2013-2017 dönemi Gençlik ve Spor Bakanlığı Stratejik planı
- Stratejik Plan Sunuş
- Stratejik Amaçlar
- Stratejik Hedefler
- Performans Programları
- Faaliyet Raporları
-
Gençlik ve Spor Bakanlığı; kuruluşundan itibaren kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen oluşturduğu politikalar, gerçekleştirdiği ve desteklediği projelerle gençlere yönelik yeni bir vizyon ortaya koymuştur.
Öncelikle gençliğin ilgi, ihtiyaç ve sorunları belirlenerek, çözüm ortakları ile eşgüdüm ve iş birliği içinde kişisel, sosyal ve sportif alanlarda destekleyici politikalar oluşturulmakta ve projeler yürütülmektedir. Bu sayede okuyan, düşünen, sorgulayan, kendini ifade edebilen, sporu, sanatı ve bilimi yaşam tarzı hâline dönüştürebilen, gelişmelere açık, farklılıklara saygılı, yenilikçi, etik değerlere bağlı; karar süreçlerine katılan, kaynakları etkili değerlendirebilen, çevreye duyarlı, öz güveni yüksek, mutlu, sağlıklı ve güçlü bir gençliğin yetişmesi hedeflenmektedir.
Bu çerçevede Bakanlığımızın faaliyetleri, gençlerin talep ve ihtiyaçları dikkate alınarak gençliğe yönelik hizmetlerin kapsamını genişleten ve niteliğini artıran bir anlayışla yürütülmektedir.
Geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin yüksek öğrenime devam ettikleri sürece daha sağlıklı, güvenli ve konforlu ortamlarda barınmaları ve temel ihtiyaçlarını karşılayacak miktarda burs ve krediyle desteklenmeleri ile yüksek öğrenimlerini, sosyal ve kültürel gelişimlerini kolaylaştırmak
hususunda şu ana kadar sürdürülen çalışmalar artarak devam etmektedir.Ayrıca ülkemiz, son yıllarda sportif alanda kazandığı başarılar ve düzenlediği uluslararası spor organizasyonlarıyla tüm dünyada adından söz ettirmektedir. Bunun yanı sıra, sporda tesisleşme adına önemli yatırım hamleleri gerçekleştirilmektedir. Halihazırda yürütülmekte olan birçok spor tesisi projesi yanında, en önemli hedeflerimizden birini de İstanbul ile aday olduğumuz 2020 Olimpiyatları oluşturmaktadır.
Diğer taraftan küreselleşme, kamudan değişen ve gelişen beklentiler, demokrasi, katılımcılığın artan önemi, bilgi ve teknoloji alanındaki gelişim gibi olgular nedeniyle kamu yönetimi anlayışında değişimler yaşanmaktadır.
Dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak kamu yönetimi alanında da günün şartlarına uygun yeni modeller geliştirilmektedir. Bugün gelinen noktada genel kabul gören yaklaşım “stratejik yönetim” anlayışıdır.
Bu değişim doğrultusunda stratejik yönetim anlayışının bir aracı olarak 2013-2017 Dönemi Gençlik ve Spor Bakanlığı Stratejik Planı hazırlanmıştır.
Bu plan, hedeflerimize ulaşmamızda referans kaynağı olacağı gibi kurum kültürü ve kimliğinin oluşumuna da katkı sağlayacaktır.
Bakanlığımızın ilk Stratejik Planı’nın hazırlanmasında görev alan Bakanlık personeline ve fikirleriyle planın hazırlanmasında bize destek veren dış paydaşlarımıza teşekkür ediyor, Stratejik Plan’ımızın öngörülen hedeflere ulaşmada faydalı olmasını diliyorum.
Suat KILIÇ
Gençlik ve Spor Bakanı -
A1- Gençlerin aktif vatandaş olmalarını ve serbest zamanlarını etkili değerlendirmelerini sağlamak, gençlere; eğitsel, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif beceriler kazandırmak, bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmak, etik ve insani değerleri içselleştirmelerini sağlamak, şiddet ve kötü alışkanlıklara yönelmelerini önlemek, ulusal ve uluslararası etkinlikler düzenlemek, Gençlik Kampları ve Gençlik Merkezleri kurmak ve bu kamp ve merkezlerin etkililiklerini artırmaktır.
A2- Gençlik alanındaki paydaşlar arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlayarak gençlerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal gelişimlerine katkı sağlayacak projeler ve çalışmalar yapmak; bu projeleri ve çalışmaları değerlendirmek, uygulamak; belirlenen usul ve esaslara uygun proje ve çalışmaları desteklemek, sonuçlarını denetlemek; gençlik alanıyla ilgili talep, öneri ve şikayetleri ilgili kurumlara iletmek; Ulusal Gençlik ve Spor Politikası belgesiyle ilgili hazırlık çalışmaları yaparak uygulanmasını takip etmek.
