2014-2018 dönemi Sakarya Üniversitesi Stratejik planı

  • Stratejik Plan Sunuş
  • Stratejik Amaçlar
  • Stratejik Hedefler
  • Performans Programları
  • Faaliyet Raporları
  • Dünyadaki değişimlerin yükseköğretim sistemlerinin ve kurumlarının da değişmesine sebep olmaktadır. Günümüzde bir yükseköğretim kurumu için geçerli değer önermesi; yenilikçilik, fark yaratma, bilginin topluma aktarılması, disiplinlerarası araştırma ve girişimcilik gibi kavramlardan oluşmaktadır. Bu da yükseköğretim kurumlarının süreçlerini, yüksek nitelikli çalışanları ile birlikte, etkin ve etkili kaynak kullanımını sağlayacak şekilde örgütlemesini ve yönetmesini zorunlu kılmaktadır. Bir kurumun amaçları doğrultusunda sürekli gelişmesine için gerekli araçları sunan Stratejik Yönetim yaklaşımı yükseköğretim kurumları için uygun çözümü sağlamaktadır.
    Öğrenci, mezun ve çalışanları ile sürekli büyüyen Sakarya Üniversitesi’nin bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde kazandırdığı nitelikli insan gücünün yanında entelektüel birikime sağladığı katkılar da giderek artmaktadır. Üniversitemiz, sahip olduğu çağdaş kampüsü, uluslararası düzeydeki eğitim-öğretim olanakları, eğitim öğretim hizmetlerindeki çeşitlilik, mekanlarında ve süreçlerinde teknolojiyi etkin kullanması, uygulamalı eğitime verdiği önem gibi özellikleri nedeniyle öğrenciler tarafından en çok tercih edilen üniversitelerden biridir. Süreçlerini paydaşlarıyla birlikte yönetmesi, kendi işbirliği ağlarını kurması, ürettiği bilgi ve teknolojiyi topluma aktarabilmesi, hizmetlerinden yararlanan diğer aktörler olan sanayi, kamu kurumları ve toplum için de giderek artan bir değer olmasını sağlamıştır.
    Temellerinin atıldığı 1970 yılından itibaren ‚Yükseköğretim Kurumu‛ kavramı çerçevesinde kurumsallaşmasını başarıyla gerçekleştirmiş olan Sakarya Üniversitesi, güçlü kurumsal kültürü etrafında pek çok alanda örnek uygulamalar geliştirmiş olan genç, dinamik ve sürekli gelişen bir üniversitedir. Sakarya Üniversitesi bünyesinde 14 Fakülte, 3 Yüksekokul, 1 Devlet Konservatuarı, 14 Meslek Yüksekokulu, Rektörlüğe bağlı 3 Bölüm Başkanlığı, 4 Enstitü,15 Araştırma ve Uygulama Merkezi ile ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde dünya standartlarında eğitim yapılmakta ve nitelikli öğretim elemanları tarafından uluslararası düzeyde bilgi, teknoloji ve toplumsal hizmet üretilmektedir.
    Sakarya Üniversitesi’nin öz yeteneklerini ve kaynaklarını kullanarak geliştirdiği öncü birçok uygulama içerisinde uzaktan eğitim, bilişim sistemleri, eğitim-öğretimin yeniden yapılandırılması başta gelmektedir. Türkiye’de uzaktan eğitim konusunda öncü olan Sakarya Üniversitesi’nin bu alandaki uzmanlığını birçok farklı sürecine ve hizmetine uygulaması günümüzde uzaktan önlisans, lisans, lisansüstü eğitim ve yaşamboyu öğrenme programlarıyla hizmet çeşitliliğine ve esnekliğine sahip olmasını sağlamıştır. Bunun yanında üniversitemizde eğitim-öğretim süreçlerinin 2007 yılından itibaren yeterliliklere dayalı öğrenci ve öğrenme merkezli yaklaşımı uygulamak üzere yeniden yapılandırılması ile DS Label Diploma Eki Etiketi, ECTS Label Avrupa Kredi Transfer Sistemi ödülü, MÜDEK akreditasyonu gibi önemli kazanımları olmuştur

