü yıllarda “fakülte” ve “üniversite” düzeyinde seçmeli ders uygulamasına geçilmesi.

    1.2.H4. Uygulama dersleriyle stajın özendirilmesi amacıyla gerekli düzenlemelerin yapılması.

    1.2.H5. Sosyal sorumluluk, girişimcilik, etik ve benzeri alanlarda öğrencilerin sosyalleşmesini ve içinde yaşadığımız dönemin gözde konuları ve sorunları ile ilgili farkındalığını artıracak seçmeli derslerin ders programlarına yerleştirilmesi.

    1.2.H6. Eğitim-öğretim hizmetlerinde kaliteyi en üst noktaya çıkarmak amacıyla üniversite genelinde performans yönetim sisteminin oluşturulması.

    1.3.H1. Bu program ve uygulamalarla ilgili olarak öğrenci, öğretim üyesi ve mümkün olması halinde paydaşların görüş ve önerileri doğrultusunda mevcut durumun tekrar değerlendirilmesi.

    1.3.H2. Mevcut durum değerlendirme sonuçları dikkate alınarak bu program ve uygulamaların hedef kitlesi ve işlevselliğinin akademik birimler (fakülte ve yüksekokullar) bazında yeniden tanımlanması ve düzenlenmesi.

    1.3.H3.Yandal programları uygulanmaya devam edecekse bu programların “öğrenci odaklı” bir hale getirilmesi ve öğrencilerin tercih hakkını artıracak şekilde seçmeli ders sayısının artırılması ve disiplinlerarası olma özelliğinin güçlendirilmesi.

    1.3.H4..Yandal-Çift anadal programlarının desteklenmesi amacıyla bu programlara yoğun talebin olduğu bölüm-birimlerde yaz okulu uygulamasının devam ettirilmesi.

    1.3.H5.Yaz okulu uygulamasının daha kısa süreli ve etkin bir hale getirilmesi.

    1.4.H1. Bologna Süreci çerçevesinde gündeme gelen “önkoşul” ve “ön koşullu ders” uygulamasına işlerlik kazandırılması ve bu derslerin bağlayıcılığının olabildiğince düşük tutulması.

    1.4.H2. Bölüm içi ve bölüm dışı çok gruplu dersler ile farklı bölümlerde değişik kodlarla verilen aynı içeriğe sahip derslerde eşgüdümün sağlanması amacıyla ders içeriği, öğrenci kazanımları, öğretim yöntemleri, ölçme değerlendirme süreci ile ders yöntemlerinin dersi veren tüm öğretim elemanlarının katılımıyla ortak görüş oluşturularak belirlenmesi.

    1.4.H3. Bölümlerin, zorunlu-çok gruplu, fakülte ve üniversite düzeyindeki seçmeli dersleri dikkate alarak ders, sınav, uygulama v.b. programlarını hazırlamaları.

    1.4.H4. Ders programları belirlenirken Bologna süreci ölçütlerine uyum ve ulusal-uluslararası en iyi örnekler dikkate alınarak, ilgili bölümler açısından KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı)’nin da göz önünde bulundurulması.

    1.4.H5. Yeni kayıt öğrenci mevcudu 150’yi aşan bölümlerde öğrenci sıra ve masalarının sabit hale getirilerek bu bölümlerde dersi izleyen öğrenci mevcudunun fiilen 150’nin altına indirilmesi.

    1.4.H6. Eğitim-öğretim hizmeti sunan tüm birimlere ait bilgilerin (ilgili birimin ve öğretim elemanlarının tanıtımı ile ilgili bilgiler, tüm statüdeki derslerle ilgili ayrıntılı bilgiler v.b.) yer aldığı “pdf” formatındaki bir broşürün üniversite veya ilgili birimin web sitesinde yayınlanması.

    2.1.H1. Tüm birimlerde sınıf mevcudunun “en elverişli düzeye” indirilmesine yönelik çalışmaların ele alınması.

    2.1.H2.Derslerin ezberci olmayan modern eğitim-öğretim tekniklerine uygun bir biçimde yeniden yapılandırılması. S

    2.1.H3. Derslerde düz anlatım (dikte) yöntemi yerine etkileşimli ve öğrenci odaklı ders işleme yöntemlerinin oluşturulmasına yönelik önlemlerin alınması.