A3- Gençliğin kişisel ve sosyal gelişimine katkı sağlamak amacıyla eğitim faaliyetleri planlamak; yurt içi ve yurt dışında gençliğin ihtiyaçları, talepleri, sorunları konusunda inceleme ve araştırmalar yapmak ve yürütülen inceleme ve araştırmaları desteklemek; gençliğe sunulan hizmet ve imkânlar hakkında toplumdaki farkındalığı artırmak; gençlik alanında eğitim, rehberlik ve danışmanlık faaliyetleri yapmak; gençlerin bilim, kültür ve sanat gibi alanlara etkili katılımını sağlayıcı öneriler ortaya koymak ve faaliyetler gerçekleştirmek; gençlik alanında yayınlar yapmak ve bunları takip etmek.
A4- Spor faaliyetlerinin gelişmesini ve yaygınlaşmasını teşvik edici tedbirler almak, bu faaliyetlere her yaşta katılımı sağlayacak önlemleri geliştirmek, yurt içi ve yurt dışı spor faaliyetlerinin mevzuata uygun olarak yürütülmesini, spor alanındaki uluslararası kuralların ve talimatların uygulanmasını sağlamak, spor federasyonlarının kurulmasını teşvik edici önlemler almak, spora ilgiyi artırmak, sporcu yetiştirme ve sporcu sağlığını korumaya yönelik çalışmaları takip etmek ve spor alanında uygulanacak temel politikaları geliştirmek.
A5- Bakanlığın faaliyet alanına ilişkin uluslararası gelişmeleri takip etmek, uluslararası iş birliğine yönelik çalışmaları geliştirmek ve koordine etmek, uluslararası platformlarda Bakanlığın tanınırlığını ve etkililiğini artırmak, ülkemizde gençlik alanındaki uluslararası faaliyetlerin düzenlenmesine destek olmak.
A6- Bakanlığın ihtiyaçlarına yönelik insan gücü politikasını saptamak, etkili hizmet içi eğitimle personelin niteliğini yükseltmek, insan gücü kaynağını geleceğe hazırlamak, tedbirler almak, liyakati ve kariyeri esas alan insan kaynakları uygulamaları için gerekli düzenlemeleri yapmak, hayata geçirmek ve performans değerlendirmeyle ödül-tanıma sistemini kurmak.
A7- Bakanlığın birimleri ile koordineli bir şekilde çalışarak, ihtiyaç duyulan bilişim hizmetlerini nitelikli bir biçimde gerçekleştirmek, bilgi güvenliği ve güvenirliğini sağlayan, internet ve intranet erişim kalitesi yüksek, kamu bilişim standartlarına uyan çözümler geliştirmek, Bakanlık personelinin tüm bilgisayar ve diğer donanım birimlerini etkili kullanabilmesi için gerekli çalışmaları yapmak, hizmetlerle ilgili veri sayısını artırmak, veri tabanları oluşturmak ve bu hizmetlerle ilgili personelin yeterlik düzeyini artırmaktır.
A8- Çağdaş ve bilimsel gelişmeler ışığında, teknolojinin sunduğu tüm imkânları kullanarak Bakanlık Merkez Teşkilatı Birimlerine hızlı ve kaliteli idari ve sosyal hizmetler ile sağlık ve ulaştırma hizmetleri vermek, Bakanlık ile bağlı ve ilgili kuruluşların, seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile koruyucu güvenlik ve sivil savunma hizmetlerinin milli güvenliği sağlayacak ve koruyacak yönde planlanmasını ve yürütülmesini sağlamak.
A9- Bakanlığın basın ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetlerini planlayarak bu faaliyetlerin belirlenen usul ve esaslara göre en iyi şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
A10- Bakanlığın hukuk danışmanlığı faaliyetinin etkili bir şekilde yerine getirilmesini, mevzuatın en verimli ve en hızlı sürede Bakanlık menfaatleri doğrultusunda hazırlanmasını teminen; kurumsal uygulamalarda doğru hukuki tavır ve anlayışın geliştirilmesini, hukuka ve hakkaniyete en uygun çözüme erişimin kolaylaştırılmasını, çalışanların niteliğinin artırılmasını, yargı öncesi çözüm konularında Bakanlık birimlerine gerekli hukuki desteğin verilmesini ve Bakanlığın taraf olduğu her türlü davanın takibini sağlamak.