    Öğrencilerinin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olmasını önemseyen Sakarya Üniversitesi, öncelikle Meslek Yüksekokullarında başlattığı 3+1 Uygulamalı Eğitim Modeli’ndeki başarısı ile hem sanayi, toplum ve kamu kurumlarına hem de öğrencilerine yeni bir değer sunarak bir farklılık daha yaratmıştır. Öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak imkânları sağlamayı amaç edinen üniversitemiz, yurtları, kampüs çarşı merkezi, kütüphanesi, öğrenci kulüpleri, kültür ve kongre merkezi, eğitim ve sosyal tesisleri, öğrenci yemekhanesi ve kafeteryası, proje destek ve teşvikleri, merkezi araştırma laboratuvarı gibi imkanlarıyla da bir öğretim ve çalışma ortamı sunmaktadır.
    Üniversitemizde 2003 yılından beri bütünleşik olarak uygulamakta olduğumuz Stratejik Yönetim ve Süreç Yönetimi çalışmalarının internet üzerinden kâğıtsız olarak yürütülmesi, verilerin doğru ve sağlıklı olarak toplanabilmesi ve bilgiye kolay ulaşılması amacıyla geliştirilmiş olan Stratejik Yönetim Bilgi Sistemi (SYBS); Üniversitemiz misyonu, vizyonu ve stratejileri doğrultusunda Üniversitemizdeki tüm birimlerin hedeflerini ve faaliyetlerini belirlemesine, hedeflerin gerçekleştirme durumlarını izlemesine ve sonuçlarını değerlendirerek sürekli iyileştirme ortamını oluşturulmasına yardımcı olmaktadır.
    Sakarya Üniversitesi’nin en önemli farklılığı, kademeli ve sıçramalı tüm bu iyileştirmelerin bilişim sistemleri desteğinde yürütülmesidir. Eğitim-öğretim programlarının yeniden yapılandırılmasına destek amacıyla Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi (EÖBS) ile Eğitim Öğretim Destek Sistemi (EDS), stratejik yönetime destek olan Stratejik Yönetim Bilgi Sistemi (SYBS) gibi birçok örnek uygulama yine kendi uzmanlığında geliştirdiği örnek çalışmalardır. Tüm süreçlerini birbiriyle entegre şekilde yürütmekte olan Sakarya Üniversitesi, bu amaç doğrultusunda tüm bilişim sistemlerini bütünleştiren ve üniversite yönetimi destek sistemi olan Sakarya Üniversitesi Bilişim Sistemi (SABĠS) projesiyle de ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumları için bir başka yenileşme çalışması daha gerçekleştirmiştir.

    Üniversitemiz Stratejik Planı; Kamu Ġdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu, Yükseköğretim Kurulu’nun YÖDEK (Yüksek Öğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu) Kalite Geliştirme Rehberi ile EFQM Mükemmellik Modeli dikkate alınarak hazırlanmıştır. Üniversitemiz Stratejik Planı ile vizyonu doğrultusunda gelecek 5 yıl içinde hedeflerini gerçekleştirmek üzere süreçlerinde ne gibi iyileştirmeler yapacağını belirleyerek tüm birimleri bazında 5 yıllık planlarını oluşturmuştur. Stratejik Plan Hazırlama çalışmalarında emeği geçen akademik ve idari tüm personele ve birim Kalite Elçilerine teşekkür ederken Sakarya Üniversitesi’nin gelecek yıllarda daha ileri çalışmalara ve başarılara imza atacağına inancımın tam olduğunu vurgulamak isterim.

    Prof. Dr. Muzaffer ELMAS
    Rektör

  • A1- Eğitim öğretim içeriklerini evrensel bilim anlayışına uygun olarak sürekli geliştirmek

    A2- Süreç ve mekanlarda bilişim teknolojilerinin etkin kullanılmasını sağlamak ve yaygınlaştırmak

    A3- Uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenim projeleri ile eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak

    A4- Eğitim öğretimde uluslararasılaşma seviyesini artırmak

    A5- Bölgesel, ulusal ve uluslararası öncelikleri dikkate alarak bilimsel çalışmalar yapmak ve desteklemek

    A6- Yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek için bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet üretmek ve destek sağlamak

    A7- Kurumsal amaç ve hedeflerin gerçekleşmesi için gerekli desteği sağlamak ve sürekli iyileştirmek

    A8- Kurumsal gelişimin gerçekleştirilmesi için paydaş memnuniyetini esas alan işbirliği ve yenilikçilik kültürü oluşturmak

  • H1.1- Akademik kadrolara kriterleri yüksek adayların tercih edilmesini sağlamak.

    H1.2- Üniversitemiz öğrencilerinin niteliğini artırmak.

    H1.3- Üniversitemizde ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından akredite olan program sayısını artırmak.

    H1.4- Üniversitemizde disiplinlerarası yürütülen programların sayısını artırmak.

    H1.5- Uygulamalı eğitim programlarının etkinliğini artırmak.

    H2.1- Öğrencilere sunulan yükseköğretim hizmetinin etkinliğini artıracak eğitsel destek hizmetlerini (yabancı dil, biliĢim teknolojisi, çalışma ortamı vb.) artırmak.