    2.1.H4. Öğrencilerin grup halinde çalışabilmek, işbirliği yapabilmek ve yaratıcı yeteneklerini geliştirebilmek amacıyla öğretim elemanlarının öğrencilere grup halinde çalışabilecekleri açık uçlu ve gerçek hayatta karşılaşılabilecek durumlarla bağlantılı problemler/projeler/araştırma konularının verilmesi.

    2.2.H1. Üniversitenin misyon-vizyonuyla uyumlu olacak şekilde paydaşların görüş ve önerileri alınarak tüm birimlerin misyon-vizyonunun oluşturulması.

    2.2.H2. İlgili bölüm-birimlerin ders müfredatının ilgili birim-bölümün eğitim amaçlarını gerçekleştirecek şekilde belirlenmesinin sağlanması.

    2.2.H3. Program eğitim amaçlarının ilgili programı yürüten birimin personeli tarafından, Üniversite’nin misyon-vizyonuna ve bu planda dile getirilen ana hedef ve stratejilere uygun olarak, belirlenmesi ve düzenli aralıklarla gözden geçirilmesi.

    2.3.H1. Üniversitedeki tüm bölümler için zorunlu yabancı dil (İngilizce) hazırlık bölümünün konulması.

    2.3.H2. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin İngilizcenin önemi ile ilgili farkındalığının artırılması amacıyla seminerler ve bilgilendirme toplantılarının yapılması.

    .3.H3. Yabancı dil hazırlık bölümü öğrencilerinin lisans eğitiminde ihtiyaçları olan temel dil becerilerini bu bölümde alabilmelerinin sağlanması.

    2.3.H4. Yabancı dil hazırlık bölümündeki başarılı öğrencilerin ikinci yabancı dil eğitimini alabilmelerine imkân sağlanması.

    2.3.H5. Yabancı dil hazırlık bölümü öğrencilerinin yazma ve konuşma becerilerinin iyi bir düzeye çıkarılmasını sağlayacak program ve değerlendirilme sistemlerinin geliştirilmesi.

    2.3.H6. Yabancı dil hazırlık bölümünde verilen yabancı dil eğitiminin lisans düzeyinde ilerlemesini sağlayacak derslerin lisans müfredatlarına, ilgili bölümlerin vizyon-misyon ve program eğitim amaçları dikkate alınarak, dengeli ve kesintisiz bir biçimde yerleştirilmesi. D

    2.3.H7.Lisansüstü öğrencilerinin İngilizce dil becerilerinin yetersiz olması halinde yabancı dil hazırlık bölümünde bir yıl süre ile zorunlu dil eğitimine tabi tutulması.

    2.3.H8. Hazırlık Okulu birinci döneminde belirli bir başarı düzeyine ulaşmış öğrencilere sınırlı sayıda birinci sınıf dersini veya ikinci bir yabancı dil dersini alma olanağının tanınması.

    3.1.H1. Lisans programlarının ulusal ve uluslararası düzenlemeler dikkate alınarak iç değerlendirmeye tabi tutulması için gerekli mekanizmaların oluşturulması ve ulusal-uluslararası akreditasyonların ivedilikle sağlanması.

    3.1.H2. Mezun olan öğrencilerden mezuniyetleri sonrasında derslerle ilgili geri bildirim alınması.

    3.1.H3. Ders programlarının etkin bir biçimde değerlendirilmesini sağlamak amacıyla öğrencilerin görüşlerinden de yararlanılan ve öğretim üyelerince hazırlanacak “öz değerlendirme” raporlarının hazırlanması.

    3.1.H4. Üniversite içinde etkili öğretim uygulamalarının en iyi örneklerinin paylaşılmasına yönelik uygulamaların devreye sokulması amacıyla araştırma görevlilerinin deneyimli öğretim elemanları eşliğinde dersleri takip etmelerinin sağlanması ve bu takiplerin atama-yükseltme ölçütlerinde dikkate alınması.

    3.1.H5. Çok gruplu derslerde, öğrencilerin benzer koşullarda eğitim alarak fırsat eşitliği meydana getirmek için, dersliklerdeki teknolojik ve fiziksel olanakların standart hale getirilmesi.

