2011-2015 dönemi Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Geçtiğimiz 10 yılın son çeyreği, dünyada ekonomik veriler açısından sıkıntılı geçen, “küresel ekonomik kriz”in her yönden kendini hissettirdiği bir dönem olmuştur. Gelişmiş mali piyasalarda görülen sıkıntının, hızla diğer ülkelerin ekonomilerine de sıçramasıyla, dünya, 2008 yılının sonlarına doğru tam anlamıyla küresel çapta bir krizle karşı karşıya kalmıştır. Genel değerlendirmeler, 1929 Büyük Mali Bunalımı ya da 1973 Petrol Krizi’nden daha derin olan bu krizin bütün ülkeleri etkilediğini belirtmektedir. 2008 yılında başlayan ve tüm dünya ülkelerini etkileyen küresel ekonomik kriz, etkilerini azaltarak da olsa halen devam ettirmekte olup, büyük çaplı bu ekonomik sarsıntı, gelişmiş-gelişmemiş ayrımı yapmadan diğer bütün ülkeleri olduğu gibi, ülkemizi de etkilemiştir.

    Ancak, ülkemiz ekonomisi üzerindeki etkisi diğer ülkelere kıyasla sınırlı olmuştur. Sınırlı kalmasındaki en önemli etken daha kriz başlamadan ve kriz esnasında pek çok ekonomik önlemin zamanında devreye sokulması, gerekli düzenleme ve önlemlerin zamanında alınmış olmasıdır. Hükümetimiz, küresel krizin etkilerini en aza indirebilmek amacıyla daha sürecin başlarında tedbirlerini almış, süreci sürekli kontrol altında tutarak başarılı bir “kriz yönetimi” sergilemiştir.

    Küresel kriz nedeniyle bütün göstergelerde olduğu gibi, işsizlik oranlarında da dünya çapında olumsuz bir tablo açığa çıkmıştır. Ülkemizde sosyo-ekonomik zeminin yarattığı yapısal ve geçiş evresine dayalı sorunlara küresel çaplı krizin de eklenmesine rağmen, işgücü piyasasında son yıllarda yakalanan istikrarlı ve olumlu tablo dirençli yapısını sürdürmüştür. Krizin çapı büyümeden ortaya konan politikalar sayesinde, sorunların ortaya çıkması ve büyümesi beklenmeden önleyici tedbirler alınmış; krizin muhtemel tahribatı mümkün olduğunca azaltılmıştır. Henüz kriz derinleşmeden uygulamaya konan istihdam paketleri, bazı mevzuat değişiklikleri ve yeni uygulamalarla, işsizlikle mücadelenin iktisadi, hukuki ve idari zemini sağlamlaştırılmış, “kısa çalışma” uygulamasının kapsamı genişletilmiştir. Aldığımız tedbirlerle ülkemiz krizden en erken çıkan ve kriz sonrasında en hızlı büyüyen ülkelerden birisi konumunda olmuştur.

    Bu çerçevede, bütün iyi niyet ve gayretimizle başladığımız çalışmalarımıza amacımıza ulaşıncaya kadar kararlılıkla devam edeceğiz.

    2011-2015 Stratejik Planı, İŞKUR’un her açıdan kritik ve önemli dönemde, çağdaş bir kamu istihdam kurumu olarak sorumluluklarını yerine getirme yönündeki özverili çalışmalarının resmedildiği bir tablodur. Türkiye İş Kurumu 2011-2015 Stratejik Planının hayırlı olmasını dilerim.

    Ömer DİNÇER

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı

  • A1- İşgücü piyasasının ihtiyaçları doğrultusunda istihdam hizmetlerini çeşitlendirmek ve işe yerleştirmede aktif rol oynamak.

    A2- İşgücünün istihdam edilebilirliğini artırmaya yönelik olarak aktif işgücü programları geliştirmek, yaygınlaştırmak ve etkinliğini artırmak.

    A3- İşgücü piyasasını etkin bir şekilde izlemek ve değerlendirmek.