    H2.2- Üniversitemizde yürütülen süreçlerin tümünde biliŞim teknolojilerinin desteğini sağlamak

    H2.3- BiliĢim hizmetlerinin kapsamını ve niteliğini artırmak

    H3.1- Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında çalışanlara ve öğrencilere yönelik yürütülen faaliyet sayısını artırmak

    H3.2- Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında topluma yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak

    H3.3- Uzaktan eğitim sistemlerinin etkinliğini  artırmak

    H3.4- Üniversitemizde örgün öğretim derslerinden uzaktan eğitimde verilen ders sayısını artırmak

    H4.1- Üniversitemizin uluslararası üniversitelerle yükseköğretim alanında işbirliğini artırmak

    H4.2- Yurt dışında yürütülen araştırma faaliyet ve projelerine öğretim elemanlarının katılımını
    artırmak

    H4.3- Üniversitemizde uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci ve akademik personel değişim sayısını artırmak

    H4.4- Üniversitemizin yabancı öğrenciler ve öğretim elemanları tarafından tercih edilme düzeyini artırmak

    H4.5- Üniversitemizin aldığı uluslararası ödül sayısını artırmak

    H5.1 - Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen nitelikli yayın, bilimsel ve sanatsal faaliyetlerin sayısını artırmak

    H5.2- Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen ulusal ve uluslararası projelerin sayısını artırmak

    H5.3- Üniversitemizde alınan patent sayısını artırmak

    H5.4- Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül sayısını artırmak

    H5.5- Üniversitemizde araştırma ve geliştirme çalışmalarının oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluĢlar, sivil toplum kuruluĢları vb.) kurulan yapısal ilişkilerin etkinliğini artırmak

    H5.6- Üniversitemizde yapılan tez, bitirme, ödev vb. çalışmalarda projeye dayalı çalışmaların sayısını artırmak

    H5.7- Üniversitemizde Sakarya ve Marmara bölgesine yönelik bilimsel çalışmaların sayısını artırmak

    H5.8- Üniversitemiz öğretim üyelerinin nitelikli eserler üretmelerini teşvik etmek

    H5.9- Üniversitemizde üretilen bilginin sağladığı ekonomik katkı ve ticarileşme oranını artırmak

    H5.10- Üniversitemizde gerçekleştirilen disiplinlerarası araştırma ve geliştirme çalışmalarının sayısını artırmak

    H5.11- Üniversitemizde akredite olmuş laboratuvarların sayısını artırmak

    H6.1- Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen ulusal konferans, seminer, panel vb. faaliyet sayısını artırmak

    H6.2- Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen uluslararası konferans, seminer, panel vb. faaliyet sayısını artırmak

    H6.3- Üniversite tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin sayısını artırmak

    H6.4- Öğrencilerin ve Öğrenci Topluluklarının sosyal sorumluluk faaliyetlerini teşvik etmek

    H7.1- Üniversitemiz sosyal, kültür, sanat, spor ve diğer hizmetleri ve alanlarının oranını artırmak

    H7.2- Üniversitemizde kalite geliştirme ve süreç yönetimi faaliyetlerinin etkinliğini artırmak

    H7.3- Üniversitemizde öğrencilere ve çalışanlara sunulan hizmetlerin etkililiğini rtırmak

    H7.4- Üniversitemiz ile kurumsal iletişim faaliyetlerinin etkinliğini artırmak.

    H7.5- Üniversitemizde yapılan üniversite adaylarına yönelik tanıtım çalışmaları ile ilgili faaliyet sayısını artırmak.

    H7.6- Üniversitemizde eğitim, idari, sosyal, spor amaçlı hizmet binası sayısını ve mevcut binaların bakım, onarım ve tadilat hizmetlerinin etkinliğini artırmak.

    H7.7- Üniversitemiz genelinde bütçe, muhasebe ve iç kontrol faaliyetlerinin etkinlik ve verimliliğini artırmak.

    H7.8- Üniversitemiz amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek üzere idari ve mali hizmetlerin etkinliğini artırmak

    H8.1- Üniversitemiz süreçlerine öğrenci katılım oranını artırmak

    H8.2- Üniversitemizde çalışanların gelişimini sağlamaya yönelik faaliyet sayısını artırmak

    H8.3- Üniversitenin yönetim sistemini iyileştirme ve kurumsal değişim ihtiyacına öncülük etmek

    H8.4- Paydaşların memnuniyetini izleyerek sürekli iyileştirmek

  • Performans programı bir kamu idaresinin stratejik planında yer alan orta vadeli amaç ve hedeflerini yıllık dönemlere dönüştürür. Her yıl için hazırlanan program idarenin ilgili yıla ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerini, performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içerir.

  • Kamu idareleri hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporlarında idarenin teşkilat yapısı, kaynakları ile temel ilke ve politikalarına, stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine yer verilir. Performans programında yer alan performans ve bütçe hedef ve gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmeler raporun esasını oluşturur. Aynı zamanda faaliyet raporunda orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılır. İdarenin üstün ve zayıf yanlarına ve idarenin faaliyet ve hedefleriyle ilgili gelecek yıllardaki öngörülerine yer verilir.

    faaliyet raporlarını aşağıda bulabilirsiniz:

Performans Programları
Faaliyet Raporları

Hızlı Erişim

Yürürlükteki Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]

[Belediyeler]

[İl Özel İdareleri]

[KİT'ler]

Hazırlanan Stratejik Planlar

[Merkezi İdareler]

[Devlet Üniversiteleri]