    3.1.H6. KPSS sınavına giren öğrencilerimizin elde ettiği başarının her yıl % 5 artırılması.

    3.2.H1. Otomasyon sisteminin öğrenci bilgi sistemini üst düzeyde etkin bir hale getirecek performansa ulaşılmasının sağlanması.

    3.2.H2. Bilgi işlem daire başkanlığı ve öğrenci işleri daire başkanlığı içinde öğrenci işleri bilgi sisteminden sorumlu birimlerin geliştirilmesi ve bu birimlerin etkin çalışmalarının sağlanması

    3.2.H3.Öğrenci işleri bilgi sisteminin kullanıcı dostu haline getirilmesi ve güncelleme ile yeni uygulamalar konusunda kullanıcıların etkin bir biçimde bilgilendirilmesi

    3.3.H1. Öğretim elemanları ve öğrencilerin eğitim-öğretim teknolojilerinin mevcut durumu ve kullanımına yönelik görüş ve önerilerinin anket vb. yollarla alınması.

    3.3.H2. Öğretim elemanlarına teknolojinin eğitim-öğretimde etkin bir biçimde kullanılabilmesi için gerekli yeterliliği kazandırmak amacıyla eğitim seminerleri düzenleyecek bir birimin (öğretim teknolojileri destek birimi) oluşturulması.

    3.3.H3. Fakülte/bölümlerde öğretim teknolojileri destek birimi veya uzman personelinin görevlendirilmesi.

    3.3.H4. Her fakülte/yüksekokul/bölümün etkin bir şekilde işleyen bir web sitesinin oluşturulması.

    3.3.H5. Öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin sürekli olarak izlenmesi ve bölüm bazında değerlendirmelerin yapılabilmesi için öğrencilere ait tüm verilerin kolay erişime olanak tanıyacak şekilde arşivlenmesi.

    4.1.H1. Lisans ve lisansüstü programlarının etkin bir biçimde tanıtılması (Web sitelerinin iyileştirilmesi, tanıtım dokümanlarının hazırlanıp web sitesinde yayınlanması).

    4.1.H2. Yabancı öğrencilerin Üniversitemizi daha fazla tercih etmeleri için bu öğrencilere yönelik Türkçe Öğrenim Merkezinin faaliyete geçirilmesi.

    4.1.H3. Yabancı uyruklu öğrencilerin üniversitemize çekilmesi için ortaklık anlaşmaları yapılması ve değişim programlarının (Erasmus v.b.) yaygınlaştırılması. SA4.1.H4. Yurtdışındaki eğitim fuarlarına katılarak etkin tanıtımın yapılması.

    4.1.H5 Yabancı uyruklu öğrencilerin barınma sorununun çözümü amacıyla yurtlarda kontenjan ayrılması.

    4.1.H6. Başarılı lisans ve yüksek lisans öğrencileri için özel kesimde (öncelikle ilgili merkezlerle bağlantılı firmalarda) yarı zamanlı iş olanaklarının sağlanması.

    4.1.H7. Yabancı uyruklu öğrenciler için web sitelerinin ve önemli dokümanların İngilizce ve seçilmiş bazı dillerde içeriklerinin hazırlanması.

    4.1.H8. Tez değerlendirme sisteminin iyileştirilmesi için tezlerin/tezle ilgili çalışmaların jürilere/danışmanlara zamanında ulaştırılması amacıyla web tabanlı bir sistemin oluşturulması.

    4.1.H9. Lisansüstü tezlerden yayın çıkarılmasının özendirilmesi ve bu amaçla yazılış formatının makaleye-kitaba dönüştürülebilir bir şekilde düzenlenmesi.

    4.1.H10. Lisansüstü tezlerin üniversite yayını olarak basımının sağlanması ve bunu kolaylaştırmak için tez yazım kurallarının kitap olarak basımı kolaylaştıracak bir formata dönüştürülmesi.

    4.2.H1. Üniversitemizin uzaktan eğitim stratejisinin oluşturulması ve altyapısının geliştirilmesi amacıyla uzaktan eğitim merkezinin kurulması.

