2008-2012 dönemi Trakya Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Gelişme yolunda hızlı adımlarla ilerlemekte olan Türkiye’de, hızlı değişim ve küreselleşmeye uyum sağlamak için eğitim, vazgeçilmez bir unsurdur. Eğitimin öğretimle buluşup olgunlaştığı en önemli kurumlardan biri ise “Üniversite” dir. Üniversite, sürekli devinim ve gelişme gösteren, kendini yenileyen ve bulunduğu topluma hareket kazandıran canlı bir kurumdur. Bu yönleriyle üniversite, bir ulusun zayıf yönlerini güçlendirebilen, tehditlerini fırsatlara dönüştürebilen bir gelişmişlik göstergesidir. Üniversite kurumunun kalitesi bir ülkenin kalitesidir ve geleceğe yönelik garantisidir. Bu nedenle eğitime yapılan yatırım, uzun vadede en akılcı yatırımdır. Bir başka deyiş ile geleceğe bırakılabilecek en değerli miras, nitelikli bir eğitim sistemi ve iyi yetişmiş nesillerdir.

    Üniversite, çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, milletin ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmekle yükümlüdür. Üniversite; demokratik, laik, çağdaş, şeffaf ve adil olmalıdır. Bu kurumda siyaset, din, dil, ırk çatışmaları ve kadın-erkek eşitsizliği gibi ayrılık ve aykırılığa yol açan konulara meydan verilmemelidir. Üniversite; eğitim- öğretim, araştırma ve toplum hizmetleri etkinliklerini evrensel standartlarda yürütmeli, toplumumuzun ve insanlığın sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için bilgiye ulaşmalı, bilgiyi üretmeli, kullanmalı, yaymalı ve bu bilgilerle donatılmış bireyler yetiştirmeyi amaç edinmelidir.

    Üniversitenin başarıya ulaşması için gerekli olan en önemli unsur eğitimdir. Yüksek öğrenimde kaliteli bir eğitim ve öğretim oluşturabilmenin öncelikli koşullarından biri, ortak bir kalite anlayışı geliştirmektir. Bu bağlamda; tüm öğretim üyelerinin, bölümlerin ve yöneticilerin işbirliği ile detaylı bir stratejik eğitim planı geliştirilmeli, somut stratejiler üretilmeli ve bu stratejileri  hayata  geçirmede  sürekli  ölçme  ve  değerlendirme teşvik edilmelidir. Üniversite bu kalite anlayışı içerisinde Ar-Ge’ye özel bir önem vermelidir. Bunun için öncelikle temel bilimlerde bilgi üretme sürecini (buluş) desteklemeli, daha sonra yeni teknoloji üretme sürecinde var olan bilgiyi artırmalı (yenileme) ve sonuç olarak seçme sürecine girmelidir (seçme).

    Üniversite, kendinden beklenen misyonu gerçekleştirmek için sağlam temeller üzerinde kurulu olmalıdır. Bu sağlam temelleri oluşturacak olanlar da üniversite öğretim üyeleridir. Öğretim üyeleri çalışkan ve dinamik olmalı, değişime ve yeniliğe açık, bilgili, sadece kendi alanında değil bütün alanlarda genel kültür sahibi olmalı, bir başka deyişle bilgisayarlar gibi kendini güncellemelidir. Üniversiteler de kurum olarak verimli ve üretken öğretim üyelerine sahip olmak için, onların haklarını korumalı ve ekonomik çıkarlarını ön planda tutmalıdır. Bunların yanı sıra üniversite; bilimsel, kültürel ve sosyal konularda toplumla da iletişim ve etkileşimi ihmal etmemelidir.

    Sonuç olarak; üniversite eğitim-öğretim yapan; bilimsel, kültürel ve sanatsal çalışmalarda bulunan aynı zamanda çağın gereklerine uygun insan yetiştiren öncü bir kurum olmalıdır. Üniversite tüm dinamizmi ve değerleriyle bölgesel, ulusal ve uluslararası toplulukların sorunlarıyla yakından ilgilenmeli ve çözüm yolları üretebilmelidir. Bu bağlamda Trakya Üniversitesi, kuruluşunun 25. yılında bu değerlere sahip olma ve bunları geliştirme azmi ve kararlılığı içindedir.

    Prof. Dr. Enver DURAN

    Rektör

  • A1- Çağın gereklerine uygun nitelikli öğrenci yetiştirmek

    A2- Üniversitemizin  eğitim  ve  öğretimini,  çağdaş  standartlara  uygun  hale getirmek

    A3- Üniversitemiz  akademik  birimlerini,  yurtiçi  ve  yurtdışından  gelecek  öğrenciler için cazibe merkezi haline getirmek         

    A4- Üniversitemizin ulusal ve uluslararası akademik saygınlığını geliştirmek

    A5- Çağdaş  bilgi  teknolojileri  ile  donatılmış,  en  üst  düzeyde  araştırma  olanaklarının sunulduğu bir bilgi merkezi olmak

