2011-2015 dönemi Süleyman Demirel Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Günümüzde insanoğlunun tarih boyunca yaşadığı üçüncü büyük ekonomik devrim olan bilgi ekonomisi süreci yaşanıyor. Bilişim teknolojilerindeki gelişimle uluslararası ağlar dünyayı çevreliyor. Akademik sınırlar da ortadan kalktı. Bu çevrelemenin ya da çerçevesizleşmenin sonucunda bütün dünya ile rekabet halindeyiz. Tek değiliz, güvende değiliz! Bu rekabet ortamında önce kendimizi, olanaklarımızı tanımak zorundayız. Rekabet, AR-GE ve inovasyon faaliyetlerini öne çıkarıyor. Üniversiteler bu rekabet ortamının içinde hem doğrudan rekabet eden hem de bölgelerinin ve ülkelerinin rekabetçi koşullarını iyileştiren bir role sahipler. Dolayısıyla var olmak için geliştirmek zorundayız. Kazanmak, kaybetmemek için hızlı ve stratejik düşünmeli, potansiyellerimizi harekete geçirmeliyiz.

    Süleyman Demirel Üniversitesi olarak dünyamızın ve ülkemizin yönelimlerini gözeterek üniversitemizin temel stratejilerini üç temel esas etrafında biçimlendiriyor ve bu doğrultuda hareket eden bir ortak akılla geleceğe katkı sağlamayı taahhüt ediyoruz.

    • Uluslararasılaşma ekseni çerçevesinde Süleyman Demirel Üniversitesi, öğrenci ve öğretim elemanlarının uluslararası dolaşımında cazip bir merkez olmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda Süleyman Demirel Üniversitesi; yereli çok iyi tanıyan, ulusal düzeye hâkim olan ve dünyaya açılan bir üniversite olarak öğretim üyelerinin dünyanın herhangi bir noktasında kendi alanında akademik faaliyetlerini sürdürebilecek yeterlilikte olduğu, öğrencilerinin öğrenci dolaşım programlarını en yüksek düzeyde kullandığı, araştırmacılarının uluslararası projelerde yoğun şekilde görev aldığı bir üniversite olmalıdır. Süleyman Demirel Üniversitesi, aynı zamanda misafir araştırmacıların ve öğrencilerin sıklıkla tercih ettiği bir üniversite haline gelmelidir.

    • Kurumsallaşma ekseni çerçevesinde Süleyman Demirel Üniversitesi, standart prosedürlere sahip, performans odaklı, bir üniversite olmalıdır. Öğretim üyelerinin akademik performanslarının değerlendirmelerine temel oluşturması, öğrenci değerlendirme sisteminin başarıyı en üst düzeye çıkarıcı bir biçimde kurgulanması, performansın ve başarının ödüllendirilmesi esas alınmalıdır. Üniversite, dünya üniversiteleri arasında ilk 500’de yer almayı bir başarı hedefi olarak benimsemelidir.

    • Yenilikçilik ekseni çerçevesinde Süleyman Demirel Üniversitesi, inovatif düşünen ve davranan, yeniliği inovasyona dönüştüren, ileri teknolojiyi üreten ve bunun yayılımını sağlayan, proje odaklı, bir üniversite olmalıdır. Piyasanın taleplerine ve kamu yararına duyarlılık üniversitenin yenilikçiliğinin itici güçleridir.

    Bu temel esaslar doğrultusunda Süleyman Demirel Üniversiteli olmak hayallere ulaşmak için çalışmayı, üretmeyi, gelişmeyi ve geliştirmeyi sağlayan bir yaşam kültürü haline gelmelidir. Kuşaklar boyu Süleyman Demirel Üniversitesi, bu idealler etrafında değerler yaratan bir model olacaktır. Bugünkü iddiamız ve geleceğe taahhüdümüz budur!

    Süleyman Demirel Üniversiteliler adına

    Rektör Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR

  • A1-  Verimliliğe yönelik, şeffaf ve tarafsız bir yönetim anlayışı geliştirmek

    A2- Alt yapı eksikliklerini tamamlamak

    A3- Derslerin verimliliğini, kalitesini ve geleceğe yönelik uygulanabilirliğini artırmak için anlatım yöntemlerini güncel teknolojiler eşliğinde geliştirmek

    A4- Öğrencilere sunulan olanaklar ile öğrencilerin yeterliliklerini geliştirmek ve güncelliklerini korumak

    A5-  SDÜ akademik ve idari personelinin uluslararası standartlarda kabul edilebilir düzeyde hizmet vermesini sağlamak

    A6- Üniversiteye ait karar almayı destekleyen tüm bilgilerin elektronik ortama taşınmasını ve işlemlerin bu ortamdan yapılmasını sağlamak

    A7- Araştırma kapasitesinin geliştirilmesi ve verimliliğin artırılması amacıyla üniversitede geliştirilen projelerin; bilimin, toplumun ve piyasanın ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde düzenlenmesini sağlamak,

    A8- Üniversitenin uluslararası düzeyde tanınırlığını artırmak

    A9- Üniversiteyi ve mezunlarını daha fazla tercih edilebilir hale getirmek

    A10- Farklı coğrafyalara erişen bir üniversite yaratmak

  • H1.1- 2012 itibariyle üniversitenin akademik ve idari tüm birimlerinin iş akış süreçlerini tanımlamak