A11- Yönetim bilgi sistemi alt yapısının oluşturulmasına destek vermek için çalışmalar yürütmek, stratejik planın hazırlanması ve iç kontrol sisteminin kurulması çalışmalarında öncü rol üstlenerek eğitim ve danışmanlık alanlarında destek vermek, bütçe uygulamalarında ve mali süreçlerin tasarlanmasında, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde; etkili, ekonomik ve verimli bir sistem kurulması için gerekli çalışmalar gerçekleştirmek.
-
H1.1- Gençlik Merkezi ve Gençlik Kamplarının tamamının fiziki alt yapısını incelemek, ihtiyaç halinde gerekli düzenlemelerini yapmak, kapasitelerini artırmak ve Gençlik Merkezi ve Gençlik Kamplarını kullanıma uygun hâle getirmek.
H1.2- Gençlik Merkezleri sayısını kamu kurum ve kuruluşları, mahalli idareler, diğer gerçek ve tüzel kişiler ile iş birliği yapmak suretiyle 500’e çıkartmak. Gençlik kamplarını yaz dönemi dışında kış aylarında da yapmak, kamplardan yararlanan ve Gençlik Merkezlerine üye olan genç sayısını 500.000’e çıkartmak.
H1.3- Plan dönemi sonuna kadar Gençlik Merkezlerine gelen gençlere nitelikli hizmet vermek için 150 rekreasyon uzmanı, psikolojik danışma ve rehberlik uzmanı istihdam etmek.
H1.4- Yurt içi ve yurt dışında gençlere yönelik faaliyetler düzenlemek ve bunlara katılımı %200 oranında artırmak.
H1.5- Gençlerin serbest zamanlarını etkili değerlendirmelerini sağlayacak eğitimlerin sayısını %200 oranında artırmak.
H1.6- Serbest zaman etkinliklerinden daha fazla gencin ve ailenin haberdar olması için görsel ve yazılı medya ile diğer iletişim araçlarını kullanarak faaliyetlerin bilinirlik düzeyini %100 oranında artırmak.H1.7- Gençlik Merkezleri ve Gençlik Kamplarında görev alacak program sorumluları, gençlik liderleri ve diğer personelin tamamının gerekli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlamak.
H1.8- Dezavantajlı gençlerimizin Gençlik Merkezleri ve Gençlik Kamplarından faydalanma düzeyini %200 oranında artırmak.
H1.9- Gençlerin şiddete ve kötü alışkanlıklara yönelmesini önlemek için plan döneminin sonuna kadar paydaşlarımızla iş birliği yaparak 250.000 gencimize ulaşıp bilgilendirme ve önleme çalışmaları yapmak.
H1.10- 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ve Gençlik Haftasına ilişkin duyarlılığı artırarak, kutlamaları tüm gençlere ulaşacak şekilde geniş katılımla gerçekleştirmek.
H2.1- Bakanlık ile paydaşlar arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlayarak, plan dönemi sonuna kadar iç ve dış paydaşların tamamına ulaşmak.
H2.2- Gençlik alanında plan dönemi sonuna kadar proje ve çalışmalarla 14-29 yaş aralığında yer alan gençlerin en az %30’una ulaşmak.
H2.3- Dış paydaşlar tarafından hazırlanarak Bakanlıkça desteklenen gençlik alanındaki proje ve çalışmaların sayısını her yıl en az % 100 oranında artırmak.H2.4- Gençlik ve spor alanında geliştirilen proje ve çalışmaları değerlendirmek için standart belirlemek.
H2.5- Paydaşlarımızdan alınacak, gençlik ve spor alanıyla ilgili talep, öneri ve şikayetleri ilgili birim ve kurumlara iletmek.
H2.6- Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesiyle ilgili çalışmaları yapmak, hazırlanan belgenin uygulanmasını altı aylık dönemler halinde takip etmek.
H2.7- Plan dönemi sonuna kadar, birimin görevleri kapsamında yapılan faaliyetlerle Bakanlığın bilinirlik düzeyini sürekli ve düzenli artırmak.
H2.8- Gençlik alanında kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliğini geliştirmek ve ortak projeler yürütmek.
H2.9- Bakanlık ve gençlik alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının personeline yönelik Proje Döngü Yönetimi ve Gençlik Projeleri Destek Programına yönelik eğitimler vermek.