    4.2.H2. Mezunların ve talepte bulunması olası kesimlerin ihtiyaçları doğrultusunda uzaktan eğitim sertifika programlarının tasarlanması ve sunulması.

    4.2.H3. Diğer üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ortak uzaktan eğitim programlarının geliştirilmesi.

    4.2.H4. İkinci üniversite programının uzaktan eğitim yoluyla hayata geçirilmesi.

    4.2.H5. Servis derslerinin tümünün uzaktan eğitim yöntemi ile verilebilmesinin sağlanması.

    5.1.H1. Yerleşke altyapısı (kanalizasyon, su, çevre düzenleme, doğalgaz, yol, ısı, arıtma, trafo, telefon v.b.) yatırım projesinin tamamlanması.

    5.1.H2. Tıp Fakültesi morfoloji bina inşaatının tamamlanması.

    5.1.H3. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ek Binası (Maliye Bölümü) inşaatının tamamlanması.

    5.1.H4. Yabancı Diller Yüksekokulu Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H5. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H6. Tavşanlı Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H7. Enstitü Binaları inşaatının tamamlanması.

    5.1.H8. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H9. Dumlupınar Üniversitesi Diş Hekimliği Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H10. Dumlupınar Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Binası inşaatının tamamlanması.

    5.1.H11. Gökyüzü gözlem evi ve bilim müzesi projesinin gerçekleştirilmesi.

    5.1.H12. Üniversitenin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelik ve büyüklükte bir kongre ve kültür merkezinin inşa edilmesi.

    5.1.H13. Üniversitenin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelik ve büyüklükte bir konukevi ve misafirhanenin inşa edilmesi.

    5.1.H14. İleri Teknoloji Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezinin inşa edilmesi

    SA5.2.H1. Dumlupınar Üniversitesi Açık ve Kapalı Spor Tesisleri (Sentetik futbol sahası, Atletizm pisti, Tenis kortu, Açık basketbol ve voleybol sahası, Çim futbol sahası) inşa projesinin tamamlanması.

    SA5.3.H1. Bölümler/birimler içinde yeni çalışma ortamları oluşturmak suretiyle öğrencilere alternatif çalışma alanlarının sunulması.

    5.3.H2. Bölümler içinde uygun yer ve koridorlarda çalışma salonları ve oturma yerleri oluşturularak bu yer ve salonların mesai saati sonrasında da öğrencilere tahsis edilmesi.

    5.3.H3. Akademik birimlerdeki çalışma salonlarının gözden geçirilerek öğrencilerin çalışmalarını kolaylaştıracak şekilde iyileştirilmesi.

    5.3.H4. 24 saat açık çalışma mekânlarının oluşturulması.

    5.3.H5. Merkez kütüphanenin açık olduğu saatlerin uzatılması için gerekli çalışmaların ivedilikle yapılması.

    5.3.H6. Özel sektör yatırım planlarının değerlendirilip, öğrencilerin ders saatleri dışında yeme-içme ihtiyaçlarını karşılayacak düzenlemelerin yapılması.

    6.1.H1. Üniversitedeki tüm birimler arasında sosyal etkinliklerin düzenlenmesi ve kurum web platformu üzerinden sosyal ağların kurulması.

    6.1.H2. Üniversite personelinin üniversite politikaları, uygulanan veya uygulanması tasarlanan stratejiler ve benzeri konularda görüşlerinin paylaşılmasına olanak sağlayacak on-line görüş paylaşım platform-mekanizmalarının oluşturulması.

    6.2.H1. Kurumsal performans ölçüm ve değerlendirme mekanizmasına işlerlik kazandırılması amacıyla kurum düzeyinde her bir birim için bir ölçüm ve değerlendirme sisteminin geliştirilmesi ve çevrimiçi erişime açılması.

    6.3.H1.Dumlupınar Üniversitesi kurumsal iletişim stratejisinin oluşturulması.

    6.3.H2.Dumlupınar Üniversitesi’nin görünür yüzü olan web sayfasının iyileştirilmesi.

    6.3.H3.Kurumsal iletişim ve tanıtım hizmetlerinin etkin bir biçimde yapılması için ilgili birimlerden üye de temin eden yeni bir yapının oluşturulması.