    A4- Güçlü bir kurumsal yapı oluşturmak.

  • H1.1- Özel sektörden alınan açık işlerin sayısını her yıl bir önceki yıla göre yüzde 25 artırmak

    H1.2- Özel sektörde işe yerleştirilenlerin sayısını her yıl bir önceki yıla göre yüzde 30 artırmak

    H1.3- 2015 yılı sonuna kadar Kurum tarafından işe yerleştirilenlerin en az yüzde 35’inin kadınlardan oluşmasını sağlamak

    H1.4- Her yıl, Büyükşehir Belediyesi olan illerde istihdam fuarı, diğer illerde istihdam fuarı ya da kariyer günleri düzenlemek

    H1.5- Her yıl, 6 aydan uzun süredir Kuruma kayıtlı 150.000 işsize iş danışmanlığı hizmeti vermek

    H1.6- İşgücü yetiştirme programlarını başarıyla tamamlayan işsizlerin tamamının iş danışmanlığı hizmetinden yararlanmasını sağlamak

    H1.7- 2015 yılına kadar istihdam garantili olmayan işgücü yetiştirme kurslarını başarı ile bitirenlerin işe yerleştirme oranını yüzde 40’a çıkarmak

    H1.8- Kuruma kayıtlı meslek lisesi, meslek yüksek okulu ve üstü eğitim düzeyine sahip iş arayan sayısını her yıl yüzde 20 artırmak

    H1.9- Her yıl en az 500.000 açık işin Kurum internet sitesinde ilanını sağlamak

    H2.1- Tüm işgücü yetiştirme kurslarını işgücü piyasası ihtiyaç analizleri doğrultusunda açılmasını sağlamak

    H2.2- Öncelikli olarak mesleği olmayanlardan olmak üzere her yıl kuruma kayıtlı 400.000 işsize aktif işgücü programlarından yararlandırmak

    H2.3- 2011 yılından itibaren Kuruma yeni kayıt yaptıran mesleksiz tüm iş arayanlara mesleğe yönlendirme hizmeti sunmak

    H2.4- 2015 yılı sonuna kadar 25 bin kişiyi girişimcilik eğitimi programlarından yararlandırmak

    H2.5- 2015 yılı sonuna kadar en az yarısı Kuruma kayıtlı 18-29 yaş arası işsizlerden olmak üzere 400.000 işsizi işbaşı eğitim (staj) programlarından yararlandırmak.

    H2.6- İşsizlik ödeneği alanların en az üçte birini Kurumun uyguladığı aktif istihdam programlarından yararlandırmak

    H2.7- 2012 yılı sonuna kadar, İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları’nın işleyişini gözden geçirerek Kurullara işlerlik kazandıracak bir yönetişim mekanizması kurmak

    H2.8- İşsizlik ödeneğini alan işsizlerin ortalama ödenek alma süresini 2015 yılı sonuna kadar 5 aya düşürmek

    H3.1- Yılda en az iki defa merkezden işgücü piyasası ihtiyaç analizi yaparak sonuçlarını ulusal ve yerel düzeyde raporlaştırarak yayınlamak

    H3.2- 2011 yılından itibaren, İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları aracılığıyla her ilde yılda en az bir kez sektörel düzeyde işgücü piyasası analizi yapılmasını sağlamak

    H4.1- 2011 yılının sonuna kadar Kurumun “İletişim Stratejisi Belgesi”ni oluşturmak

    H4.2- Kurum hizmetlerinde çalışan sayısını, sözleşmeli ve hizmet alımı yoluyla istihdam edilenler dâhil 2011 yılında 5.000’e, 2013 yılında 7.500’e ve 2015 yılında 10.000’e çıkarmak

    H4.3- 2012 yılının sonuna kadar bireysel işlem merkezlerini tüm illere yönelik olarak yaygınlaştırmak

    H4.4- Kurum hizmetlerinin belediyelerde de sunulabilmesine yönelik olarak, 2013 yılı sonuna kadar belediyelerin tamamıyla protokol yapmak

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]