H3.1- Eğitim faaliyetleri kapsamında plan döneminin sonuna kadar; Gençlik Liderliği, Kamp Liderliği, Gençlik Afet Yardım ve Rehabilitasyon, Gönüllülük, Proje Döngüsü Yönetimi, EURODESK, Demokrasi ve Katılım Bilinci, Uluslararası Vizyon Kazandırma, Kariyer Planlama vb. eğitim programları düzenlemek ve bu faaliyetlere 100.000 gencin katılımını sağlamak.
H3.2- Plan döneminin sonuna kadar gençlik alanında yapılan inceleme, araştırma ve yayın sayısını artırmak, desteklemek ve takip etmek.
H3.3- Gençliğe yönelik yurt içinde ve dışında bilim, kültür ve sanat faaliyetlerinin sayısını artırmak ve yapılan faaliyetleri desteklemek.
H3.4- Yurt içi ve yurt dışında yaşayan gençlere rehberlik yapacak, belirli araştırmaları yürütecek sürekli bir araştırma merkezini kurmak.
H3.5- Bakanlık birimlerinin ihtiyaç duyduğu alanlarda araştırmalar yapmak ve bu alanlarda yapılan araştırmalara destek vermek.
H3.6- Gençlerin bilim, sanat ve kültür alanlarına ilgilerini artırmaya yönelik Gençlik İhtisas Kütüphanesi, e-kütüphane, müze ve sergi salonları açmak ve Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu’yla ortaklaşa çalışmalar yapmak.
H3.7- Gençlerin bilim, sanat ve kültürel alanlara ilgisini artırmaya yönelik yarışmalar yapmak ve gençleri ödüllendirmek.
H4.1- Spor faaliyetlerinin gelişmesini ve yaygınlaşmasını teşvik etmek ve bu faaliyetlere her yaşta katılımı sağlayacak önlemler almak.
H4.2- Yurt içi ve yurt dışı spor faaliyetlerinin tamamının mevzuat çerçevesinde yürütülmesini gözetmek.
H4.3- Sporcuların tamamının sağlık hizmetlerinden yararlanması ve sporcu sağlığı ile ilgili çalışmaları takip etmek.
H4.4- Spora ilgiyi artırmaya yönelik çalışmaların tamamını takip etmek. Spor Hizmetleri Dairesi
BaşkanlığıH4.5- Spor alanında uygulanacak temel politikalar geliştirmek.
H5.1- Ülke menfaatleri ve dış politikamız doğrultusunda yabancı ülkelerle var olan ilişkileri ve iş birliğini güçlendirmek, yeni ilişkiler tesis edilmiş olan ülke sayısını %50 oranında artırmak.
H5.2- Yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek uluslararası ortak proje çalışmaları, seminer, çalıştay, konferans, sergi, toplantı, görüşme, eğitim ve benzeri faaliyetlere ilişkin hizmetleri etkili bir şekilde yerine getirmek ve bu kapsamda gerçekleştirilecek organizasyonların %30’una katılımı sağlamak.
H5.3- Gençlik alanında faaliyet gösteren uluslararası kurum ve kuruluşlar nezdinde ülkemizin temsilini %50 oranında artırmak.
H5.4- Dünya gençliği temelinde kültürler ve medeniyetler arası diyaloğun artırılmasına katkı sağlamak.
H5.5- Bakanlığın faaliyet alanı çerçevesinde gençlik alanındaki çalışmalara akademik düzeyde katkı sağlamak amacıyla yabancı dillerde yayınlanan kitap, dergi, rapor, makale ve ilgili internet sitelerindeki yayınların çevirilerini yapmak.
H6.1- Bakanlığın amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlamak; personelin bilgi, beceri ve mesleki donanımlarını artırmak, nitelikli hizmet içi eğitimler vererek, eğitimlerin sürekliliğini sağlamak.
H6.2- Bakanlığın hizmet alanları ile ilgili konularda yurt içi veya yurt dışında açılacak eğitim, seminer ve sertifika programlarına personel katılımını desteklemek.
H6.3- Plan dönemi sonuna kadar kariyer ve liyakat esasına dayalı Bakanlık görevde yükselme sistemini oluşturmak.
H6.4- Performans değerlendirme ve ödül-tanıma sistemini kurmak.
H6.5- Bakanlık personelinin özlük haklarını ve sosyal, kültürel imkânlarını da iyileştirerek, çalışanların iş doyumu, örgütsel bağlılık ve memnuniyet düzeyini artırmak.
H7.1- Tüm ağın trafik analizlerini üç aylık periyotlarda yapmak.
H7.2- Virüs ve siber tehditlere karşı sistemi gözlemlemek ve siber saldırılara karşı ilgili kurumlarla iş birliğiyle gerekli önlemleri alarak güvenliği en üst düzeye çıkarmak.