    6.3.H4.Kurumsal iletişim ve tanıtım hizmetlerinin etkin bir biçimde yapılması için sosyal medya ağlarından daha iyi bir biçimde yararlanılması.

    6.4.H1.Dumlupınar Üniversitesi ile ilgili tüm uygulamalarda (idari, akademik v.b.) özgün modellerin geliştirilmesi, geliştirilen modellerle ilgili değerlendirme ve güncelleme çalışmalarının yapılması ve ortaya çıkan sonuçların paylaşılması.

    6.4.H2.Üniversite genelinde kalite çemberlerinin oluşturulması.

    6.5.H1. Akademik işlerden sorumlu Rektör Yardımcısının eşgüdümünde faaliyette bulunarak öğretim elemanlarının gelişimlerini sağlamak için verilen destekleri düzenleyip gerekli bilgilendirmeleri yapacak bir Akademik Gelişim Programı’nın oluşturulması.

    6.5.H2. Yeni kayıt öğrencilerin oryantasyonu ve uyumu için öğrencilerden sorumlu Rektör Yardımcısı riyasetinde görev yapacak bir Dumlupınar’da İlk Yıl Programı’nın oluşturulması.

    6.5.H3. İdari personelin oryantasyonu ve uyumu için Genel Sekreter başkanlığında görev yapacak bir İdari Personel Oryantasyon Birimi’nin oluşturulması.

    6.5.H4. Engelli öğrenciler için eğitim-öğretim hizmetlerinde mükemmeliyeti sağlayacak çalışmaları yapmakla görevli bir Engelsiz Dumlupınar Birimi’nin oluşturulması.

    6.5.H5. Üniversite-sanayi işbirliğini geliştirmek, özel sektörle ilgili ilişkileri yürütmek ve teknoloji transferi ile mülkiyet hakları konularında danışmanlık hizmetleri sunmakla görevli bir ÜniversiteSanayi İşbirliği Birimi’nin oluşturulması

    6.6.H1. İdari birimlerin hizmet sunumunda mükemmeliyetin sağlanması için üniversitedeki her idari birimin iş tanımlarının yapılması.

    6.6.H2. İdari personelin hizmet içi eğitim programlarının yıllık olarak planlanması ve kesintisiz bir biçimde uygulanması.

    6.6.H3. Her idari birimdeki iş tanımlarının, iş süreçlerinin ve iş sahiplerinin ilgili idari birimin web sayfasında ilan edilmesi.

    6.6.H4. Her idari birimde her idari görev için ikame personelin belirlenmesi .

    6.6.H5. Terfi edecek veya yükseltilecek personelin terfi-yükseltme öncesinde yeni görevinin gerektirdiği uzmanlığı-niteliği kazanması için eğitilmesi.

    6.6.H6. Tüm idari birimlerde her idari işlemin ifası için gereken zamanın belirlenerek idari personelin verimliliğinin değerlendirmesine esas alınması.

    6.7.H1. Üniversitenin kurumsal bilgi varlıklarının düzenli bir biçimde bir araya getirilip elektronik ortamda ilgili birim-kişilerin yararına sunulmasına yardımcı olacak Bilgi Varlıkları Veri Tabanı’nın oluşturulması.

    6.7.H2. Üniversitenin yeterli, güvenilir ve sürdürülebilir bir bilgi teknolojileri altyapısına sahip olması ve kablosuz ağın yerleşkenin tamamını kapsayacak şekilde genişletilmesi.

    6.7.H3. Tüm birimlere dijital duyuru sisteminin kurulması.

    6.7.H4. Akıllı kart teknolojilerinin kullanılması.

    6.7.H5. Yerleşkelerde kapı geçiş ve kamera güvenlik sistemleri alt yapısının geliştirilmesi.

    6.7.H6. Felaket senaryoları için sistem yedekliliğinin farklı fiziksel ortamlarda oluşturulması.

    6.7.H7. Lisanslı yazılımların yaygınlaştırılması, ağ trafiğini etkileyen virüs, trojan, solucan vb. art niyetli yazılımların ve ana bilgisayarlara hack girişimlerinin engellenmesi, ağ güvenliğinin sağlanması.