    A6- Organizasyon     yapımızı,         çağdaş        yönetim        tekniklerini           kullanarak

    öğrenciler ve çalışanlar için etkin ve verimli hale getirmek

    A7- Üniversite-Sanayi işbirliğini geliştirmek

    A8- Paydaşlarımızın  memnuniyetini ve   üniversitemizi sahiplenme  duygularını en üst düzeye çıkarmak

    A9- Yararlanıcıların  tüm  ihtiyaçlarını  karşılayabileceği  yerleşkelere  sahip  olmak

    A10- Üniversitemiz  Sağlık  Araştırma ve   Uygulama Merkezi’nin verimli  çalışmasını ve tercih edilir olmasını sağlamak

    A11- Üniversitemizi yörenin kültürel dokusuna daha fazla katkı yapar hale  getirmek

  • H1.1- Öğrencilerimizin kişisel gelişimlerinde etkin rol alarak, lider öğrenci profilini geliştirmek

    H1.2- Öğrenci odaklı eğitimi sürdürülebilir kılmak

    H1.3- Öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası bilimsel, sanatsal, kültürel toplantı ve fuarlara katılımlarını artırmak

    H1.4- Üniversitemizde çift anadal ve yandal programları oluşturmak

    H1.5- Öğrencilerimiz için meslek hayatına yönelik danışmanlık hizmeti veren birimler oluşturmak

    H1.6- Meslek yüksekokullarında mesleki eğitim koşullarını geliştirmek

    H1.7- Üniversitemizin tüm eğitim birimlerinde yabancı dil hazırlık programları açmak

    H2.1- Akademik birimler arasındaki öğrenci/öğretim elemanı sayısındaki dengesizliği gidermek

    H2.2- Akademik personel açığını kapatmak amacıyla, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı’na (ÖYP) aktif olarak katılmak

    H2.3- Derslerin işleyiş yöntemlerini ve içeriklerini, bölgesel gereksinimleri ve değişen koşulları dikkate alarak güncellemek, yeni öğretim tekniklerini kullanarak eğitim kalitesini arttırmak

    H2.4- Üniversitemizin yüksek lisans ve doktora programı olmayan birimlerinde bu programları açmak

    H2.5- Üniversitemizin Avrupa Yüksek Öğretim Alanı ve Avrupa Araştırma Alanı'na uyumunu sağlamak amacıyla SOCRATES/Erasmus, Leonardo da Vinci (LdV) ve Lingua programlarının etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak

    H2.6- Üniversitemizin tüm bölümlerinde AB ülkeleriyle öğrenci değişimini gerçekleştirmek

    H2.7- Çerçeve Programları’na etkin bir şekilde katılımı sağlamak

    H2.8- Eğitim-öğretimde kalite güvence sisteminin Bologna sürecine uygun olarak planlanmasını ve uygulanmasını sağlamak

    H2.9- Avrupa Kredi Transfer Sistemi’ne uyumu geliştirmek

    H2.10- Avrupa Komisyonu’ndan Diploma Eki Etiketi’ni almak

    H2.11- Sınır ötesi işbirliği projelerine aktif olarak katılmak

    H2.12- TEMPUS programına katılmak

    H3.1- Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Arkeoloji ve Sanat Tarihi bölümleri başta olmak üzere tüm birimlerde akademik, teknolojik, bilimsel, kültürel ve sanatsal altyapıyı geliştirmek

    H3.2- Balkan Dilleri Bölümü’nü geliştirmek

    H3.3- Uzaktan Eğitim ve Sürekli Eğitim Merkezlerini, etkin birimler haline getirmek

    H3.4- Yurtdışı üniversitelerle ikili anlaşma sayısını artırmak

    H3.5- Üniversitemizin etkin tanıtımının yapılmasını sağlamak

    H4.1- Ulusal ve uluslararası etkinlikler için kongre merkezi kurmak

    H4.2- Uluslararası düzeyde öğretim üyesi, araştırmacı, uygulayıcı bilim ve sanat insanları yetiştirmek

    H4.3- Alınan patent sayısını artırmak

    H4.4- Öğretim üyelerimizin, indeksli (SCI, SSCI, AHCI vb.) ulusal ve uluslararası dergilerde yılda en az bir yayın yapmasını sağlamak

    H5.1- Yeterli bilgisayar laboratuvarı donanımını sağlamak ve internet olanaklarını geliştirmek

    H5.2- Kütüphane hizmetlerinin daha etkin ve daha yaygın sunulmasını sağlamak

    H5.3- Bilim, kültür ve sanat alanlarında basılı kaynak sayısını arttırmak

    H5.4- Öğretim elemanlarını proje tasarlama, yönetim ve koordinasyon konusunda bilgilendirmek ve eğitmek

    H5.5- Araştırma sonuçlarının teknolojiye dönüştürülebilir hale gelmesini sağlayarak artı değerler oluşturmak

    H5.6- Evrensel değerlere, bölgesel ve ulusal kalkınmaya katkısı olan projeleri ve AR-GE çalışmalarını geliştirmek