    H1.2-  Atama ve yükselme kriterlerinde standartları iyileştirmek ve tüm akademik birimlerde insan gücü planlama dokümanlarını hazırlamak

    H1.3- Üniversitedeki ilgili kurulları tümünde öğrenci temsilcilerinin tamamının aktif şekilde katılımı sağlamak

    H1.4-   Stratejik plan döneminin ilk 1 yılı içinde personel motivasyonunu artırmaya yönelik ödül sistemini geliştirmek

    H2.1- Stratejik plan dönemi sonuna kadar inşasına devam edilen birimleri faaliyete geçirmek

    H2.2- Yapılması planlanan birimlerin inşasına başlamak

    H2.3- Kurumlar arası işbirliği ile ortak alt yapı çalışmaları yapmak

    H3.1- 5 yıl içinde derslerin %25’ini interaktif ortamda paylaşıma açmak

    H3.2- Beş yıl içinde derslerin en az %5’ini, kişisel bilgisayarlarda veya internette kullanabilen oyun, animasyon veya simülasyon formatlarına dönüştürmek ve SDÜ sanal kampüsünü kurmak

    H3.3-  Stratejik plan dönemi sonuna kadar uygulama içerikli derslerin teori-pratik uyumunu geliştirmek

    H3.4- Dersleri veren ve bir derste görevlendirilebilen öğretim üyesi sayısını artırmak

    H3.5- Öğretim elemanlarının ders anlatım tekniklerini geliştirmek ve yeni tekniklerin kullanımı teşvik etmek

    H4.1-  2011-2012 Eğitin-Öğretim döneminden itibaren öğrencilerin kendilerininki dışındaki fakültelerden yılda en az bir ders seçmelerine olanak sağlamak

    H4.2- Öğrencilerin bilimsel aktivitelerini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak

    H4.3- Ulusal bazda üniversiteler arası ders alımlarının yaygınlaştırılmasını desteklemek

    H4.4- Öğrencilerin bireysel gelişimine katkı sağlamak

    H4.5- Öğrencilerin birbirine, öğretim elemanlarına ve yönetime erişim alanlarını geliştirmek

    H5.1- Akademik ve idari personelin birden fazla yabancı dil bilmesini özendirmek

    H5.2- Öğretim elemanlarının akademik anlamda kendilerini geliştirmeleri için zaman yaratmak

    H5.3- Yeni stratejik plan döneminde bir öndeki stratejik plan dönemine göre öğretim üyelerinin yurtdışı hareketlerini %25 artırmak

    H6.1-  2014 yılı sonuna kadar “Yönetim Bilgi Sistemi” oluşturmak

    H6.2- Stratejik plan dönemi sonuna kadar mevcut evrak takip sistemini geliştirerek online evrak gönderimi ve e-imza amacıyla kullanımını sağlamak

    H6.3- Stratejik plan dönemi sonuna kadar akademik ve idari personel için e- Mesai sistemini uygulamaya geçirmek

    H6.4- Üniversitedeki elektronik sistemleri ve veri tabanlarını birbirine bağlayacak bir koordinasyon yazılımı oluşturmak

    H7.1- Birimleri bir araya getirecek organizasyonlar oluşturarak aradaki iletişimi güçlendirmek

    H7.2- Stratejik plan dönemi içerisinde Araştırma-Geliştirmeye (Ar-Ge) yönelik proje sayısını bir önceki stratejik plan dönemine göre %25 oranında artırmak

    H7.3- Stratejik plan dönemi içerisinde Üniversiteye ait patent sayısını iki katına çıkarmak

    H7.4- Üniversitedeki gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların kalitesini artırmak ve sürekli kılmak

    H7.5- Bağış ve sponsorluk sistemleriyle üniversitenin olanaklarını artırmak

    H7.6- 2012 yılına kadar donanım katalogu veri tabanı içeriğini güncel tutarak makine-teçhizat kullanımı tüm üniversiteye açmak amacıyla omurgaya bağlı bir yazılım programlamak

    H8.1- Yurtdışında üniversite tanıtım organizasyonlarına katılım oranını %50 oranında artırmak

    H8.2- SDÜ adına kişisel ya da tüzel olarak katkı sağlanan veya gerçekleştirilen uluslararası kongre, sempozyum gibi etkinliklerin sayısını %15 oranında artırmak

    H8.3- Uluslararası yükseköğretim organizasyonları ile sürekli bağlantılı olmak

    H8.4- Partner üniversite sayısını ve partner üniversitelerle işbirliği yoğunluğunu %50 oranında artırmak

    H8.5-  İnternet tabanlı uluslar arası derecelendirme kuruluşları sıralamasında ilk 500’e girmek

    H9.1- Üniversitenin imajını yönetmek

    H9.2- Öğretim elemanlarının 2011-2015 döneminde uluslararası faaliyetlerini bir önceki plan dönemine göre %25 oranında artırmak

    H9.3- Öğrencilerin ulusal ve uluslararası değişim programlarındaki hareketliliğini %50 oranında artırmak

    H10.1- Üniversitenin yurtdışı birimlerinin kurulum faaliyetlerine başlamak

    H10.2- 2013 yılı sonuna kadar Üniversitenin e-öğrenme ve uzaktan eğitim faaliyetlerini %10 oranında artırmak ve yaygınlaştırmak

    H10.3- Üniversitenin yayılımına paralel tematik bilimsel araştırmaları desteklemek

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]