    6.7.H8. Personele yönelik bilgisayar donanım ihtiyaçlarının karşılanması.

    6.7.H9. Akıllı sınıfların yaygınlaştırılması.

    6.7.H10. Yeni teknoloji olanaklarının eğitim-öğretim süreçlerinde etkin kullanımını hızlandırmak için derslik altyapısının gözden geçirilmesi ve her derslik için uygun teknolojik altyapının oluşturulması.

    6.7.H11. Bütün entelektüel varlığımızın erişilebilir olması için sayısal kütüphane (digital library) altyapısının kurulması ve sürekli olarak çalışır hale getirilmesi.

    6.7.H12. DPÜ TV’nin kurularak video tabanlı ders malzemelerinin üretilmesi ve DPÜ TV marifetiyle yayınının (webcast/podcast) yapılması.

    6.7.H13. Mobil teknolojilerin (SMS, MMS v.b.) eğitim-öğretim sistemini destekleyecek şekilde kullanılması için gerekli altyapıların oluşturulması.

    6.7.H14. Eğitim-öğretimde etkinliği artıracak internet üzerinden online seminer (webinar) ve web 3.0 (bulut bilişim) teknolojilerinin kurulması.

    6.8.H1.Kütüphane altyapı ve hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla kütüphane mekân ihtiyacının gözden geçirilmesi, kitap stoğunun artırılarak güncellenmesi ve kütüphane çalışma saatlerinin artırılması.

    6.8.H2. Kantin ve eğlence-dinlence mekânlarının hizmet kalitesinin artırılması için ihale şartnamelerine uygun hükümlerin konulması ve denetimin etkinleştirilmesi.

    6.8.H3. Öğrenci, öğretim elemanları ve idari personelin aynı anda yararlanabileceği ve sosyal etkileşimi artırıcı niteliğe sahip ortak alanların oluşturulması.

    6.9.H1. Yerleşke içindeki kaplıca suyu potansiyelinin yüzme havuzları ile oluşturulacak fiziktedavi ve rehabilitasyon merkezinde değerlendirilmesi.

    7.1.H1. Öğrencilere sağlanan spor tesis ve olanaklarının iyileştirilmesi amacıyla mevcut spor tesislerinden etkin bir biçimde yararlanılması için gerekli araştırma ve çalışmaların yapılması.

    7.1.H2. Spor kurslarının çeşitliliği ve kursların saat sayısının artırılması.

    7.1.H3. İhtiyaç sahibi öğrencilerin daha etkin bir biçimde tespiti için öğrencilerin temsilcilerinin de yer alacağı öğrenci destek biriminin oluşturulması.

    7.1.H4. Öğrencilere sağlanan burs, yurt ve yemek yardımlarının yasal sınırlar içinde artırılması.

    7.1.H5. Öğrencilerin yerleşke içinde yarı zamanlı çalışabilecekleri iş olanaklarının artırılması.

    8.1.H1. Nitelikli işgücünün Dumlupınar Üniversitesi akademik kadrolarına katılımının teşvik edilmesi ve mevcut personelin üniversitemizde çalışmaya devam etmesini sağlamak amacıyla atama ve yükseltmelerde objektif ve bu amaca uygun ölçütlerin oluşturulması.

    8.1.H2. İdari personel ihtiyaç planlaması yapılarak nitelikli idari personelin istihdamı için aktif bir programın oluşturularak hayata geçirilmesi

    8.1.H3. Eğitim-öğretim ve araştırmada mükemmeliyete erişme hedefini gerçekleştirmek amacıyla araştırma görevlilerinin sayılarının artırılması için gerekli planlamanın yapılması ve cari usulde alımların yapılması.

    8.1.H4. Öğretim elemanlarının gelişimlerine katkı sağlayan yurtiçi ve dışı bilimsel etkinliklere katılımlarının desteklenmesine devam edilmesi.

    8.1.H5. Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri hakkında üniversite personeline DPÜSEM kapsamında ücretsiz destek hizmetinin sunulması.

    8.1.H6. Mali Hizmetler Uzman ve Uzman Yardımcısı kadrolarının artırılması.