H7.3- Kablolar ve diğer ağ bileşeni cihazların fiziksel kontrollerini yapmak ve olası sorunları önlemek.
H7.4- İstenmeyen trafik oluşturarak sistemin etkili çalışmasını engelleyen kullanıcıları uyarmak ve bilinçlendirme eğitimleri yapmak.
H7.5- Bakanlık web sayfasının tasarımını ve içeriğini güncellemek.
H7.6- Bakanlığın bilişim politikasını oluşturmak.
H7.7- Elektronik Belge ve Arşiv Yönetim Sistemi ‘ne ve elektronik imza uygulamasına geçmek.
H7.8- IP Kamera Kontrol ve izleme uygulamasına geçmek.
H7.9- Kapalı devre IP TV uygulaması kurmak.
H7.10- Mobil elektronik haberleşme ortamlarına uygun uygulamalar geliştirmek.
H 7.11- Bakanlığa ait internet radyosu kurmak ve yayın yapmak.H7.12- Arıza kayıt/takip programı geliştirmek ve %100 oranında kullanılmasını sağlamak.
H7.13- Gençlik, gençlik ve spor alanında çalışan Sivil Toplum Kuruluşu, basın ve personel veri tabanı oluşturulması.
H7.14- Sosyal medyanın her alanında Bakanlığı temsil etmek.
H7.15- Merkez ve bağlı kuruluşlar arasındaki telefon görüşmelerinin maliyetlerini en aza indirmek
H8.1- Bakanlık Merkez Teşkilatı Birimlerine hızlı ve kaliteli idari ve sosyal hizmetler ile sağlıkla ilgili ulaştırma hizmetleri sunarak personelin memnuniyet düzeyini sürekli ve düzenli artırmak.
H8.2- Bakanlık ile bağlı kuruluşların, seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile koruyucu güvenlik ve sivil savunma hizmetlerini milli güvenliği sağlayacak ve koruyacak yönde planlamak ve yürütmek.
H9.1- Basın ve halkla ilişkiler ile ilgili faaliyetleri eksiksiz ve zamanında yerine getirmek.
H9.2- Medya ve halkla ilişkilerin geliştirilmesini ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlayarak tanınırlık düzeyini sürekli ve düzenli artırmak.
H10.1- Bakanlık birimlerini hukuki konularda bilgilendirerek ihtilafları azaltmak.
H10.2- Yargı öncesi çözüme kavuşturulan dosya sayısını artırmak.
H10.3- İdari uygulamalardan hukuki sorunlara yol açacak olanlar hakkında ilgili birimlerin bilgilendirilmesi suretiyle anlaşmazlıkların Bakanlık lehine çözüme kavuşturulmasına yönelik hukuki tedbirler almak.
H10.4- Mevzuat taslakları hakkında verilecek görüşler ile idari işlem ve uygulamaların hukuka uygun bir şekilde tesisine katkı sağlamak.
H10.5- Gelişen ve değişen sistem ve mevzuata uyum sağlanması için birimde çalışan personelin tamamına gerekli eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak.
H11.1- Bakanlığın iç kontrol sistem örgütlenmesini yapmak, yöntem, süreç ile iç denetimi kapsayan mali ve diğer kontroller bütününü oluşturmak ve iç kontrol sistemini kurmak.
H11.2- Bütçe uygulamalarının ve mali süreçlerin; etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak.
H11.3- Doğru bilgiyi eksiksiz ve zamanında temin ederek, Bakanlığın diğer birimlerine sunmak.
H11.4- Bakanlığın faaliyetlerinde mevzuata uygun hareket edilmesini sağlamak, eğitim ve danışmanlık hizmeti vermek.H11.5- Bakanlığın Stratejik Plan, amaç ve hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin izlenmesi ve etkili önlemlerin zamanında alınabilmesi için birimlerle iş birliği içerisinde etkili bir izleme ve değerlendirme sistemi kurmak.
-
Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.
-
Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.
faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:
Performans Programları
- 2017 Performans Programı (indir)
- 2016 Performans Programı (indir)
- 2015 Performans Programı (indir)
- 2014 Performans Programı (indir)
- 2013 Performans Programı (indir)
Faaliyet Raporları
- 2017 Faaliyet Raporu (indir)
- 2016 Faaliyet Raporu (indir)
- 2015 Faaliyet Raporu (indir)
- 2014 Faaliyet Raporu (indir)
- 2013 Faaliyet Raporu (indir)
Hızlı Erişim
Yürürlükteki Stratejik Planlar
Hazırlanan Stratejik Planlar