    H6.1- Kendisine yapılan eleştirileri hak kabul eden bir yönetim anlayışını üniversitenin her birimine yaygınlaştırmak

    H6.2- Şeffaf, etik, sorumluluk taşıyan ve paylaşımı ön plana çıkaran yönetim anlayışını, tüm birimlere yaygınlaştırmak

    H6.3- Üniversitemizin yetkili bağımsız kuruluşlarca denetimini sağlamak

    H6.4- Üniversitemiz birimlerinin akademik ve idari kadro analizini yapmak

    H6.5- İdari personel için uygulanan atama ve yükseltmelerde, kariyer ve liyakat ile birlikte performansa dayalı bir sistem oluşturmak

    H6.6- Akreditasyon çalışmalarını tüm birimlere yaymak ve toplam kalite anlayışını hakim kılmak

    H6.7- Üniversitemiz genelinde donanım, altyapı ve uzman personel ihtiyacını karşılamak

    H6.8- Yönetim bilgi sistemlerinin kurulmasını ve geliştirilmesini sağlamak

    H6.9- Üniversitemizde ISO-9001 Kalite Yönetim Sistemi’ni yaygınlaştırmak

    H6.10- E-Üniversite (e-imza, e-evrak vb.) altyapısını geliştirmek

    H6.11- İstatistiksel kayıt ve kalite kontrol sistemlerini kurmak

    H7.1- Endüstri destekli laboratuarlar kurmak ve ortak kullanılmasını sağlamak

    H7.2- TEKNOPARK kurmak ve geliştirmek

    H7.3- SANTEZ ve benzeri programlara etkin olarak katılmak

    H7.4- KOSGEB ile ilişkileri geliştirmek

    H7.5- TEKMER aracılığı ile bölgemizdeki KOBİ kapsamında olan işletmeleri bilgilendirmek ve desteklemek

    H8.1- Personele yönelik ödül ve teşvik sistemi geliştirmek

    H8.2- Personelin çalışma koşullarını ve ortamlarını iyileştirmek

    H8.3- Sahip olunan sosyal, sportif, sanatsal ve kültürel mekanları işlevsel kılmak

    H8.4- Kreş, Anaokulu, İlköğretim okulu hizmetlerini vermek ve geliştirmek

    H8.5- Kurum kültürü ve kurum kimliğini geliştirmek

    H8.6- Mezun öğrencilerimiz ve emekli personelimizle sıkı bağlar oluşturmak

    H9.1- Tüm yerleşkelerimizi, günümüz şartlarında çağdaş, yaşanabilir, modern mekanlar haline getirmek

    H9.2- Öğrencilerimizin ve personelimizin yararlanabileceği sosyal ve kültürel amaçlı tesislerin yapılmasını sağlamak

    H9.3- Çevre dostu yerleşkelere sahip olmak

    H9.4- Yerleşkelerimizi ağaçlandırmak, çevre düzeni çalışmalarına önem vermek

    H9.5- Engelli dostu yerleşkelere sahip olmak

    H10.1- Hasta yatış süresi ortalamasını 5 gün ve altına indirmek

    H10.2- Yatak doluluk oranını %85’in üzerinde tutabilmek

    H10.3- Enfeksiyon oranını %5’in altına indirmek

    H10.4- Hastanın tek bir noktadan tanı ve tedavi hizmeti almasını sağlamak

    H10.5- Laboratuar sonuçlarının daha hızlı ve güvenilir hale gelmesini sağlamak

    H10.6- Otomasyon sistemini geliştirmek

    H10.7- Sağlık hizmetlerinde kaliteyi artırmak için yeni teknolojileri üniversitemize kazandırmak

    H10.8- Hematolojik ve onkolojik hastaların tedavisi için Kemik İliği ve Organ Nakli Merkezi’ni kurmak

    H10.9- Yanık Tedavi Ünitesi’ni hayata geçirmek

    H10.10- İnfertilite (kısırlık) tedavisi için Tüp Bebek ve Prenatal Tanı Merkezi’ni açmak

    H10.11- Yaşlılık ve yaşlılığa bağlı sorunların çözümü için Geriatri Merkezi kurmak

    H10.12- Gündüz Psikiyatri Kliniği oluşturmak

    H10.13- Çocuk-Ergen ve Erişkin Diyabet Merkezi kurmak

    H10.14- Bölge sporcularına sağlık eğitimi ve hizmeti vermek amacıyla Sporcu Sağlık Merkezi’ni yapılandırmak

    H11.1- II. Bayezid Külliyesi’ndeki Tıp Medresesi ve İmaret bölümlerini tarihi geçmişiyle bağlantılı olarak yapılandırmak

    H11.2- Kırkpınar ve Değerleri Araştırma ve Uygulama Merkezi’ni kurmak

    H11.3- Selimiye Camii ve Külliyesi’nin UNESCO Dünya Kültürel ve Doğal Miras listesine girmesine katkı sağlamak

    H11.4- Modern Resim ve Heykel Müzesi’ni daha uygun bir mekana taşımak

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]