    8.1.H7. Uygun meslek grupları ve birimler çerçevesinde objektif planlama ve gönüllülük esasları dikkate alınarak idari personelin birimler arası rotasyonunun sağlanması.

    8.2.H1. Akademik birimlerde öğretim elemanlarının görev dağılımının gözden geçirilerek adil iş dağılımının sağlanması için çalışmalar yapılması.

    8.2.H2. Akademik birimlerde tüm personelin katılacağı düzenli istişare toplantılarının yapılması.

    8.3.H1. Mezunlarla İlişkiler Biriminin kurulması.

    8.3.H2. Mezunlarla ilişkileri geliştirmek amacıyla üniversite web sitesinde ilgili bir web platformunun tasarlanması.

    8.3.H3. Mezunlarla ilişkiler birimi vasıtasıyla mezunlarla ilgili istatistiklerin derlenmesi, iletişim ve geri dönüşümün sağlanmasına yönelik çalışmaların etkinleştirilmesi.

    9.1.H1. Nitelikli araştırmacı ve araştırma-geliştirme destek personelinin sağlanması amacıyla yeni bir programın tasarlanarak yürürlüğe konulması.

    9.1.H2. Üniversite bünyesinde faaliyette bulunan araştırma ile ilgili birimlerin araştırmacı ihtiyacını karşılayacak şekilde aktif olarak kullanılması.

    9.1.H3. Üniversitemize yönelik yurtiçi araştırmacı hareketliliğini artırmak için çalışmaların yapılması ve ÖYP çerçevesinde araştırmacıların üniversiteye kazandırılması için gerekli girişimlerin yapılması.

    9.1.H4. Genç öğretim elemanlarının araştırma kapasitelerini artıracak programları oluşturmak amacıyla yerli-yabancı ülke üniversiteleriyle anlaşmalar yapılması.

    9.1.H5. Üniversitemize bağış toplanması işini üstlenebilecek bir birim oluşturularak araştırma faaliyetlerine. tahsis edilecek büyük ölçekli bağışlar için özel kesim ve bireylere lobi ve tanıtım faaliyetlerinin düzenlenmesi.

    9.1.H6. USİB (Üniversite Sanayi İşbirliği Akademi Grubu) imkânları değerlendirilerek üniversitesanayi işbirliğinin geliştirilmesi ve SANTEZ gibi benzeri olanakların devreye sokulması.

    9.1.H7. Alanında önde gelen nitelikli araştırmacıların geçici ya da sürekli olarak üniversitemizde çalışma yapması, görev alması ve bilimsel faaliyetlerde bulunması için üniversite olanaklarının kullanılması.

    9.1.H8. Elektronik başvuru sisteminin oluşturulması, değerlendirme ölçütlerinin önceden ilan edilmesi, örnek proje şablonlarının çevrimiçi yayınlanması ve gerekli bilgilendirmelerin artırılması yoluyla BAP uygulamalarının iyileştirilmesi.

    A9.2.H1. Disiplinlerarası öncelikli alanların belirlenerek üniversite-sanayi-inovasyon ve girişimcilik merkezi imkânları ile çok ortaklı projelerin geliştirilmesi.

    A9.2.H2. Araştırma ile ilgili birim ve merkezlerin çalışma esaslarının ve açılma-kapanma ölçütlerinin belirlenerek aktif olmayan birimlerin kapatılması ve aktif olanların sorunlarının tespit edilmesi.

    A10.1.H1. İnşa edilecek kongre ve kültür merkezini etkin bir biçimde kullanarak bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeydeki konferansların, bilimsel toplantıların ve benzeri kültürel aktivitelerin merkezi haline gelinmesi. SA10.1.H2. Kentimiz ve bölgemizdeki yerel topluluklar, üçüncü sektör birimleri, kurum ve kuruluşlar ile firma ve bireylere serbest meslek hizmetlerinin sunulması.

    A10.1.H3. Kentin ve bölgenin doğal afet planlamasına katkıda bulunmak ve depreme yönelik çalışma ve hazırlık faaliyetlerinde öncü ve uzman bir birim olunması.

    A10.1.H4. Öğrencilerimizin ve bölgemizin sanatsal ve kültürel gelişimine sağlanan katkının artırılması.

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]